loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1077 سه شنبه 1393/11/07 نظرات (0)

از نظر علمى اگر هر کدام از اعضاء و اجزاى مگس را مورد بررسى قرار دهیم به عظمت خالق این مخلوق کوچک، بیشتر پى مى بریم.

در سوره حج آیات ۷۳ و ۷۴ بر معجزه‌اى از خداى متعال تاکید شده است. قال الله تعالى فی کتابه الحکیم:

يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَن يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَ لَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِن يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَّا يَسْتَنقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ.

اى مردم مثلى براى شما زده شده است پس به آن گوش کنید: آن کسانى را که به غیر از خدا مى‌خوانید هرگز نمى‌توانند مگسى را خلق کنند و حتى اگر همه جمع شوند! و اگر مگس از آن‌ها چیزى بگیرد قدرت باز پس گرفتن آن را ندارند و طالب و مطلوب (بت و بت‌پرست) هر دو ناتوانند.

مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ.

قدر خدا را (آنچنان که باید) نشناختند همانا خداوند قدرتمند و شکست‌ناپذیر است.

شاید شأن نزول این آیات زمانى باشد که کفار به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله ایراد مى‌گرفتند که چرا اسامى حشراتى مانند مگس و مورچه و عنکبوت و زنبور عسل و… در آن آمده است و اساساً چه ضرورتى دارد که اسامى این حشرات بى‌ارزش (از نظر کفار) در کتاب وحى ذکر شود؟

کفار اعتقادى به معجزات نداشتند و از این رو، این آیات نازل شد که در مثلى ظریف و لطیف و پر نکته به ایشان متذکر می‌شود که اگر چنین است پس شما موجودى مانند مگس را که از نظر خلقت هیچ مى‌پندارید خلق کنید ولى اگر همه مردم هم جمع شوید هرگز به خلق این موجود کوچک قادر نخواهید بود!!

بال مگس:

طبق علوم جدید ثابت شده است که در یکی از بال‌هاى مگس پاد زهرى وجود دارد که با میکروب‌ها و باکتری‌های خطرناک مبارزه مى‌کند و به عبارتى در یکى از بال‌هاى مگس شفا وجود دارد و به درستى رسول اکرم صلوات الله علیه و آله در ۱۴ قرن پیش فرمودند:

 

 

إِذَا وَقَعَ الذُّبَابُ فِي إِنَاءِ أَحَدِكُمْ فَلْيَمْقُلْهُ فَإِنَّ فِي أَحَدِ جَنَاحَيْهِ دَاءً وَ فِي الْآخَرِ دَوَاءً وَ إِنَّهُ يَتَّقِي بِجَنَاحِهِ الَّذِي فِيهِ الدَّاءُ.1

 

چون مگس در ظرف يكى از شماها افتاد بايد او را بچرخاند زيرا يك بال مگس، درد است و دیگرى درمان و بالى كه شفاء دارد را از آن خود را نگهدارد. (پس هرگاه با یک بالش در غذا افتاد یا از آن غذا نخورید یا اینکه مگس را با هر دو بالش در آن بچرخانید تا بالی که آنتی بیوتیک دارد در آن نوشیدنی تخلیه شود.)

و عجبا که این سخنان گهربار پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله در زمانی بوده است که نه آزمایشگاهی بوده و نه دستگاه‌های پیشرفته امروزی! و با این وجود چنین عجایبی را بیان کرده‌اند که دلیلی بر "وَ ما یَنطِقُ عَنِ الهَوى إن هُوَ إلا وَحیٌ یُوحى" می‌باشد که خود معجزه و نشانگر آیات الهی توسط فرستاده و رسولش می‌باشد پس بر ماست که در هر یک از آیات قرآن به دقت بنگریم و با جان دل بشنویم شاید رستگار شویم و براستی که تدریس و تغییر و تعلیم علوم این آخرین کتاب الهی بدون معلم و استاد و رسول و وصی از سوی رب العالمین مقدور نمی‌باشد.

پانوشت:

1_ بحار الأنوار, 315/61

تارنمای مسعود رضانژاد فهادان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری