loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1004 یکشنبه 1393/06/02 نظرات (0)

نيم‌ فاصله چيست؟

"نيم‌ فاصله" به جدا‌ کردن دو حرف، بدون اينکه بين آن‌ دو، فاصله بيفتد اطلاق مي‌شود. يراي مثال دو ترکيب: «آن ها» و «آن‌ها» را با هم مقايسه کنيد؛ در حالت اوّل، بين «آن» و «ها» يک فاصله وجود دارد يعني، براي نوشتن «آن‌ ها» بين «آن» و «ها» فاصله افتاده در حالی که در «آن‌ها» بين «آن» و «ها» از نيم‌ فاصله، استفاده شده‌ است.

به‌ طور خلاصه، موارد کاربرد نيم‌فاصله عبارتند از:

1. کلمات ترکيبي دو‌تايي يا بيشتر: علي آباد ــ علي‌آباد ×× آرام‌ بخش ترين ــ آرام‌بخش‌ترين

2. اجزاء ترکيبي افعالي: مي روم ــ مي‌روم ×× رفته ام ــ رفته‌ام

3. پيشوند و پسوند معمولاً با نيم‌فاصله از هم جدا مي‌شوند. مانند: در نوشتار آن‌ها ــ آن ها ــ آنها، تنها نوشتار نخستين صحيح است.

4. ترکيبات وصفي و اضافي: خوش چهره ــ خوش‌چهره

5. افعالي که از دو واژه‌‌ي مستقل تشکيل شده‌اند ولي يک عمل، هستند بايد سر هم چسبيده‌ شوند: دوست دارم ــ دوست‌دارم

چگونه نيم‌فاصله استفاده کنيم؟

ايتداء از طريق لينک زير برنامه «traylayout-1.2» را دانلود نموده و نصب کنيد سپس در کليه برنامه‌ها، براي ايجاد نيم‌فاصله، به جاي enter تنها، از کليدهاي ترکيبي shift و enter استفاده کنيد.

دانلود نرم افزار traylayout

نکته:

1. در اين متن آموزشي، تمامي کلمات و عباراتي که در آن‌ها، از نيم‌فاصله استفاده شده است به صورت برحسته آورده شده‌است تا با دقّت بر روي آن‌ها، با موارد استفاده از اين فن، براي شما آشکار‌تر گردد.

2. در ويندوز 7، پس از دانلود بايستي براي اجراء نرم افزار، بر روي فايل TrayLayout کليک راست نموده و properties را انتخاب کرده و به زبانه Compatibility رفته و ...Run this را علامت بزنيد تا نرم افزار اجراء و نصب گردد.

مسعود رضانژاد فهادان ــ 13 بهمن 1391

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری