loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 505 جمعه 1394/12/28 نظرات (0)

وهابي افغاني: نوروز حرام است!

یک افغانی وهابی برپایی آداب و رسوم ویژه نوروز در کشورهای فارسی زبان را حرام اعلام و مغایر احکام اسلام دانست.

به گزارش رجانیوز، روزنامه «اراده» چاپ کابل با درج مقاله‌ای تحت عنوان «جشنواره نوروز از دیدگاه تاریخ و شریعت اسلام» به نقل از «مولوی قاری پوهنمل عبد الاحد حکیمی» رئیس انجمن دانش اسلامی کابل، ادعا کرد: پهن کردن سفره هفت سین، خوردن هفت میوه (از آداب و رسوم ویژه مردم افغانستان در نوروز)، تبریک گفتن سال نو، رفتن به زیارتگاه‌ها، دادن هدیه نوروزی به زوج‌های جوان و حاضر بودن اعضای خانواده‌ها در منزل در شب نوروز حرام و کفر است.

این روزنامه، عید نوروز را ویژه ایرانی‌ها دانست و افزود: نوروز از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و قومی ایرانی‌ها است که بر اساس داستان‌های شاهنامه، جمشید پسر «طهمورث» جشن باستانی نوروز را بنا نهاد.

به نوشته این روزنامه، در سال ۴۷۱ هجری شمسی، عمرخیام و شماری از منجمان دیگر به دستور جلال الدین ملک شاه سلجوقی تقویم «جلالی» را تدوین کردند و اول فروردین را «نوروز» نام نهادند.

روزنامه اراده با ادعای اینکه اکثر دانشمندان اسلامی، نوروز را روز «زرتشتی‌ها» و «مجوسی‌ها» خوانده‌اند، اضافه کرده است: این روزنامه با بیان اینکه اسلام، مسلمانان را از مشارکت و همانندی با اعیاد کافران و مشرکان منع کرده است، نوشت: مسلمانان در هرسال دو عید اسلامی دارند و روز جمعه نیز برای آنان عید است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در اسلام تأکید فراوانی بر صله رحم شده و در باب نوروز نیز برخی روایات حاکی از تأیید این سنت ایرانی و صبغه الهی بخشیدن به آن است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری