loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 797 چهارشنبه 1394/02/23 نظرات (4)

فوران محبّت مادری در پرستاری از فرزند فلج مغزی

«علیرضا صمدی» کودکی ۹ ساله است. او مبتلا به بیماری سربرال پالسی یا سی‌پی (فلج مغزی) با منشأ مغزی و عصبی است. بضاعت کم مالی پدر و هزینه‌های درمان، امرار معاش روزانه و اجاره مسکن، به اضافه مخارج سنگین بیماری و جراحی‌های فرزند از جمله مشکلات خانواده علیرضاست.

جواد، پدر علیرضا، در نانوایی عموی خود کار می‌کند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد که مقداری از آن را صرف کرایه خانه در حاشیه شهر بجنورد کرده و بقیه را برای درمان فرزندش هزینه می‌کند. پدر، خود دچار انحراف ستون فقرات است و کلیه‌های سنگ‌سازش نیاز به درمان و عمل جراحی دارند. از همین رو، بسختی در مقابل حرارت نانوایی کار می‌کند.

علیرضا، چنان که پدرش می‌گوید، از ۸ ماهگی قادر به انجام هیچ حرکتی نبوده. وقتی که والدین به پزشک مراجعه می‌کنند متوجه مشکل مغزی و انحراف ستون فقرات وی می‌شوند. از ۲۰ روزگی چشم او شروع به درآوردن گوشت اضافی می‌کند و به همین دلیل تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. پس از آن، هر ۶ ماه یک بار، و تازگی نیز هر یک سال یک بار باید عمل مجددی صورت گیرد تا گوشت‌های اضافی از چشمش برداشته شود.

مادرش می‌گوید: اگر یک چشم مصنوعی به قیمت ۳ میلیون تومان برای او بگذاریم تا ۱۸ سالگی نیاز به جراحی و درآوردن گوشت اضافی نیست.

چشم دیگر این کودک فقط ۴ درصد بینایی دارد. او هنگام راه رفتن نمی‌تواند تعادل خود را بخوبی حفظ کند و باید با واکر راه برود. علیرضا هر روز ۱۰ و گاهی هم تا ۲۰ بار دچار تشنج می‌شود. برخی قرص‌ها و سرنگ‌هایی که برای درمان مشکل او تجویز شده، اسباب مشکلی دیگر را فراهم آورده است: دندان‌های او به واسطه دارویی خاص پوسیده‌اند و نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

علیرضا، کودک تنها، همبازی ندارد. او را چنان که والدینش می‌گویند، مدارس کودکان استثنایی هم نپذیرفته‌اند.

سلطان غم مادرسلطان غم مادر
سلطان غم مادر
سلطان غم مادر
سلطان غم پدر












خلاصه اینکه....


منبع: خبرگزاری مهر؛ عکاس: مریم داورنیا

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط majid hatamian در تاریخ 1394/03/03 و 21:18 دقیقه ارسال شده است

واقعا خداوند صبر بهشون بده خیلی سخته شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط حسن متولی در تاریخ 1394/02/27 و 12:40 دقیقه ارسال شده است

باسلام.واقعا اینطورزندگی خیلی سخته ومسیولین برای این بیماران بابد تمحیداتی بیندیشن ودست یاری به سمت انها دراز کنن.ضمنا من یک عموی نابینا دارم که زندگی خیلی براش سخته.بلتشر

این نظر توسط علیرضا محمدی در تاریخ 1394/02/27 و 3:14 دقیقه ارسال شده است

عمه من حدود 20ساله که از مریضی msرنج میبره
ولی وقتی میبینم بعد از این همه سال مادر بزرگم چطور مثله پروانه دورش میگرده میتونم با جدیت بگم که بهشت زیر پای مادران است
و در هیچ شرایطی عشقش نصبت به فرزنداش کم نمیش
دوست دارم مادر دوست دار
علیرضا محمدی920207705

این نظر توسط علیرضا محمدی در تاریخ 1394/02/27 و 3:13 دقیقه ارسال شده است

عمه من حدود 20ساله که از مریضی msرنج میبره
ولی وقتی میبینم بعد از این همه سال مادر بزرگم چطور مثله پروانه دورش میگرده میتونم با جدیت بگم که بهشت زیر پای مادران است
و در هیچ شرایطی عشقش نصبت به فرزنداش کم نمیش
دوست دارم مادر دوست دار
علیرضا محمدی920207705


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری