loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 436 چهارشنبه 1393/11/22 نظرات (1)

سلام استاد جان..
امیدوارم حال و احوالتون خوب خوب باشه..
استاد اول بگم سرو نماد کشور عزیمون ایرانه و چون همیشه سر سبزی خودشو داره بخاطر همین نماد ایستادگی هستش (خوش قد و قامت هم هستش).
استاد سرو در مقابل خشکسالی هم مقاومه (اون طور که شنیدیم و خوندم) بیشتر به همین دلیله که نماد ایستادگی شده...
استاد اگه اشتباه نکنیم عمر طولانی تری نسبت به درختان دیگه هم داره..
پس می شه گفت سر سبزی اون و مقاومتش حتی در مقابل باد باعث شده که متمایز تر از چنار باشه!!
-----
جواب قسمت دوم»»
خوب این که مشخصه زمانی که آسمون دل آدم صاف صاف باشه و بشه ستاره های آسمون دلش مشخص می شند..
استاد ستاره می تونه نماد امید و آرزو باشه البته گاهی هم فانوس راه می تونن باشن..
خوب اینکه چرا بعضی ها اصلاً دلشون ستاره نداره از نظر خود من درست نیست مگه می شه کسی بدون آرزو و امید زندگی کنه! شاید ستاره هاشون را نمی بینن و اون هم بخاطر ابری بودن آسمون دلشون هستش و مسلماً ماه و مهتاب قشنگ آسمون دلشون حتی اگه از پشت ابر هم دیده بشه اون زیبایی خودش رو نداره!

موفق باشین...

هادی(میلاد)شمس

 


 

ســلامٌ علیکـــــــــــم، احوالات حضرت آقا!

در مورد سرو حرف حضرتعالی درسته، ولی حرف من این بود که اگر بخواهیم مته به خشخاش بگذاریم و با منشور عقل نگاه کنیم به همین (سرو) هم می شه یه دنیا ایراد گرفت یا حتی شاید بشه درختی را پیدا کرد که همون ویژگی های سرو را داشته باشه.. .

 

اما فراز دوم فرمایشات شما»»

شاید من سؤالم را از جای خوبی شروع نکردم بگذار یکبار دیگه سؤال کنم:

چه زمانی آسمون پر از ستاره می شه؟

اصلاً می دونی خاصیت ستاره چیه؟

یا این که مهتاب چه وقت تو آسمون پیدا می شه؟

»»
آسمون تا شب نشه، معمولاً ستاره هاش پیدا نمی شه، پس خودنمایی مهتاب و ستارگان هنره شبه نه آسمون، آسمون، ظرف نمایش ستاره هاست نه دلیل اون..

طبق فرمایش شما هر آسمونی ستاره و مهتاب داره ولی ستاره هاش تو هر آسمونی پیدا نمی شه اوّل باید شب بشی تا دیدنی بشی، تا همه از دیدنت لذت ببرند..

اگه آسمون، نماد دل باشه و خورشید، معشوق، مهتاب و ستاره ها هم تصورات زیبای عاشق در حق معشوق، تا خورشید که همون معشوقه، خوابش نبره هیچ وقت عاشق به زیبایی های دلش پی نمی بره..

راستی یه سؤال:

خورشید قشنگ تره یا مهتاب؟

مهتاب اصالت داره یا خورشید؟

همه یـ جمال و نور و زیبایی مهتاب و ستارگان از آفتابه، ولی مهتاب و ستاره گان از خورشید زیباترند!

هیچ کس نمی تونه مستقیم به جمال خورشید نگاه کنه ولی وقتی آفتاب در مهتاب عرض اندام می کنه، دیدنیه..

 


بازم یه سؤال اما سبز رنگ»»

نظرت راجع به این بیت حافظ رحمة الله علیه چیه؟

چو من گدای بی نشان مشکل بُوَد یاری چنان

سلطان کجا عیش نهان با رند بازاری کند

در ضمن بقیه هم لطف کنند نظر بدند..

«آسمون دلت تاریک تاریک»

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شاگرد در تاریخ 1393/11/26 و 15:03 دقیقه ارسال شده است

سلام علیکم

چون فرمودید نظر بدهید منِ نیم مَن هم نظرم رو عرض میکنم

اول بهتر بود آقای میلاد یا هادی شمس سولاری برای بچه ها میگفتند که شاگرد چه سالی هستند و سام واقعیشون چیه چون بنده هر دفعه که نظر میذارم یک مکاتبه نیمه خصوصی با سحضرت استاد دارم و ایشنون هم شبهه ها یا سوالات بنده رو جواب میدن و نیازی به گفتن اسمم نیست و همون وژه شاگرد برای من مناسب تره چون واقعا شاگرد حاج آقا هستم اما حضرت آقای شمس سولاری مکاتبه علنی دارند و همه میخونند و بهتره یه شرح حالی هم از خود و هویت واقعیشون بفرمایند.

مسئله دوم این مکاتبه بیش تر در قالب احساس و استعاره و نماد های روانشناسی بحث شده و فکر میکنم بحث به انتها نمیرسه چون حتی هنوز روانشناسان و یا کرشناسان ادبیات بر سر نماد ها باهم اختلاف دارند اما در کل برای مطالعه عمومی و تقویت قوه و اطلاعات نماد و احساس مطاعه و پیگیری این مکاتبات خوب است این هم نظر بنده حقیر.
پاسخ : علیکم السلام!

شما بزرگوارید.

میلاد شمس سولاری از دانشجویان سال 90_91 من در دانشگاه بنیان که اسم خانوادگی او، هادی بود.

این مطلب به درخواست یکی از بازدیدکنندگان قدیمی سایت دوباره آپ شد. حقیقت اینه که سایت فهادان تا کنون سه بار کلا عوض شده و این چند پُست، از تارنمای قدیم به اینجا آورده شد.

میلاد، فقط با نام هادی نظر میگذاشت من از او خواستم که اگر مایل باشه نام کامل او را درج کنم.

موفق باشید...


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری