loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 425 چهارشنبه 1393/08/21 نظرات (0)

به نام خدا

سوال اول: راه های مقابله با عصبانیت و مدیریت خشم چیست؟
از آنجایی که دین توجه ویژه ای به خوش خلقی دارد به همین منظور ما باید تلاش خود را برای این که انسان خوش خلق و خنده رو باشیم دوچندان کنیم.
و اما مدیریت و مقابله با خشم:

1. راه مقابله با عصبانیت پوزش طلبی است وقتی انسان عصبانی می شود برای جلوگیری از ایجاد کینه درون او باید زود معذرت خواهی کند که به گفته ی قرآن: عذرخواهی نشانه ی عاقل بودن انسان است. به همین منظور دیگران وی را انسان مورد اعتمادی می دانند زیرا خیلی زود از اشتباهی که مرتکب شده عذرخواهی می کند.
در پاره ای دیگر از روایات ائمه ی اطهار علیهم السلام نقل شده است: کسی که عذرخواهی دیگران را می پذیرد عاقل تر از کسی است که از دیگران عذرخواهی می کند.
2. از راه های دیگر مقابله با عصبانیت عبرت گیری است عبرت گیری به این معناست که وقتی کسی عصبانی می شود باید زود به گذشته ی خود مراجعه کند ببیند که آیا این عصبانیت برای او مفید بوده است یا باعث ضرر او شده است خلاصه کسی که عبرت می گیرد کمتر لغزش می کند.
3. یکی دیگر از راه های مقابله با عصبانیت عالم بودن نسبت به معارف الهی است که در مورد خوش خلقی چه مطالبی گفته شده است و از این مطالب عبرت بگیریم.

 

سوال دوم: در مورد چشمان ناپاک توضیح دهید و بگویید که آیا درمانی دارد؟
یکی از مشکلات امروز جامعه ی ما همین امر چشمان ناپاک است دین اسلام توجه بسیاری به این امر دارد و روایات فراوانی در مورد این موضوع داریم که در بیشتر آن ها چشم را مدیر دل معرفی می کند. اگرانسان بخواهد که از دل خود آگاه باشد باید ببیند که چشمان خود را در چه کارهایی به کار می برد.
چند نکته در مورد چشم:
1. چشم جاسوس دل و قاصد عقل است برای مثال وقتی کسی از طریق چشم عاشق می شود موجب این می شود که تمام بدی های معشوق خود را نادیده بگیرد و علاوه بر آن باعث این می شود که چشمش عقلش را فرماندهی کند.
2. چشم غفلت زااست؛ این امر به این معنا است که نگاه انسان به عاقبت کاری که انجام می دهد کور می شود.
3. چشم موجب اندوه و ایجاد تخیلات می شود.


نظر استاد:

1. غلط املایی زیاد؛

2. تلخیص زیاد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری