سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 4:09 بعد از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 88
نویسنده پیام
avaseo آفلاین


ارسال‌ها : 59
عضویت: 16 /10 /1397


سولفات آهن کریستال


یکی از ریز مغذی های مهم ، مفید و اساسی کشاورزی استفرمول شیمیایی سولفات آهن کریستالی: FeSO4.7H2O با خلوص 18٪فرمول شیمیایی سولفات آهن پودر: FeSO4.H2O با 20٪ خلوصوجود آهن (Fe) در ایجاد و نگهداری کلروفیل و تولید کربوهیدرات ها بسیار مهم است و کمبود آن در گیاهان باعث از بین رفتن کلروفیل می شود و در نتیجه زردی برگ و کاهش فتوسنتز کاهش می یابد.سولفات آهن و خواص این ماده مغذی کشاورزی:
اثرات این کمبود ریز مغذی در اکثر محصولات در اکثر مناطق ایران به وفور مشاهده می شود. خوردن بادام به عنوان کود باکتری گوگرد و Thiobacillus می تواند شرایط تغذیه ای گیاه را بهبود بخشد و در دراز مدت می تواند کمبود آهن را از بین ببرد.آهن آلومینا یا سولفات ریز مغذی در از بین بردن زردی برگ ، افزایش کلروفیل و فتوسنتز گیاه بسیار مؤثر است و از اهمیت بالایی برخوردار است.آهن به طور طبیعی در آنزیم های گیاهی وجود دارد. وجود آهن برای تولید کلروفیل بسیار مهم است زیرا کمبود آن باعث زرد شدن برگها می شود. آنزیم های حاوی آهن ، به ویژه سیتوکروم ها ، نقش مهمی در تنفس گیاهان دارند.لازم به ذکر است که آهن به عنوان Fe (2 +) توسط گیاه جذب می شود. اگرچه در خاک فراوان است ، اما علائم کمبود آن به طور گسترده گزارش شده است. در خاکهای اسیدی و قلیایی این کمبود به دلیل کمبود آهن محلول رخ می دهد. علاوه بر این ، مقادیر بیش از حد عناصر دیگر مانند منگنز ، فسفر ، مس ، روی و نیکل در خاک ممکن است منجر به کمبود آهن شود.آهن یکی از عناصر مهم برای رشد همه گیاهان است و علاوه بر شکل گیری کلروفیل و تقویت پوشش گیاهی گیاه ، باعث افزایش رشد ، گلدهی و بارور شدن گیاه می شود. در صورت عدم وجود آهن در سلولهای برگ ، کلروفیل به اندازه کافی تولید نمی شود و در نتیجه برگها به تدریج کمرنگ می شوند. در این حالت ، تمام سطح برگ (به جز رگه ها) زرد می شود. لازم به ذکر است که این علائم ابتدا در برگهای جوان و قسمتهای بالای ساقه ظاهر می شود و به تدریج بر کل گیاه تأثیر می گذارد.نحوه استفاده از ریزمغذی های سولفات آهن در کشاورزی:
در اراضی کشاورزی ، ریزمغذی های آلومینا با استفاده از گچ کاری در عمق خاک و کاربرد شاخ و برگ قابل استفاده هستند. علاوه بر این ، در خاکهای سبک این ریز مغذی همچنین در زمان آبیاری قابل استفاده است.
سولفات آهن
سولفات آلومینیوم

یکشنبه 03 آذر 1398 - 15:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :