loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 677 جمعه 1395/10/10 نظرات (0)

اگر می‌خواهید بدن و دهانتان بوی بد نگیرد، این ۱۰ ماده غذایی را نخورید

زمانی که غذایی را می‌خورید، بدنتان بوی آن غذا را می‌گیرد. حتی اگر چند بار دوش بگیرید یا از عطر و اودکلن استفاده کنید؛ هیچ‌کدام بوی بدن را از بین نمی‌برند. در نتیجه بهتر است از خوردن یک سری مواد غذایی بپرهیزید.

همه ما در مهمانی، مصاحبه یا قرار با دوستان به فکر بوی بدن و دهان خود هستیم. خوردن مواد غذایی که بو و رایحه زیادی دارند، می‌تواند منجر به بوی ناخوشایند بدن، دهان و حتی ادرار شود.

 

foods-to-avoid

 

در ادامه به ۱۰ ماده غذایی که برای جلوگیری از بوی بد بدن، باید از آن‌ها اجتناب شود، اشاره می‌کنیم:

۱- سیر

سیر یک گیاه تقویت‌کننده سیستم ایمنی و دارای خواص درمانی بسیاری است؛ اما خوردن سیر، بوی زیاد و بدی را در دهان ایجاد می‌کند. در واقع بوی سیر می‌تواند تا ۷۲ ساعت در دهان شخص باقی بماند. همچنین بوی آن از طریق ادرار نیز استشمام می‌شود.

۲- پیاز

خوردن پیاز نیز باعث ایجاد بوی بد در بدن و دهان می‌شود. در واقع بوی تند و زننده پیاز می‌تواند برای مدت طولانی در دهان بماند. برای اینکه دهان شما بوی بد نگیرد، می‌توانید پیاز را قبل از مصرف کمی بپزید.

۳- گوشت قرمز

افرادی که به خوردن گوشت قرمز علاقه دارند، در نهایت بوی ناخوشایند بدن را تجربه خواهند کرد. مدت زیادی زمان لازم است تا گوشت قرمز از طریق دستگاه گوارش هضم و دفع شود؛ بنابراین در طول فرآیند هضم و دفع، فاسد می‌شود و دهان و بدن شخص بوی بدی به خود می‌گیرد.

بهترین کار این است که گوشت قرمز را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کنید؛ زیرا علاوه بر بوی بد، مشکلات سلامتی زیادی را نیز به همراه دارد. اگر فکر می‌کنید که رژیم غذایی گیاهی برای شما مناسب نیست، سعی کنید غذاهای دریایی را جایگزین گوشت قرمز کنید.

۴- مارچوبه

مارچوبه ماده غذایی دیگری است که می‌تواند بر روی بوی بدن شما تأثیر بگذارد. این ماده حاوی تیواستر و متان است که بوی تند و بدی دارند. شما می‌توانید فلفل را جایگزین مارچوبه کنید.

۵- انواع کلم‌

سبزی‌هایی مانند کلم برکلی، کلم بروکسل و گل‌کلم، هرچند غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند؛ اما بوی نامطبوعی در بدن ایجاد می‌کنند. این سبزی‌ها حاوی گوگرد هستند و می‌توانند بوی بد خود را از طریق تعریق منتشر کنند.

 


۶- مشروبات الکلی

مصرف مشروبات الکلی باعث می‌شود که بوی آن از طریق تعریق منتشر شود و بدن شما بوی آبجو یا شراب بگیرد. همچنین مشروبات الکلی باعث بوی بدی دهان نیز می‌شود.

۷- مکمل‌های روغن ماهی

مکمل‌های روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای سلامتی بسیار مفید است. به ویژه خواص ضدالتهاب آن برای سلامت قلب ضروری است.

از سوی دیگر روغن ماهی حاوی ناخالصی‌هایی است که باعث می‌شود بدن بوی ماهی بگیرد. همچنین کپسول‌های روغن ماهی (امگا ۳) به سرعت فاسد می‌شوند. از این رو، بسیاری از این کپسول‌های موجود در بازار در واقع فاسد هستند.

۸- شنبلیله

یکی دیگر از گیاهان دارویی و ادویه‌هایی که می‌تواند اثر بسیار قابل‌توجهی در بوی ادرار داشته باشد، شنبلیله است.

اگر احساس کردید که پس از خوردن شنبلیله ادرار شما بوی آن را می‌‌دهد، بهتر است از خوردن آن اجتناب یا مصرف آن را محدود کنید. همچنین می‌توانید از گیاهان دیگری که خواص شنبلیله را دارند، استفاده کنید.

۹- قهوه

قهوه نیز مانند الکل می‌تواند اثر بدی بر روی بوی ادرار و عرق فرد بگذارد؛ بنابراین سعی کنید به جای قهوه، چای گیاهی مصرف کنید که هم انتخابی سالم‌تر است و هم بوی بدی در دهان ایجاد نمی‌کند.

۱۰- زیره

زیره یک ادویه قوی است که اگر به مقدار زیاد مصرف شود، بوی آن از طریق منافذ پوست به مدت چند روز منتشر می‌شود. اگر می‌خواهید که در جمع بوی خوبی داشته باشید، سعی کنید از خوردن غذاهای حاوی زیره و پودر کاری خودداری کنید.

برگرفته از: top10homeremedies

تهیه شده توسط سایت فوت و فن

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری