loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 618 جمعه 1394/08/01 نظرات (0)

اعمال شب عاشورا

شب دهم محرم، شب عاشورا است و سید در اقبال از برای این شب دعا و نمازهای بسیار بافضیلت‌های بسیار نقل کرده از جمله:

  1. صد رکعت نماز هر رکعت به حمد و سه مرتبه قُل هُوَ اللّهُ اَحَدٌ و بعد از فراغ از جمیع بگوید: سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِی العَظیمِ؛ هفتاد مرتبه و در روایت دیگر بعد از الْعَلِی الْعَظیمِ استغفار نیز ذکر شده است.
  2. و از جمله چهار رکعت در آخر شب در هر رکعت بعد از حمد هر یک ازآیة الکرسی و توحید و فَلَق و ناس را ده مرتبه بخواند و بعد از سلام صد مرتبه توحیدبخواند.
  3. و از جمله چهار رکعت نماز در هر رکعت حمد و پنجاه مرتبه توحید و این نماز مطابق است با نماز امیرالمؤمنین علیه‌السلام که فضیلت بسیار دارد و بعد از نماز فرموده ذکر خدا بسیار کند و صَلَوات بسیار بفرستد بر رسول خدا صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَ آله و لعن کند بر دشمنان ایشان آنچه می‌تواند.
  4. و در فضیلت احیاءِ این شب روایت کرده که مثل آنست که عبادت کرده باشد به عبادت جمیع ملائکه و عبادت در آن مقابل هفتاد سال است و اگر کسی را توفیق شامل حال شود در این شب در کربلا باشد و زیارت امام حسین علیه‌السلام کند و تا صبح، بَیتوته نزد آن جناب نماید خدا او را در حالی که به خون امام حسین علیه‌السلام آغشته است در جمله شهداء با آن حضرت محشور فرماید.

منیع: پورتال انهار

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری