loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 925 یکشنبه 1395/01/29 نظرات (0)

شایعه ناصبی بودن فلسطینی‌ها

یک وقتی شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی‌ها شایع است، یک وقتی دیدم یک کسی می‌گفت: این فلسطینی‌ها ناصبی هستند. ناصبی یعنی دشمن علی علیه‌السلام؛ ناصبی غیر از سنیاست. سنی یعنی کسی که خلیفه بلافصل را ابوبکرمی‌داند و امام علی علیه‌السلام را خلیفه چهارم می‌داند و معتقد نیست که پیغمبر،شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده است. می‌گوید پیغمبر صلی الله علیه و آله کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند. سنی برای امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام احترام قائل است چون او را خلیفه چهارم و پیشوای چهارم می‌داند و علی علیه‌السلام را دوست دارد.

ناصبی یعنی کسی که علی علیه‌السلام را دشمن می‌دارد. سنی، مسلمان است ولی ناصبی، کافر است، نجس است. ما با ناصبی نمی‌توانیم معامله مسلمان بکنیم. حال یک کسی می‌آید می‌گوید این فلسطینی‌ها ناصبی هستند. آن یکی می‌گوید این به آن می‌گوید، او هم یک جای دیگر تکرار می‌کند و همین طور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه یهودی‌هاقرار می‌گیرند. هیچ فکر نمی‌کنند که این، حرفی است که یهودی‌ها جعل کرده‌اند.

در هر جایی یک حرف جعل می‌کنند برای اینکه احساس همدردی نسبت به فلسطینی‌ها را از بین ببرند. می‌دانند مردم ایران شیعه‌اند و شیعه دوستدار علی علیه‌السلام و معتقد است هر کس دشمن علی علیه‌السلام باشد کافر است، برای اینکه احساس همدردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل می‌کنند. در صورتی که ما یکی از سال‌هایی که مکهرفته بودیم، فلسطینی‌ها را زیاد می‌دیدیم، یکی از آن‌ها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنی‌اند.

معلوم شد داخل این‌ها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان می‌گفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم. همین لیلا خالد معروف شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش در مصرگفته من شیعه‌ام.

ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد، مأمور می‌کند و می‌گوید: شما پخش کنید که این‌ها ناصبی‌اند قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبت‌هایی نسبت به افرادی که جزء شما هستند و مثل شما شهادتین می گویند، شنیدید وظیفه‌تان چیست.

منـابـع:

  • مرتضی مطهری- آشنایی با قرآن 4 - صفحه 32

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری