loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 696 یکشنبه 1393/06/02 نظرات (0)

راه کجاست؟!!

از نبي مکرم اسلام حضرت محمد مصطفي صلي الله عليه و آله نقل شده است که:

اِفْتَرَقتِ الْيَهُودُ عَلي اِحْدي وَ سَبْعينَ فِرْقةٍ فَواحِدَةٌ فِي الْجَنَّةِ وَ سَبْعُونَ فِي النّارِ وَافْتَرَقْتِ النَّصاري عَلي ثِنَتَيْنِ وَ سَبْعينَ فِرْقَةً فَاِحْدي وَ سَبْعُونَ فِي النّارِ وَ واحِدَةُ فِي الْجَنَّةِ وَ الّذي نَفْسُ مُحمَّدٍ بِيَدِهِ لَتَفْتِرَقَنَّ اُمّتي عَلي ثَلاثِ وَ سَبْعينَ فَرِقَة فَواحِدَةُ فِي الجَنَّةِ وَ ثِنتانْ وَ سَبْعُونَ فِي النّارِ الحديث[1].

حضرت مي‌فرمايند: قوم يهود بر 71 فرقه منشعب شد که 70 فرقه آن‌ها اهل دوزخ و تنها يک فرقه رستگارانند همچنين مسيحي‌ها نيز به 72 فرقه تبديل گشتند که 71 فرقه به لحاظ اعتقادي اهل دوزخ و تنها يک فرقه اهل بهشت بودند. سپس حضرت مي‌فرمايند: قسم به کسي که جانم در دستان اوست امت من به 73 فرقه تبديل خواهند‌ شد که تنها يک فرقه از آن‌ها اهل بهشتند و 72 فرقه ديگر اهل دوزخند.

با يک حساب سرانگشتي و بدون در نظر‌گرفتن شعوبات هر يک از اين فرق 71 و 72 و 73 مساوي 216 خواهد شد که اين بدون در نظر‌گرفتن اديان توحيدي و غير‌توحيدي ديگر است به عبارت ديگر اگر در ميان تمام اديان و مذاهب فقط سه دين مسيحيت و يهوديت و اسلام و فرق آن‌ها را در نظر بگيريم با 216 مسلک و فرقه مواجه خواهيم شد که طبق مفاد حديث فوق‌الذکر در عصر ما، تنها يک فرقه از اين 216 فرقه، اهل بهشت هستند و 215 فرقه ديگر به لحاظ اعتقادي اهل دوزخند.

شيعه دوازده‌امامي با ادله مختلف و متعدد معتقد است از ميان تمام اديان، فقط دين اسلام، دين حق است و از 73 فرقه موجود در اين دين، تنها شيعه دوازده امامي، مذهب حقه در جهان مي‌باشد.

در دنياي امروز برخي پايشان در کلي‌ترين مسئله اعتقادي لغزيده است و منکر خدا يا منکر وحدانيت و خالقيت خداوند شده‌اند اما برخي ديگر قدري جلو آمده و منکر خدا نشده‌اند اما در اصل دوم از اصول دين منحرف مانده‌ گشته‌اند يعني اسلام را به عنوان دين منتخب نپذيرفته‌اند و پيرو ادياني ديگر شده‌اند اين‌ها گرچه از گروه اول رشد يافته‌ترند اما هنوز راه سعادت را نيافته‌اند برخي ديگر از اين اصل نيز به سلامتي و ميمنت گذر کرده و به نبوت حضرت محمد صلي الله عليه و آله و دين اسلام معتقد گشته اما در اصل امامت عقب مانده‌اند آن‌ها کساني هستند که با وجود روايات متعددي که در منابع اصيل دين اسلام موجود است نتوانسته‌اند بعد از پيامبر صلي الله عليه و آله، جانشين ايشان را به طور صحيح تشخيص دهند و دنبال افرادي غير از معصومين عليهم‌السلام راه افتادند لذا در دينشان انحرافات زيادي رسوخ کرد و از قافله عقب ماندند اما به لطف بي‌کران حضرت حق، خداوند ما را از اين وادي خطير نيز عبور داد و پيرو امام بر حق حضرت اميرالمومنين علي عليه‌السلام گشتيم در مذهب تشيع نيز برخي راه را گم کردند و از جايي راهشان با راه 12 امام معصوم عليهم‌السلام جدا کردند برخي زودتر و برخي ديرتر اما باز به لطف خدا ما از اين معبر نيز عبور داده شديم و پيرو 12 امام برحق گشتيم.

الحق و الانصاف بايد عرض کنم تا اينجاي کار را خيلي دخيل نبوده‌ايم تلاش ما تا پايان عمر تنها به حفظ کردن آنچه به ما رسيده است مي‌باشد و اينکه مفاد دستورات خداي متعال را که از اين مسير طولاني به دست ما رسيده است را جامه عمل بپوشانيم تا به حقيقت کلمه رستگار گرديم. انشاءالله!

مسعود رضانژاد فهادان ـ 23 بهمن 1391


[1] کنزالعمال، جلد 11 طبع بيروت مؤسسه الرساله کتاب الفتن صفحه 114.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری