loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 632 جمعه 1394/12/28 نظرات (0)

عيد نوروز بيانگر خوش ذوقي ايرانيان است!

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، عید نوروز را بیانگر خوش ذوقی ایرانیان دانست و گفت: صله رحم، دید و بازدید، کمک کردن به نیازمندان پاک کردن اختلافات و کینه‌ها از دل در ایام نوروز بسیار پسندیده و نیکوست.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آخرین جلسه درس خارج سال ۸۷ به عید نوروز اشاره و اظهار کرد: در فصل بهار، جهان آفرینش حیات نوینی به خود می‌گیرد و بشر نیز می‌تواند با پاک کردن دل، حیات جدید و فعالیت تازه‌ای را آغاز کند.

وی با اشاره به آداب و رسوم ایرانیان در ایام نوروز افزود: برخی مراسم این ایام پسندیده و برخی نیز ناپسند است و باید همچون صراف که سکه‌های سالم را از ناسالم جدا می‌کند، مراسم ممدوح را از مذمومات آن در ایام نوروز جدا کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: از نکات مثبت این ایام، پاک کردن ظاهر، خانه و لباس و غیره و مهم‌تر از همه پاک کردن دل‌ها از اختلافات و کینه هاست.

وی افزود: دید و بازدید صله رحم و کمک به نیازمندان از جمله اموری است که بسیار خوب و پسندیده است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی به برخی آداب و رسوم ناپسند این ایام اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه سوری، نمایش لباس و تزئینات منزل، تحقیر کردن دیگران و خود برتربینی کار غلطی است و نباید امور پسندیده این ایام را تحت شعاع قرار دهد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: هر چه مراسم و دید و بازدید‌ها ساده‌تر و با صفا‌تر باشد، خداوند راضی‌تر است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره روز سیزده فروردین بیان کرد: خراب کردن مراتع و مزارع، شکستن و قطع کردن درختان و انجام گناه و معصیت حرام است اما استفاده از هوای آزاد و شکوفه‌های درختان و تماشای مناظر و آثار قدرت خداوند در دل طبیعت بسیار نیکو و پسندیده است.

وی از تلاش‌های نیروی انتظامی برای کنترل شهر‌ها در شب چهارشنبه سوری تقدیر کرد و گفت: نیروی انتظامی از نظر فرهنگی، مردم را توجیه کرده و با مشکلات و خطرات این شب آشنا کرد و با نظارت و کنترل کامل از بروز حوادث ناگوار تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد.

مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سالی خوب و پربرکت و به دور از هر گونه بحران، اختلاف، جنگ و خشکسالی برای هموطنان باشد.

  • منبع: سایت آیت الله مکارم شیرازی
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری