loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1647 شنبه 1395/04/26 نظرات (0)

۱۵ حقیقت جالب در مورد زنان

رابرت آنسون هایلاین، نویسنده آمریکایی سبک علمی-تخیلی و یکی از سه نویسنده برتر این ژانر، می‌گوید: «زنان و گربه‌ها هر کاری دلشان بخواهد می‌کنند و مردان و سگ‌ها باید آرامش خود را حفظ کرده و به این موضوع عادت کنند».

زنان که می‌توانند هم الهام‌بخش شعر و هم آغازگر جنگ باشند، موجودات بسیار پیچیده‌ای هستند. در ادامه ۱۵ حقیقت اثبات شده و جالب در مورد زنان برایتان گردآوری کرده‌ایم که باعث می‌شود درک بهتری از زنان داشته باشید.

  • به یاد داشته باشید نمی‌توان این حقایق را به همه زنان نسبت داد و مطمئناً همیشه استثنائاتی وجود دارد. در نتیجه آرامش خود را حفظ کنید و از این مطلب لذت ببرید!

۱- مقدار متوسط زمانی که یک زن می‌تواند رازی را پیش خود نگه دارد، ۴۷ ساعت و ۱۵ دقیقه است.

طبق یک تحقیق که با شرکت ۳۰۰۰ زن بین سنین ۱۸ و ۶۵ سال صورت گرفته، از هر ۱۰ زن ۴ نفر نمی‌توانند یک راز را حفظ کنند. همچنین این تحقیق نشان داد که دوست پسر، همسر، بهترین دوستان و مادران به احتمال زیاد اولین افرادی هستند که زنان راز خود را به آن‌ها می‌گویند.

۲- طبق یک تحقیق در بریتانیا، زنان در طول روز ۹ بار به ظاهر خود فکر می‌کنند!

در یک رأی‌گیری در یک برنامه تلویزیونی مشخص شد زنان بریتانیایی در طول روز ۹ بار به ظاهر خود فکر می‌کنند و بدون استفاده از حداقل رژ لب، از خانه بیرون نمی‌روند. ۳۰ درصد زنان اظهار داشتند که رژیم غذایی و زیبایی آخرین چیزی است که قبل از رفتن به رختخواب، به آن فکر می‌کنند و ۱۶ درصد اعلام کردند رژیم غذایی و زیبایی اولین موضوعی است که بعد از بیدار شدن از خواب به آن فکر می‌کنند.
طبق این تحقیق، تنها نگرانی بیش از یک سوم زنان خوب به نظر رسیدن در مقابل زنان دیگر است، نه تحت تأثیر قرار دادن مردان. این افراد استفاده از مواد آرایشی را بیشتر موجب افزایش اعتماد به نفس خود می‌دانند.

۳- زنان نزدیک به یک سال از عمر خود را برای انتخاب لباس صرف می‌کنند!

طبق یک تحقیق، زنان هر روز صبح به‌ طور متوسط ۱۵ دقیقه را صرف تصمیم‌گیری برای پوشش خود می‌کنند. بعد از گردآوری نتایج رأی‌گیری از ۲۴۹۱ زن، محققان به این نتیجه رسیدند که یک زن به ‌طور متوسط ۲۸۷ روز از عمر خود را صرف این کار می‌کند.

۴- زنان روزانه ۲۰۰۰۰ کلمه صحبت می‌کنند. این مقدار، ۱۳۰۰۰ کلمه‌ از کلماتی که یک مرد در روز صحبت می‌کند، بیشتر است!

طبق یک تحقیق جدید در آمریکا، زنان به دلیل وجود مقدار بیشتری از یک نوع پروتئین خاص در مغزشان، بیشتر صحبت می‌کنند. پروتئینی موسوم به «پروتئین زبان» باعث می‌شود زنان بیشتر صحبت کنند.

۵- زنان به‌ طور متوسط بین ۳۰ الی ۶۴ بار در سال گریه می‌کنند!

طبق یک تحقیق در آلمان، گریه کردن در زنان به ‌طور متوسط حدود ۶ دقیقه طول می‌کشد. این در حالی است که مدت زمان گریه در مردان بین ۲ الی ۴ دقیقه است. جالب است بدانید مردان به طور متوسط در سال بین ۶ الی ۱۷ بار گریه می‌کنند.

۶- زنان کوتاه قدی که هنگام رانندگی نزدیک فرمان می‌نشینند، بیشتر در معرض مرگ در اثر باز شدن ایربگ خودرو هستند!

طبق یک تحقیق در بریتانیا، زنان قد کوتاه بیشتر مستعد برخورد با ایربگ به هنگام باز شدن آن هستند. احتمال بروز صدمات شدید در ناحیه تحتانی رانندگانی که کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر قد دارند، بسیار بیشتر است.

۷- زنان در سراسر جهان، ۱۸ تریلیون دلار درآمد کسب می‌کنند؛ اما ۲۸ تریلیون دلار خرج می‌کنند!

با احتساب چند تریلیون دلاری که در صنعت زیبایی در سراسر جهان خرج می‌شود، زنان بیشتر از درآمدشان پول خرج می‌کنند. نابرابری دستمزد، فشارهای اجتماعی و هزینه روزافزون زیبا بودن، این موضوع را کاملاً ثابت می‌کند.

۸- در انگلستان، زنان به‌ طور میانگین ۱۹ جفت کفش دارند؛ اما تنها ۷ جفت از کفش‌هایشان را استفاده می‌کنند!

طبق یک تحقیق، دوسوم کفش‌های زنان هرگز پوشیده نمی‌شوند. همچنین ۵ درصد زنان گفته‌اند که بیش از ۵۰ جفت کفش دارند و ۱۰ درصد اظهار داشتند هرسال حداقل ۱۰ جفت کفش خریداری می‌کنند.

۹- یک زن بریتانیایی برای جلوگیری از چروک شدن صورتش، هیچ‌گاه لبخند نزده و به مدت ۴۰ سال نخندیده، حتی پس از تولد دخترش!

تس کریستین، ساکن انگلستان، اظهار داشته خودش را در سنین جوانی به نخندیدن یا لبخند نزدن آموزش داده است و توانسته ظاهر خود را خوب حفظ کند. وی ادعا می‌کند زندگی نسبتاً شادی دارد؛ اما طی ۴۰ سال اخیر هرگز لبخند نزده است.

۱۰- به ‌طور میانگین زنان بریتانیایی در طول عمر خود ۱۱۱ کیف دستی می‌خرند!

طبق یک تحقیق، یک زن ۳۰ ساله به ‌طور میانگین ۲۱ کیف دستی دارد و هر ۳ ماه یک کیف جدید می‌خرد. بدین طریق هر زن در عمر خود حدوداً ۱۱۱ کیف می‌خرد که در مجموع تا ۸۰۰۰ پوند هزینه آن می‌شود. ۵ درصد از ۱۵۰۰ زنی که در این تحقیق شرکت داشتند، اظهار داشتند در زمان انجام تحقیق، بیش از ۱۰۰ کیف ‌دستی داشته‌اند.

۱۱- کتابی با عنوان «هر چیزی که مردان در مورد زنان می‌دانند» وجود دارد که از بیش از ۱۰۰ صفحه‌ خالی تشکیل شده است!

این کتاب واقعاً وجود دارد و روانشناسی به نام دکتر الن فرانشیس این کتاب را آماده کرده است.

۱۲- زنان کوتاه‌تر، دوران حاملگی کوتاه‌تری دارند!

گروهی از محققان در تحقیقات خود بر روی ۳۵۰۰ مادر و فرزند، نشان دادند که مادران کوتاه‌تر، دوران حاملگی کوتاه‌تری دارند.
هر یک سانتی‌متر قد بلندتر برابر است با ۰.۴ روز حاملگی طولانی‌تر. این مقدار عدد کوچکی به نظر می‌آید؛ اما از نظر آماری بسیار با اهمیت است.

۱۳- زنان در انجام چند کار به طور همزمان نسبت به مردان عملکرد بهتری دارند!

برای اثبات این ادعا، روانشناسان مردان و زنان را در دو آزمایش شرکت دادند. با توجه به نتایج، زنان در تعویض بین وظایف از مردان ماهرتر هستند.

۱4- زنان نسبت به مردان بیشتر عمر می‌کنند؛ زیرا سیستم ایمنی زنان کندتر پیر می‌شود!

در یک تحقیق، نمونه خون ۳۵۶ مرد و زن سالم بین سنین ۲۰ الی ۹۰ سال مورد آزمایش قرار داده شد. طبق این تحقیق، مردان به دلیل مستعد بودن برای ابتلا به انواع بیماری‌ها، طول عمر کوتاه‌تری دارند.

۱۵- بوی اشک زنان باعث کاهش سطح تستوسترون و میل جنسی مردان می‌شود!

طبق یک تحقیق، بوی اشک زنان الزاماً باعث ایجاد همدلی در مردان نمی‌شود، بلکه باعث کاهش سطح تستوسترون و میل جنسی مردان می‌شود.
طبق گفته این محققان، اشک حاوی ترکیباتی است که پیام‌های کوچکی در مورد روحیه، تمایل جنسی و ترکیب ژنتیکی شخص ارسال می‌کند.

  • منبع خبر : Unbelievable Facts
  • مترجم: سرکار خانم پریا اقدامی - سایت فوت و فن
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری