loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 824 چهارشنبه 1396/01/02 نظرات (0)

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با خوردن این خوراکی‌ها

 

مواد غذایی مناسب می‌تواند از بروز بیماری جلوگیری کند و باعث شود فرد بیمار سریع‌تر بهبود یابد. در ادامه به نحوه تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با انواع بیماری‌ها می‌پردازیم.

تصور کنید شخص بیماری در کنار شما سرفه یا عطسه کند، یکی از همکارانتان بیمار باشد و به محل کار بیاید و یا یکی از اعضای خانواده بیماری مسری داشته باشد. چگونه می‌توانید با این وضعیت بیمار نشوید؟

به نظر می‌رسد که راهی برای گریز از بیماری‌های فصلی نیست و گاهی اوقات این بیماری‌ها اتفاق می‌افتد؛ اما بدن شما بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید، قدرتمند است.

Pariya بازدید : 1082 سه شنبه 1396/01/01 نظرات (0)

 

آیا نگه داشتن ادرار به بدن آسیب می‌رساند؟

 

گاهی اوقات تخلیه مثانه بلافاصله ممکن نیست و بایستی مدتی ادرار خود را نگه دارید. فکر می‌کنید این کار به بدن آسیب می‌رساند یا خیر.

اگر دستگاه ادراری سالم باشد، نگه‌داشتن ادرار به طور کلی خطرناک نیست.

اگر شما مثانه بیش‌فعال دارید، با نگه داشتن ادرار می‌توانید فعالیت مثانه را منظم کنید. این کار می‌تواند مانند یک برنامه آموزشی برای عادی نمودن دستگاه ادرار باشد.

Pariya بازدید : 724 چهارشنبه 1395/12/18 نظرات (0)

 

مغذی‌ترین مغزها و دانه‌ها کدامند؟

 

شما می‌توانید هر مغز یا دانه‌ای را که بیشتر دوست دارید، مصرف کنید؛ اما برخی از آن‌ها مسلماً سالم‌تر از بقیه هستند. توجه داشته باشید که بادام‌زمینی در فهرست بهترین مغزها گنجانده نشده است، زیرا اصلاً مغز به حساب نمی‌آید.

مغزها و دانه‌های خام یکی از بهترین میان وعده‌های غذایی هستند. همچنین حمل آن‌ها بسیار راحت است؛ زیرا می‌توانید آن‌ها را در یک کیسه کوچک پلاستیکی، کیف یا میز کشوی محل کار خود و در خانه در یخچال بگذارید. توجه داشته باشید که مغزها و دانه‌ها به راحتی فاسد می‌شوند، پس بهتر است آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید.

Pariya بازدید : 881 دوشنبه 1395/12/16 نظرات (0)

 

۱۰ درمان سریع برای خس‌خس سینه

 

خس‌خس سینه زمانی اتفاق می‌افتد که راه‌های تنفسی فرد تنگ یا مسدود شده باشد. زمانی که فرد مبتلا به این مشکل، نفس می‌کشد، صدای خس‌خس به وضوح شنیده می‌شود.

با توجه به مسدود شدن راه‌های تنفسی، نفس کشیدن برای فرد مبتلا دشوار می‌شود و احساس تنگی  در قفسه سینه خود حس می‌کند. علاوه بر این، به دلیل کاهش اکسیژن در بدن ممکن است شخص دچار احساس سرگیجه و فقدان انرژی شود.

در ادامه به ۱۰ روش برای درمان سریع این مشکل می‌پردازیم:

Pariya بازدید : 783 یکشنبه 1395/12/15 نظرات (0)

 

۸ دلیل درد قفسه سینه که به حمله قلبی ربط ندارد

 

اغلب اوقات تصور می‌شود درد قفسه سینه به دلیل حمله قلبی است، اما بسیاری از بیماری‌ها و شرایط دیگر نیز می‌توانند باعث بروز این درد شوند.


۱- سوزش معده

Pariya بازدید : 714 یکشنبه 1395/12/15 نظرات (0)

 

چگونه آب داخل گوش را خارج کنیم؟

 

آیا تاکنون آب داخل گوشتان گیر افتاده است؟ معمولاً آب داخل گوش پس از مدتی خودبه‌خود تخلیه می‌شود؛ اما اگر این اتفاق نیفتد منجر به نوعی عفونت گوش می‌شود.

عفونت گوش ناشی از ورود آب به گوش، با احساس خارش، درد شدید و ناگهانی گوش تا گلو و احساس خفگی همراه است.

Pariya بازدید : 730 شنبه 1395/12/14 نظرات (0)

 

تورم زبان کوچک: علل، علائم، درمان

 

سقف دهان از دو بخش اصلی، کام سخت در جلو و کام نرم در پشت تشکیل شده است. زبان کوچک که از وسط کام نرم آویزان است، در پشت گلو مشاهده می‌شود.

زبان کوچک از غشاهای مخاطی، بافت‌های پیوندی و عضلانی و همچنین کانال‌هایی برای دفع بزاق ساخته شده است. این زبان بسیار انعطاف‌پذیر است. این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود همه عملکردهای مربوط به زبان کوچک به راحتی انجام شوند.

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری