loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1651 چهارشنبه 1393/07/09 نظرات (16)

دوستان خوبم در کلاس تفسیر موضوعی قرآن، ســـــلام!

باید برم خیلی عجله دارم، فعلاً جزوه شماره یک را داشته باشید...

این هم از جزوه شماره دو، با موضوع: "مرهـم احســـان بر زخــم سیّئـه"

جزوه شماره 3

جزوه شماره 4

 

 

تا بعد....

اطلاعیه مهم

اطلاعیه مهم

قابل توجه دوستان خوبم در دانشگاه بنیان

کلیه کلاس‌های رضانژاد، مورّخ 21 آبان 93 تعطیل است.


یادآوری و تذکّر چند نکته:

  • جهت احترام به کلاس و حفظ حرمت آن و جلوگیری از تضییع حقوق دیگران، اکیداً توصیه می‌کنم دقائقی پیش از ورود استاد، در کلاس حاضر شده و منتظر شروع درس باشید. رعایت این نکته، موجب می‌شود علم و دانشی که مشقت تحصیلش را به جان خریده‌ایم برکت و فزونی بیشتری پیدا کند.
  • سعی کنید پیش از شروع هر جلسه، جزوه آن درس را دانلود کرده و مطالعه نمایید تا در آن جلسه، حضور ذهن قوی‌تری و پر رنگ‌تری داشته باشید.
  • عکس یادگاری از بچه‌های گروه یک


لینک‌های پیشنهادی:

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط gholam در تاریخ 1393/12/15 و 14:06 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد عزیز
ممنون از جواب و راهنمایی برای موضوع دوستم
خیلی وقت بود نیومدم سایت و جوابتون برام مفید و مهمه و همین رو اجرا کردم
راستش رو بخواید این دوست برام عزیز بود و به قول شما ارادت داشتم
اما وقتی که کارهایی ازش سر بزنه که منو از رضایت خدا و از چشم امام زمانم بندازه به راحتی رهاش میکنم ایشاالله که تمرینی بشه برام و از همه گناهان دوری کنم
خلییییییییی دوستتون دارم
همه جوونا رو هم دعا کنید...

این نظر توسط محمدحسین در تاریخ 1393/11/20 و 16:26 دقیقه ارسال شده است

سلام بر استاد بزرگوار
سر کلاس تفسیر در مورد یک مهر که از امامزاده بیبی زبیده (سلام الله) برداشته بودید صحبت کردید وقرار شد عکس اونا را بزارید روی سایت اگه نخواستید بزارید روی سایت بفرستید به ایمیل من
(الوعده وفا)
باتشکر از استاد مهربان
پاسخ : علیکم السلام!
بله، چشم.
به لینک زیر مراجعه کنید. اما اول باید در سایت فهادان، عضو بشید.
http://www.fahadan.org/613

این نظر توسط gholam در تاریخ 1393/09/25 و 16:26 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد عزیز
تولدتان مبارک
متشکر از لطفتان و جواب پیامتان
واقعا درست می فرمایید.دیگر کاری نمی توانم برای او بکنم فقط سوال دیگه ای که تو ذهن من نقش بسته علاوه بر اینکه برای دوستم دعا میکنم صلاح هست که دیگه باهاش رابطه ای داشته باشم که یه موقع رو من تأثیر نذاره یا خیر میفرمایید باهاش باشم و از صمیم قلب هم دعاش بکنم؟
پاسخ : علیکم السلام!
خیلی خیلی تشکر
ظاهراً خیلی به او ارادت دارید؛ رهاش نکنید اما رابطه دوستی و صمیمی را تا زمانی که رفتارش را اصلاح نکرده ولو برای همیشه، ترک کنید.


این نظر توسط gholam در تاریخ 1393/09/22 و 19:03 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد
شاید منظور سوال بنده را متوجه نشدید.ریا نباشه استاد اما از نماز دوری نمی کنم و شاید خط قرمز من هم نماز باشه اما منظورم دوستم بود که میگم چکارش کنم که اون موارد خیلی خوب و پر فایده رو که گفتید در مورد بی نمازی از وجودش بیرون بریزم و بعدش چکار کنم که نماز خون بشه این موردایی که شما زحمت کشیدید گفتید همش رو شاید خودم بتونم برای خودم اجرا کنم اما برای دوستم هیچ کدومش رو نمیتوتنم اجرا کنم و دائم میگه این مسئله شخصی به خودم مربوطه و خودم باید حلش کنم به نظر شما صلاح هست که دیگه با این شخص ارتباطی نداشته باشم و رهاش کنم؟ یا خیر شما راهایی رو بلدید که میتونید کمک کنید؟چون حدیث داریم که فرمود دوست خوب و دوست بد مثل عطر فروش و قیر فروش می مونه.لطفا بازم منت سرم بذارید و مثل سوالات قبل من رو راهنمایی کنید
ممنون از همه راهنمایی های قبلتون.
پاسخ : علیکم السلام!
راهکار اسلام، در مرحله نخست، در امور تربیتی، اجراء اصل تغافل است؛ اصل تغافل، یعنی با وجود مطلع شدن از خطا و عیب دوستمان، طوری وانمود کنیم که انگار هیچ اطلاعی از آن نداریم بلکه به صورت غیر مستقیم و با حفظ حرمت‌ها، سعی کنیم کم‌کم و قطره، قطره، منشأ تغییرات کلی را در وی کلید بزنیم نه اینکه صراحتاً به رخ او بکشیم.
به شهادت تجربه من، شما دیگر نخواهید توانست برای او کاری بکنید إلا اینکه از صمیم قلب برای او و همه کسانی که دچار چنین مشکلاتی هستند دعا کنید و از خدا بخواهید حالا که دست شما در تربیت او کوتاه شده خداوند متعال، زمینه هدایت او را فراهم سازد.
عذرخواهی بابت تأخیری که در پاسخ به سؤال شما به وجود آمد...

اگر سؤالی داشتید با صمیم قلب و تمام وجود استقبال خواهم کرد.

این نظر توسط gholam در تاریخ 1393/09/18 و 16:48 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد ممنون از نکاتی که در مورد نماز به من گفتید.همش درسته به خاطر همینا ترک شده حالا میگید چکار کنم که از ترک جلوگیری بشه و برگرده چون همه این موردها رو دوستم رعایت نمیکنه چکار کنم که هم نمازش درست بشه هم این مورد هایی که بهم گفتید رعایت کنه؟؟ دستتون دردنکنه
پاسخ : علیکم السلام!
1_ نماز را خط قرمز زندگی، قرار دهید.
2_ تصمیم بگیرید نمازتان را اوّل وقت و لااقل یک وعده را به جماعت بخوانید.
3_ در همان مسجد، سعی کنید یکی، چند نفر دوست خوب پیدا کنید.
4_ بدانید به فرموده حضرت رضا علیه السلام، فرق مسلمان و کافر، در نماز است کافر چون کافر است نماز نمی‌خواند و شما چون مؤمن هستید می‌خوانید. فرق شیطان و مؤمن هم در همین سجده بر خدا در قالب نماز و غیره است. پس بیایید با نماز جماعت و اوّل وقت، شیطان را از خودمان نااُمید کنیم.
موفق باشید.
تشکر از اعتمادتان/ رضانژاد

این نظر توسط سعادت در تاریخ 1393/09/15 و 15:34 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد
عکس منزلتون رو میذارید که از اون سادگی و قشنگیش که حرف میزدید ببینیم در چه حدی هست؟
پاسخ : علیکم السلام!
تشکر از پیامتون؛ به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.fahadan.org/post/324

این نظر توسط yazahrajan در تاریخ 1393/08/21 و 19:46 دقیقه ارسال شده است

سلام بر آنان که در فراق یار در کوچه پس کوچه های تنهایی سر به دیوار انتظار نهاده اند و چشم به راه نیم نگاه اند... ای گل نرگس... چه میشد که ما را در جمع پروانه هایت پذیرا می شدی؟ چه میشد که تشعشع گرمی نگاهت به سویمان روانه می شد؟ نظری فرما بر کوچه تاریکمان. که همه پروانه شمع توایم. همه پروانه ها در این کوچه تاریک به امید حس کردن گرمای وجودت گرد هم آمده اند. این صفحات برگ برگ روزهای انتظاریست که به امید آمدنش از پس هم ورق می زنیم... هنـــــــوزم انتـــــظار و انتـــــظار اسـت هنـــوزم دل به سـینه بیـقـــــرار است هنـــــــوزم خـــواب میبینم به شبــــها همان مردی که بر اسبی سوار است همـــان مــردی که آیـــد جمعـه روزی و این پایــــان خــــوب انتــــــظار است
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ : علیک السلام و رحمة الله و برکاته!
احسنت بر شما؛ فوق العاده بود.


یا صاحب الزمان!
السَّلاَمُ عَلَيْكَ حینَ تَقوُمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْعُدُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَقْرَأُ وَتُبَیِّنُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُصَلّی وَتَقْنُتُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَرْکَعُ وَتَسْجُدُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ...

این نظر توسط gholam در تاریخ 1393/08/20 و 1:15 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد یعنی جواب منو نمیخوای بدی در خصوص دوستم؟از شما مشورت میخوام کمکم کنید چون شما رو بیش تر از خیلیا قبول دارم
پاسخ : علیکم السلام!
عذر می‌خوام دیر شد؛ پاسختون را در ذیل همان نظر درج نمودم؛ امیدوارم برای دوستتون مفید باشه.

این نظر توسط gholam در تاریخ 1393/08/18 و 21:28 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد
یکی از دوستای من قبلا خیلی فعالیت مذهبی داشت الآنم همینطوره ذره ای کم نشده ولی یه عیب بزرگ داره که نمازش ترک شده.شما میگید چکار کنم باهاش؟چطور کمکش کنم؟ازش میپرسم میگم چرا نمازتو نمیخونی؟میگه خودمم علتش رو نمیدونم میگه شاید بی حوصلگی باشه شما یه زاهنمایی بکنید منو راهی هست یه طوری برگرده یا نه ممنون.
پاسخ : علیکم السلام آقا غلام عزیز!
راجع به مطلبی که فرمودید باید عرض کنم کم‌توجهی به نماز (چه به تأخیر در اداء نماز و چه ترک جماعت و اداء نماز به صورت فُرادی و چه خدای ناکرده ترک آن) علاوه بر آنکه یه بیماریست (بیماری معنوی) یک نشانه است مثل عارضه‌یِ تب، که نشان از به هم خوردن سیستم امنیّتی و حمله باکتری به بدن دارد.
اگر بخواهید به طور جامع این مشکل را حل کنید باید آسیب‌شناسی جامعی از این رویداد شوم داشته باشید.
به نظر من، عوامل زیر در این حادثه، نقش مهمی داشته‌اند:
1_ نداشتن دوستان خوب (یا لااقل کم بودن دوستان ارزشی)
2_ بر عکس مورد قبلی، وفور و فراوانی دوستان سست‌عنصر و کم‌اراده (به لحاظ عقیدتی)
3_ مبتلاء گشتن به یک گناه بزرگ مثل ارتباط با جنس مخالف (و لُو به صِرفِ رابطه) یا خدای ناکرده شرب خَمر
4_ بی‌حیایی و از بین رفتن عفّت و شرم، ضربات سختی به روح انسان وارد می‌سازد تا آنجا که ممکن است توفیق نماز را از انسان سلب کند.
5_ عدم شرکت در مجالس وعظ و نصیحت علماء و بزرگان مثل حضرت آیت الله العظمی مظاهری _ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی _ آیت الله ناصری _ حجة الإسلام معمار منتظرین (دام ظلّهم)
6_ سعی شود در هر هفته، احادیثی که راجع به نماز در کتب حدیثی موجود است مرور کنید. (کتاب عقاب الأعمال را حتماً تهیه کرده و مطالعه کنید.)
7_ تلاوت قرآن و توسّل به ائمه معصومین علیهم السلام و یاد مرگ، بسیار در جلابخشیدن به قلب و تراوت‌بخشی به آن مؤثر است.
8_ از آنجایی که موسیقی (خصوصاً موسیقی تند)، ریشه‌یِ معنویّت را در قلب انسان، خشک می‌سازد حتی‌المقدور سعی شود از آن اجتناب شود.
و در آخر:
دوست خوبم، کار فرهنگی یعنی توجه دادن دل‌ها به سوی معبود حقیقی که آشکارترین مصداق آن، در وحله‌یِ نخست، توجه خود به نماز و در مرتبه بعد، توجه دادن دیگران به این فریضه‌یِ مهم است.
حضرت رضا علیه السلام فرمودند: فرق میان اسلام و کفر، در نماز است.
موفق باشید/ داداش کوچک شما، مسعود (20 آبان 93)

این نظر توسط محمدحسین در تاریخ 1393/08/16 و 19:12 دقیقه ارسال شده است

به نام خدا
سلام استاد عزیز
استاد عزیز میخواستم در مورد بحثی که تو دانشگاه بنیان سر درس تفسیر قرآن پیش امد یه نکته بگم
قبلش بگم که به خدا قسم هیچ تعصبی در مورد ایران باستان ندارم و تا توان داشتم سعی کردم آدم مذهبی باشم
من سر کلاس گفتم که آیت الله مکارم گفتن ذوالقرنین کورش هست و شما رد کردید و شرط نمره گذاشتید
توی سایت آیت الله مکارم در جواب پرسش 161 آقای مکارم به تفضیل در مورد ذوالقرنین بحث کردند و ثابت کردن که اون کورش بوده ولینکش را هم براتون میزارم
http://makarem.ir/compilation/reader.aspx?mid=3912
خدا شاهده اصلا نمره برای این حرف نمیخوام
فقط میخوام اگه من برداشت اشتباهی از حرف های آیت الله مکارم شیرازی دارم برای من توی یک ایمیل توضیح بدید و فقط بین خودمون بمونه
انشاالله خدا به شما توفیق بده
پاسخ : سلام علیکم!
تشکر از فرصتی که برای پیگیری این مطلب اختصاص دادید.
مطالعه کردم؛ من از نظر آیت الله مکارم (حفظه الله تعالی) اطلاع نداشتم البته ایشان با قطعیّت بیان نکردند فرموده‌اند: فعلاً نظرمان این است.

ولی من کتاب ابوالکلام آزاد را خیلی نمی‌پسندم.
خدا بهتون اجر بده. (در ضمن پاداش شما نزد من محفوظه)


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری