loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 531 پنجشنبه 1393/08/22 نظرات (0)

_سوال اول درباره شرح ایه (کلا ان الانسان لیطغی) در سوره العلق؟
خداوند در قران شخصیت انسان را معرفی می کند, که اگر انسان مورد تعلیم و تربیت قرار نگیرد مثل رودخانه ها و جویبار هایی که آب ان زیاد می شود طغیان می کند به خاطر این که ظرفیت ان کم است, انسان نیز اگر ظرفیت خود را زیاد نکند وقتی مقداری ثروت به دست می اورد دیگر هیچ خدایی را بندگی نمی کند و هنگامی که فقیر می شود از او در خواست کمک می کند.
خداوند وقتی در سوره علق این قدر برای انسان عظمت قائل است و چیزهایی یاد انسان داده که نمی توانست یاد بگیرد, همین انسان وقتی تحت تربیت و تذکر قرار نگیرد به راحتی سردی و طغیان می کند.

انسان وقتی خودش را مستقل می بیند طغیان می کند. خداوند می فرماید تو به هیج وجه نباید احساس استغنا کنی, تو همیشه نیازمند به خدایی, نیازمند به لطف خدایی ..... .

وقتی انسان این را احساس کند مالک همه چیز را خدا می داند و خود را بی نیاز نمی بینند. خداوند در قران می فرماید تمام انسان ها محتاج خداوند هستند و فقیرند.

_سوال دوم ایا اگر ایه 58 سوره نور را برای یک کودک توضیح بدهیم معنا و تفسیر ایه باعث کنجکاوی کودک می شود؟
قران درباره موضوعات به صورت کلی اشاره کرده جزئیات را از طریق سنت بیان کرده اند ولی یعضی از موضوعات را به صورت جزئی بیان کرده است.

یک مطلبی که قران به, به پدر و مادر ها اشاره کرده است اولا شما یک اتاق خصوصی برای خود داشته باشید, شما در طول روز سه نوبت استراحت دارید که موقع استراحت شما والدین از لباس زیر استفاده می کنید, اگر هنگام استراحت بچه های نا بالغ هم خواستند وارد بشوند باید در بزنند و اجازه بگیرند, اگر شما اماده بودید اجازه داخل شدن را می دهید و با احترام با ان ها برخورد کنید. و این عادت از دوران کودکی باید اموزش داده شود. سه وقت استراحت والدین و وقت خصوصی ان ها:

1. قبل از نماز صبح

2. هنگام ظهر

3. بعد از نماز عشاء

_سوال سوم: فرق قران مجید با قران کریم در چیست؟
فرقی بین قران ها نیست ولی چون خودِ قران خود را معرفی کرده، گاهی فرموده کریم گاهی فرموده مجید, به خاطر محتوای آن فرموده قران مجید بخاطر مجد و عظمت, قران کریم به خاطر این که نزد کریمان امده است دارای ایات کریمانه است.

_ سوال چهارم: منظور از ایه 101 سوره مومنون چیست؟
اگر دقت کنید این ایه مربوط به اول قیامت است, که در ایه آمده در صور اول همه نابود می شود و در صور دوم همه زنده می شوند و بعد از صور دوم, محیط و فضای بسیار وحشتناکی است.

پس در اول قیامت اگر پدر پسر را ببیند یا پسر پدر را ببیند اصلا به فکر پدر و پسری نمی افتند همه از هم فرار می کنند بخاطر حول و وحشتی که هست.

در این دنیا فامیل ها یک چیز قرار دادی هست ولی در قیامت چنین چیزی نیست اون چیزی که وجود دارد مسئله شفاعت است که مربوط به افراد خواص است.

 


نظر استاد:

محتوا شیوا نبود و قواعد نگارشی هم اصلاً رعایت نشده بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری