سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 9:17 قبل از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 74
نویسنده پیام
avaseo آفلاین


ارسال‌ها : 59
عضویت: 16 /10 /1397


انواع مختلف فلز
انواع مختلف فلز
را می توان تبدیل به ورق فلزی ساخت ، از جمله آلومینیوم ، برنج ، مس ، فولاد ، تیتانیوم ، قلع و فولاد ضدزنگ. ورق فلزی در انواع مختلف و ضخامت های فلزی مختلف موجود است. انتخاب سنج و ضخامت ورق مناسب برای هر پروژه ساخت فلز ضروری است.


ضخامت ورق فلز مانند سیم ، اندازه گیری می شود: هرچه تعداد این عدد بیشتر باشد ، ورق فلز نازک تر است. متداول ترین اندازه ورق های فلزی از ۳۰ میل (نازک تر) تا ۷ میل (ضخیم تر) متغیر است.


ابزار اندازه گیری ورق فلزی برای اندازه گیری ضخامت فلز استفاده می شود، و هر دو عدد ضخامت فلز را در هزارم اینچ نشان می دهد. ضخامت مختلف برای فلزات مختلف اعمال می شود. از آنجا که
فلزات آهنی
و غیر آهنی از دارای ضخامت های مختلف هستند ، از ابزارهای مختلف ضخامت سنج برای اندازه گیری فلزات آهنی و غیر آهنی استفاده می شود.


به عنوان مثال ، یک ورق از فولاد گالوانیزه با ضخامت سنج ۱۰ ، ۰.۱۳۸۲ اینچ است ، در حالی که فولاد استاندارد ۱۰-با ۰.۱۳۴۵ اینچ و فولاد ضدزنگ ۰.۰۱۲۰ اینچ را اندازه گیری می کند.


ورق گالوانیزه با اندازه ۳۰ معادل ۰.۰۱۵۷ اینچ است ، اما همان فلز ورق فولادی استاندارد اندازه گیری ۰.۰۱۲۰ اینچ و فولاد ضد زنگ ۳۰ اندازه گیری ۰.۰۱۲۵ اینچ است. لازم به ذکر است که آلومینیوم معمولاً از اینچ طبقه بندی می شود ، زیرا استاندارد آلومینیومی برای استاندارد وجود ندارد. تفاوت ضخامت برای هر اندازه بر اساس وزن ورق برای هر نوع فلز متفاوت است.


شنبه 05 بهمن 1398 - 16:01
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :