loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
footofan_Saeide بازدید : 831 سه شنبه 1395/10/21 نظرات (0)

نحوه شست‌وشوی کفش‌های ورزشی در ماشین لباسشویی

وقتی تصمیم دارید دستی به سر و روی کفش‌های ورزشی یا کتانی‌های مورد علاقه خود بکشید، لازم نیست خیلی زحمت بکشید و با دست آن را بشویید. کتانی‌های عزیز خود را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید تا تاب بخورند و بچرخند و سر حال بیایند. این یکی از مؤثرترین شیوه‌ها برای از بین بردن لکه‌های مقاوم است و برای شما کمترین زحمت را دارد.

یادتان باشد که این روش فقط برای کتانی‌هایی که پارچه نخی یا نایلونی دارند استفاده می‌شود. کفش‌های ورزشی چرم یا جیر ممکن است در ماشین لباسشویی آسیب ببینند. برای این کفش‌های کتانی بهتر است همان شیوه قدیمیِ شست‌وشو با دست را انتخاب کنید.

چیزهایی که لازم دارید:

  • فرچه کفش
  • روبالشتی
  • سنجاق قفلی
  • ۳ یا چهار عدد حوله حمام
  • مایع لباسشویی برای شست‌وشوی کتانی‌ها در ماشین

 

مراحل شست‌وشوی کفش‌های ورزشی

۷۶۲۰۸۲۳a-3234-46de-afb4-e1e0a9552be4

مرحله اول: کفش‌های ورزشی و مواد شوینده خود را کنار هم بگذارید.

مرحله دوم: بند کفش و کف کفش را در بیاورید. (البته اگر قابل جدا کردن بود)

da00c20f-36a8-4555-bfc0-466c9b1e8872

مرحله سوم: بندها را داخل یک روبالشتی یا کیسه پارچه‌ای قرار دهید. سر آن را تا کنید و خوب با سنجاق قفلی ببندید تا بندها از کیسه خارج نشوند و در هنگام شست‌وشو در ماشین لباسشویی گیر نکنند.

bf064502-9cee-45c8-8181-099c52e9a2d7

مرحله چهارم: کثیفی‌های روی کتانی را با فرچه مخصوص کفش پاک کنید. از برس‌ها یا فرچه‌های نرم و محکم استفاده کنید و از بالا به سمت نوک انگشت کفش فرچه را بکشید. اگر گل خشک‌شده در کف کفش بود، از ته یک مداد برای کندن و تمیز کردن تکه‌های اضافی بهره بگیرید.

مرحله پنجم: سه یا چهار حوله حمام داخل ماشین لباسشویی همراه کفش بیاندارید و سپس روبالشی یا کیسه‌هایی که برای بند کفش درست کرده‌اید را به آن اضافه کنید. حوله‌ها به منزله متکا عمل می‌کند و نمی‌گذارند کتانی‌های شما در هنگام شست‌وشو به ماشین لباسشویی ضربه بزند.

مرحله ششم: یک پیمانه پر از مواد شوینده در ماشین لباسشویی بریزید. برنامه ماشین لباسشویی را روی شست‌وشوی لباس‌های ظریف قرار دهید و با آب سرد بشویید. نباید بگذاریم کتانی‌های ما تغییر رنگ داده یا شکل خود را از دست بدهند.

مرحله هفتم: وقتی برنامه شست‌وشو کامل شد، کتانی‌ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید. سپس، آنها را در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود. شاید دلتان بخواهد کمی این فرایند را سرعت دهید و کتانی‌های خود را در خشکشویی بیاندازید و خشک کنید. اما دست نگه دارید! گرما باعث کوچک شدن کفش یا آسیب رساندن به آن می‌شود؛ طوری که حتی در نهایت کفشتان قابل تعمیر هم نباشد.

مرحله هشتم: یادتان نرود که بندها را نیز از کیسه در بیاورید و آویزان کنید تا خشک شوند. لازم نیست آنها را سر جایشان قرار دهید یا کف کفش را در بیاورید؛ مگر اینکه آنها کاملاً خشک شده باشند.

نکته و هشدار:

یک فنجان سرکه به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا تجمع احتمالی باکتری را در کفش‌های ورزشی از بین ببرید.

 

برگرفته از: eHow
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری