loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1494 جمعه 1394/05/16 نظرات (0)

آلبرت اینشتین (فوت 1955 م) در رسالهٔ پایانی عمر خود با عنوان: "دی اِرکلِرونگ"

Die Erklärung – von: Albert Einstein – 1954

ترجمه لغات:

Die Erklärung= بیانیه

Von: از

بنابراین، Die Erklärung – von: Albert Einstein یعنی :"رساله بیانیه؛ از آلبرت اینیشتنین" که اینیشتین آن را در سال 1954 در آمریکا و به زبان آلمانی نوشته است وی در این رساله، اسلام را بر تمامی ادیان جهان، ترجیح می‌دهد و آن را کامل‌ترین و معقول‌ترین ادیان می‌داند.

این رساله در حقیقت همان نامه‌نگاری محرمانهٔ اینشتین با آیت الله العظمی بروجردی (فوت 1340 ش =1961 م) است که توسط مترجمین برگزیدهٔ شاه ایران، محرمانه صورت پذیرفته است.

اینشتین در این رساله، "تئوری نِسبیّت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از کتاب نهج البلاغه و بیش از همه کتاب بحارالأنوار علامهٔ مجلسی (که از عربی به انگلیسی و دیگر زبان‌ها، توسط مترجمینی چون حمید رضا پهلوی (فوت 1371 ش) وترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می‌شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا و در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود وتنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن، نظریّهٔ پیچیدهٔ "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده‌اند.

از آن جمله حدیثی است که علامهٔ مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل می‌کند که: هنگام برخاستن از زمین، دامن یا پای مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله به ظرف آبی می‌خورد و آن ظرف واژگون می‌شود؛ اما پس از اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  از معراج جسمانی باز می‌گردند مشاهده می‌کنند که پس از گذشت این همه زمان، هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است… اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینهٔ "نِسبیّت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می‌نویسد..

همچنین اینشتین در این رساله "معاد جسمانی" را از راه فیزیکی اثبات می‌کند (علاوه بر اثبات آن از راه قانون سوم نیوتون= تساوی و همسانی عمل وعکس‌العمل). او فرمول ریاضی فیزیکی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف "نسبیت ماده و انرژی" می‌داند:

E=M.C2

M=E:C2

یعنی حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عیناً به مادّه تبدیل شده و زنده خواهد شد.

Description: فرمول معاد جسمانی اینشتین Einstein's Formula of The Bodily Corporeal Resurrection

 اینشتین همچنین در همین رساله، عقیده به "وحدت وجود" را از خرافات‌های شایع شده توسط ملأ صدرا تلقی کرده و آن را هم از دیدگاه "فیزیک کلاسیک" و هم "فیزیک نسبیّتی"  به شدت مورد حمله قرار می‌دهد…به ‌طور خلاصه، او می‌گوید: هر موجودی دارای حیطه و مرز فیزیکی خاص خود است (= حَیـِّز وجودی) و امکان ندارد با موجود یا وجود دیگری اتحاد یا وحدت داشته یا بیابد

در رابطه با "عقل" نیز – با کمال شگفتی – اینشتین نظریّهٔ اخباریان شیعه را (که عقل را نسبی می‌دانند و در حریم شرع و دین آن را بکار نمی‌برند) صحیح دانسته و می‌گوید: حق با اخباری‌های شیعه بوده وهنوز زود است که مردم این را بفهمند… در ادامه نیز، فرمول ریاضی خاصّی برای "عقل نظری بشر" ارائه داده و "نِسبیّت" آن را اثبات می‌کند….

اینشتین در این کتاب، همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به تعبیر "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور محمود حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز"

سه میلیون دلار بهای خرید این رساله از یک عتیقه فروش یهودی توسط پروفسور سیّد ابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک برخی از اعضاء شرکت اتومبیل بنز و… بوده و دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه  توسط خطشناسی رایانه‌ای  چک شده و تأیید گشته که او این رساله را در پایان عمر و به دست خود نوشته است.

هم اکنون این کتاب ارزشمند در حال ترجمه از آلمانی به فارسی – توسط دکتر عیسی مهدوی (برادر دکتر ابراهیم مهدوی)- و توأم با تحقیق و ارائهٔ منابع مذکور در متن (توسط اینجانب: اسکندر جهانگیری) می‌باشد و بخش بزرگی از متن آن تاکنون ترجمه و تحقیق فنی شده است… هم اینک، اصل نسخهٔ این رساله جهت مسائل امنیتی در صندوق امانات سرّی لندن/ بخش امانات دکتر سیّد ابراهیم مهدوی/ با شمارهٔ رمز زیر نگاهداری می‌شود:

B-12-D.E/17-V.A.E

چاپ این رساله و توزیع و نشر آن در اروپا و کشورهای مربوطه – به بهانهٔ "پرهیز از ایجاد یک "رِلیجـِس رِوِلوشِن" Religious Revolution (= تحوّل و جنجال مذهبی) در دنیا!! "، به دستور "شورای فرهنگی اروپا" اکیداً ممنوع اعلام شده است.

توجّه 1:

خوانندگان محترم، کاملاً آزادند که مطالب این سایت را – به شرط امانت –  به هر نحوی کپی برداری و تکثیر کنند و چون ما، در نشر علم و حقیقت، بخیل نیستیم حتی ناشران و نویسندگان و فیلم‌سازان نیز مُجاز هستند آن را هرگونه خود می‌پسندند منتشر کنند و ما هیچ انتظار یا توقع مادّی از هیچ یک ایشان نداریم فقط یک چیز را خواستاریم و آن رعایت امانت در نقل قول و ذکر نام مترجم و محقق است.

توجّه 2:

برای کپی‌برداری حتماً به یاد داشته باشید که هرگز از " نوت پد" استفاده نکنید، زیرا با از بین رفتن تگ‌های متن، تمامی علائم و فرمولهای ریاضی و توان‌ها و نمادها، یا حذف می‌شوند و یا به هم می‌ریزند. پس اگر کپی می‌کنید فقط در"وُرد" چنین کنید یا اینکه از صفحهٔ مورد نظرتان "عکس‌برداری" کنید؛ یعنی در بالای صفحه، به منوی "فایل" رجوع کرده و گزینهٔ"Save page as" را کلیک کنید (و قبل از ذخیره‌سازی، گزینهٔ All Files را انتخاب بفرمایید)، تا بدون زحمت، عکس رنگی و کاملی از تمامی صفحه بردارید و ذخیره سازید.

آثار ما به صفحهٔ گیتی، نشان ماست           از بعد ما، نگاه به آثار ما کنید

ارادتمند اهل علم و حقیقت: اسکندر جهانگیری – کانادا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری