loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1065 سه شنبه 1393/11/14 نظرات (0)

استفاده طولانی مدت از عینک لکه‌های بد شکل و سرسختی را روی بینی به جا می گذارد. اگر این لکه ها به موقع درمان نشوند برای همیشه باقی خواهند ماند.

این روزها عمل لیزیک چشم در جامعه و در بین افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، به شدت افزایش پیدا کرده است، به صورتی که در حال حاضر بسیاری از جوانان به ویژه دختران جوان برای عدم استفاده از عینک یا لنزهای چشمی برای این عمل اقدام می کنند.

اما کسانی که از عینک استفاده می‌کنند برای از بین بردن جای لک عینک چکار کنند؟

چند روش هست که می توانید در خانه براحتی از این لکه ها خلاص شوید

آب خیار:

دفعه بعدی که می خواهید سالاد درست کنید، چند تکه خیار را کنار بگذارید. این تکه ها را روی لکه بگذارید. البته میتوانید آب خیار را بگیرید و بعد روی لکه ها بگذارید.

آب لیمو:

همانطور که میدانید، لیمو اثرات سفید کننده ای دارد. به آرامی نصف یه لیمو را روی لکه به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. قبل از اینکه با آب سرد صورتتان را بشورید دو دقیقه صبر کنید تا آب لیمو باقی بماند.

ژل آلوئه ورا:

این ژل به طور معجزه آسایی کارساز می باشد. ژل تازه آلوئه ورا را روی لکه ها بذارید تا تمام شب باقی بماند و بعد صبح با آب سرد بشورید. اگه به طور منظم این کار را ادامه دهید، یک ماه بعد متوجه نتایج قابل توجه آن می شوید.

پوست پرتقال:

شما میتوانید پودر پوست پرتقال خشک شده را از مغازه بخرید یا اینکه در خانه درست کنید. نصف قاشق غذاخوری از این پودر را با شیر مخلوط کنید تا به یه خمیر غلیظ و صاف تبدیل شود، بعد روی لکه ها بگذارید. سی دقیقه تا یک ساعت زمان دهید و بعد صورت خود را بشویید.

عسل:

عسل را روی مناطقی که لک دارد بگذارید، این کار با خشکی که به علت استفاده از عینک بوجود آمده هم مبارزه میکند. میتوانید یک قاشق غذاخوری عسل را با چند قطره گلاب مخلوط کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

معایب استفاده از لنز طبی به جای عینک :

- خشکی چشم.

- تورم و یا مشکلات قرنیه مانند تاری دید، خراشیدگی و یا تغییر در شکل قرنیه.

- ایجاد حساسیت به مواد شوینده لنز.

- تجمع رسوب در لنز که باعث ناراحتی مصرف کننده و افزایش خطر عفونت می شود.

- تورم چشم و پلک.

منبع: دلگرم

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری