loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 627 شنبه 1394/07/25 نظرات (0)

راه از بین بردن افکار منفی:

من می‌خواهم فرد مثبتی باشم و تفکر مثبت داشته باشم اما افکار منفی و نگران کنندهٔ فراوانی به سراغم می‌آید که حال و روحیه‌ام را خراب می‌کند. من با این فکرهای منفی که دست خودم نیست چکار کنم؟

سید مجتبی حورایی:

تصور کنید فرد مزاحمی، شماره تلفن شما را می‌گیرد و زنگ تلفن شما به صدا می‌آید. اگر تلفن را بردارید و پاسخ دهید او به این مزاحمت ادامه می‌دهد. اما اگر به آن بی‌اعتنا باشید به‌ تدریج دست از مزاحمت بر می‌دارد.

دقت کنید که افکار منفی و مزاحمی که به ذهن شما خطور می‌کند دست شما نیست اما اینکه آن را تحویل بگیرید و به آن توجه نشان دهید یا خیر، کاملاً به اراده و اختیار شما بر می‌گردد. در واقع پرش آن دست شما نیست اما پرورش آن دست شماست.

هر وقت، فکر منفی به ذهنتان آمد بلا فاصله به عکس آن فکر کنید؛ بلند شوید و تغییر موقعیت بدهید. اگر در طول روز، ده‌ها بار هم فکر منفی به سراغتان آمد همین کار را بکنید.

کم‌کم خواهید دید که این مزاحمت‌ها کم می‌شود و افکار منفی، دست از شما بر می‌دارند. تأکید می‌کنم که به هیچ عنوان افکار منفی را دنبال نکنید.

منبع: سایت استاد حورائی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری