loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 826 پنجشنبه 1393/09/06 نظرات (1)

 

در سختی‌ها چگونه فرماندهی کنیم؟!


اگر از من بخواهند زندگی را تعریف کنم، می‌گویم: «زندگی چیزی نیست جز حرکت از پایین دامنه به طرف قلّه و فتح آن.


کوهنوردان حرفه‌ای، وقتی برای فتح قلّه حرکت می‌کنند، همراهان و خصوصاً تازه‌واردان به جمع خود را این‌طور حرکت می‌دهند که هر از چند گاهی که خستگی و یاس در روحیه آن‌ها سیطره پیدا می‌کند توقّفی کوتاه کرده و از آن‌ها می‌خواهند به پشت سر خود نگاه کرده و مسیر طولانی و پرپیچ و خمی که طی شده را نگاه کنند.

 

این کار، خستگی را بر طرف و القاء روحیه و قوت می‌کند. با این روش، همه یا اکثر همراهان را به قلّه می‌رسانند. اما اگر با افراد پر انرژی و امیدوار مواجه شوند بعد از فتح هر بخش از دامنه و قله‌های کوچک، قله بزرگ دیگری را نشان می‌دهند و به سمت آن حرکت می‌کنند تا به آخر برسند.

 

کار یک مدیر و فرمانده موفقّق، در مدیریّت افراد و نیروها، در دو موقعیّتِ شکست و پیروزی همین‌گونه است.


اداره یک سازمان بخصوص هر چه بزرگتر و حساس‌تر باشد، با داشتن چنین انگیزه و روشی مقدور است. در گرفتاری‌ها و سختی‌های ریز و درشت، به همراه داشتن و نگه داشتن همراهان، مهم است. لذا باید در فشارها، ناامیدی‌ها، و شکست‌های احتمالی به فهرست کارهای انجام شده و موفقیت‌ها و در واقع راه طی شده نگاه کرد تا امید زنده شود و با همین امید به طی را ادامه داد.

 

در امیدواری‌ها و موفقیت‌ها باید به راهِ مانده و کارهای انجام نشده توجه کرد تا سستی، رخوت و غرور عارض سازمان نشود. بنظرم توجه به این توصیه بسیار سرنوشت‌ساز است و پویائیِ هر سازمان را به همراه خواهد داشت.

 

در ناامیدی‌ها به درازی راه مانده منگر، بلکه به درازی راه آمده‌ات بنگر و در امیدواری‌ها بالعکس.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مسعود مهتری در تاریخ 1394/03/09 و 0:30 دقیقه ارسال شده است

با سلام
من با متن بالا بسیار موافقم
در هر سختی ومشکل باید امید را از دست ندهیم کسی که امید خود را از دست میدهد نه خود نه خدای خود را شناخته چون که او گفته بعد از هر سختی راحتی قرار داده ایم
رمز قلبه بر سختی ها امید به خدا وتلاش هر شخص وباور او از زندگی دارد
مسعود مهتری -تاریخ فرهنگ -لنجان


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری