loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1148 جمعه 1395/03/21 نظرات (0)

هزینه زندگی رهبر انقلاب از چه طریقی تأمین می‌شود؟

قطعا افکار عمومی همیشه به این مسئله که درآمد رهبران سیاسی معنوی چگونه تأمین میشود، فکر خواهند کرد و رهبر انقلاب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در لا به لای مصاحبهها و خاطرات به گفتگوی یکی از مسؤولین دفتر مقام معظم رهبری برخوردیم، حجت الاسلام احمد مروی معاون ارتباطات حوزهای دفتر مقام معظم رهبری در سال 87، درباره تأمین مالی زندگی رهبر انقلاب میگوید: اداره زندگی ایشان عمدتاً یعنی آن قدر که من اطلاع دارم که تا حدی دقیق است بیشتر از نذوراتی است که مردم در مورد حضرت آقا انجام میدهند. نذورات میآید. برای امام هم (رضوانالله تعالی علیه) خیلی نذورات میرفت. برای حضرت آقا هم نذورات زیاد میآید که نذر شخصی آقا میکنند که آقا، زندگیشان عمدتاً از همین نذورات اداره میشود و از بیتالمال و از دفتر استفاده نمیکنند. از وجوهات که اصلاً هیچ استفاده نمیکنند. عمدتاً همین نذورات است.

هم چنین محمد حسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره چگونگی مایحتاج رهبری در خاطرهای میگوید: رهبر انقلاب اوایل سال ۷۰ به آقای هاشمی گفته بودند که زندگی مردم دارد خیلی سخت میشود و گرانیها طاقت مردم را بریده است. من با ادامه سیاستهایی که منجر به فقیرتر شدن مردم میشود، موافق نیستم. (آن موقع سیاستهایی را در قالب حذف یارانهها دنبال میکردند.)

رهبر انقلاب فرمودند: من مخالفم.

آقای هاشمی گفته بودند یک عدهای میآیند جوسازی میکنند و به شما میگویند. شما قبول نکنید. اینطورها نیست. وضع مردم خوب است.

رهبر انقلاب می گویند: این چیزی که میگویم از اینجاست که خانواده خودم برای خرید میروند و یافتههای خودمان است؛ اینطور نیست که کسی برای ما خبر آورده باشد. فرزند من و خانواده من خودشان میروند و خودشان خرید میکنند. نان میخرند. ماست میخرند و میفهمند که قیمت امروز نسبت به دیروز عوضشده است.

برخی از آقایان مسئول هستند که سال تا سال قیمت و نرخها دستشان نیستند برای اینکه هیچوقت، تو هیچ مغازهای پیدایشان نشده است و در زندگی عموم مردم نیستند و معلوم است که با این وضع خبردار نیستند. بعضی وقتها برخی خبرنگارهای زرنگ رسانهای هم هستند که گاهی اوقات سؤال میکنند که فلان چیز الآن چه قیمتی دارد و طرف مسئول هیچچیز نمیداند.

  • گفتگو با حجت الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده در ویژه‌نامه تداوم آفتاب روزنامه جام‌جم در سال 1387.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری