loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 629 پنجشنبه 1395/04/10 نظرات (0)

9 پاک‌کننده طبیعی صورت (Original Article)

بیشتر افراد تصور می‌کنند داشتن پوستی بدون لک و صاف تنها با کمک مراکز مراقبت از پوست و صرف هزینه‌های هنگفت امکان‌پذیر است. با این حال، جالب است بدانید شما می‌توانید در خانه و با کمک مواد طبیعی به پوست دلخواه خود دست پیدا کنید.

بسیاری از افراد به ویژه آن‌هایی که پوست صاف و بدون لکه ندارند، تصور می‌کنند داشتن پوستی زیبا و صاف آرزویی دست نیافتنی است؛ اما اگر کمی زمان صرف مراقبت از پوست کنید و غذاهای مناسبی بخورید، این کار کاملاً امکان‌پذیر است. بسیاری از زنان به دنبال برخی مراکز مراقبت از پوست می‌روند که مستلزم صرف هزینه و زمان است. در صورتی که می‌توان به جای خرید کرم‌های گران قیمت، از مواد طبیعی که در خانه به راحتی یافت می‌شوند، استفاده کرد.

در ادامه به موادی طبیعی که برای تمیز کردن پوست و از بین بردن لکه‌ها مؤثر هستند، اشاره خواهیم کرد.

۱- آب لیمو

همه افراد در دوره‌ای از زندگی باید با مشکلاتی از قبیل آکنه، جوش، لکه‌های سیاه، زگیل و ... کنار بیایند. همه این‌ها اثری دائمی بر روی پوست صورت به جای می‌گذارند. لایه برداری پوست، یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن اثر جوش است.
محصولات طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند به عنوان لایه‌بردار عمل کنند؛ اما لیمو در جایگاه اول این فهرست قرار دارد. شما می‌توانید هر روز بر روی پوست صورت خود آب لیمو بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. آب لیمو سطح بالایی پوست را لایه‌برداری کرده و پوست را روشن و درخشان می‌کند.

۲- لایه‌بردار خانگی

یک لایه‌بردار مغذی، از پوست در برابر لکه‌های تیره و چین و چروک مراقبت می‌کند. برای تهیه این لایه‌بردار، آب یک لیموی تازه را گرفته و یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری پودر بادام درختی به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا به حالت خمیری شکل و یکدست درآید. سپس آن را بر روی صورت خود به صورت دورانی بمالید و بگذارید بر روی پوست بماند تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. این لایه‌بردار باعث تازگی، انعطاف‌پذیری و روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

۳- سرکه سیب

خواص اسیدی سرکه سیب می‌تواند برای درمان پوست‌های آسیب دیده مفید باشد. سرکه سیب با توجه به خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌اش، از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مقداری سرکه را در آب بریزید و بر روی پوست خود بمالید تا سلول‌های مرده از بین بروند و پوست شما احیا شود.

۴- نمک

نمک دارای خاصیت ضد عفونی کننده، ضدباکتری و پاک‌کنندگی است و می‌تواند از پوست در برابر عفونت‌ها محافظت کند. با این حال، نمک پوست را خشک می‌کند. برای جلوگیری از خشک شدن پوست، مقداری روغن زیتون به نمک اضافه کرده و بر روی صورت خود بمالید. این درمان باعث پاک‌سازی سلول‌های مرده و روشن‌تر شدن پوست می‌‌شود.

۵- مخمر (خمیر ترش)

مخمر به داشتن پوستی روشن کمک می‌کند. شما می‌توانید مخمر را با مقداری شیر که آن هم دارای عامل سفید کننده و مرطوب کننده است، مخلوط کنید و بر روی لکه‌های روی پوست بمالید. اجازه دهید این مخلوط چند ساعت روی صورت بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

۶- روغن درخت چای

روغن درخت چای دارویی موثر برای درمان جای جوش است. روغن درخت چای را می‌توان با مقداری آب رقیق کرد و بر روی جای جوش مالید تا جای جوش به طور کامل از بین برود. این کار را هر روز انجام دهید تا تمام لکه‌های پوستتان محو شوند.

۷- ماسک سفیده تخم مرغ

افرادی که پوست چرب دارند، باید بیشتر مراقب پوست خود در برابر جوش زدن باشند. سفیده تخم مرغ چربی اضافی پوست را از بین می‌برد و به شما پوستی صاف و روشن می‌دهد. مقداری سفیده تخم مرغ را در کاسه‌ای هم زده و بر روی تمام بخش‌های صورت، به غیر از دور چشم‌ها و دهان، بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس صورت خود را بشویید.

۸- بخور آب

بخور آب یکی از اساسی‌ترین مراقبت‌های پوست است. بخار آب، تمام منافذ باز صورت را از بین می‌برد و آن‌ها را کاملاً تمیز می‌کند. با اضافه کردن آب لیمو و گیاهان دیگری مانند رزماری به آب، می‌توان به نوعی آروماتراپی نیز انجام داد.

۹- عسل و بلغور جو دو سر

یکی از بهترین داروهای خانگی برای داشتن یک پوست تازه، روشن و عاری از هر گونه لکه، مخلوط عسل و بلغور جو دو سر است. شما می‌توانید این مخلوط را هر روز بر روی صورت خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید. عسل پوست صورت را پاک و مرطوب می‌کند. بلغور جو دو سر نیز لایه برداری ملایم و عامل مغذی، نرم و صاف کننده پوست است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری