loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 870 شنبه 1395/03/29 نظرات (0)

۱۶ واقعیت باورنکردنی در مورد کره شمالی

کره شمالی کشوری با قوانین و اسرار عجیب و غریب است. دولت‌مردان این کشور با جدا کردن کشور خود از سایر کشور‌ها و اعمال قوانین عجیب و غریب، کنجکاوی مردم جهان را به این کشور برانگیخته‌اند.

هیچ جایی در جهان مرموز‌تر و عجیب‌تر از کره شمالی نیست. متأسفانه این کشور تراژدی‌ها، ستم‌ها و برنامه‌های اسلحه‌های وحشتناک خود را از دید ما پنهان می‌کند. همچنین این که ببینیم کشوری از وضعیتی صنعتی به کشوری گوشه‌گیر تبدیل شده است، جای تفکر دارد.

کره شمالی همتایی در جامعه بین‌المللی ندارد:

۱- کره شمالی ۲۸ مدل موی مجاز دارد: ۱۸ مدل مو برای زنان و ۱۰ مدل مو برای مردان.

۲- در کره شمالی امسال سال ۱۰۵ است، نه ۲۰۱۶. این کشور از یک تقویم به نام جوچه استفاده می‌کند که بر مبنای روز تولد کیم ایل سونگ تنظیم شده است.

۳- هتل ریگانگ که مشرف به افق شهر پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی، قرار دارد، دارای ۱۰۵ طبقه است و در بین بزرگ‌ترین ساختمان‌های جهان، رتبه ۲۴ را به خود اختصاص داده است. ۳۰۰۰ اتاق این هتل همواره خالی است.

۴- در سال ۲۰۱۴، کیم جونگ‌اون، کلوچه چوکو پایز را به دلیل محبوبیت بیش از حدش ممنوع کرد. وی از ترس قیام مردم، مصرف این کلوچه را ممنوع کرد. جالب است بدانید پس از این ممنوعیت، مردم کره جنوبی ۵۰ بالن حاوی کلوچه‌های چوکو پایز را به کره شمالی فرستادند.

۵- در کره شمالی پوشیدن شلوار جین آبی رنگ ممنوع است.

۶- اما مصرف ماریجوانا آزاد است.

۷- ارتکاب برخی از جرم‌ها در کره شمالی باعث می‌شوند افراد خانواده تا سه نسل بعد به جرم دست داشتن در آن جرم، محاکمه شوند.

۸- کره شمالی برق بسیار اندکی تولید می‌کند و تقریباً شب‌ها این کشور کاملاً تاریک است.

۹- پس از مرگ کیم جونگ ایل، هزاران نفر از مردم کره شمالی به دلیل اینکه از مرگ وی زیاد ناراحت نشده بودند، ۶ ماه به زندان فرستاده شدند.

۱۰- تمام خانه‌ها و مغازه‌های کره شمالی یک رادیو دارند که بر روی فرکانس‌های تحت کنترل دولت تنظیم شده‌اند و نمی‌توان آن را خاموش کرد.

۱۱- تمام معلم‌های کره شمالی باید بتوانند آکاردئون بنوازند. این ساز به عنوان «ساز مردمی» شناخته می‌شود؛ زیرا می‌توان آن را در روزهای کاری همراه خود حمل کرد.

۱۲- در سال ۲۰۱۵، کره شمالی، منطقه زمانی پیونگ‌یانگ را به عنوان منطقه زمانی خود مورد استفاده قرار داد. این کار باعث برگرداندن ساعت کره شمالی به حالتی شد که قبل از حکومت ژاپن وجود داشت.

۱۳- در سال ۲۰۱۲ کره شمالی ادعا کرد اسب تک شاخی را پیدا کرده که پادشاه تانگ‌میونگ سوار آن می‌شد.

۱۴- کره شمالی یکی از دو کشور جهان است که نمی‌توان در آن نوشابه خرید.

۱۵- کره شمالی به اینترنت دسترسی ندارد. تعداد محدودی از افراد خاص تنها به یک شبکه داخلی به نام کوآنگ‌میانگ دسترسی دارند. این شبکه داخلی دارای ۱۰۰۰ تا ۵۵۰۰ وب‌سایت مورد تایید دولت است. از آنجا که تنها ۱۰۰۰ آی‌پی برای استفاده ۲۵ میلیون نفر وجود دارد، تعداد بسیار کمی از مردم می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. جالب است بدانید برعکس کره شمالی، ایالات متحده آمریکا میلیارد‌ها آی‌پی برای جمعیتی معادل ۳۱۶ میلیون نفر دارد.

۱۶- یک کشتی متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا که توسط کره شمالی توقیف شده، به یک جاذبه توریستی در پیونگ‌یانگ تبدیل شده است. این کشتی که در سال ۱۹۶۸ توقیف شده است، در حال حاضر موزه‌ای است که در ۶۰مین سالگرد آتش بس کره افتتاح شد.

  • منبع خبر : Diply
  • مترجم: خانم پریا اقدامی  _ سایت فوت و فن
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری