loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1788 دوشنبه 1395/03/10 نظرات (0)

می خواهید بیشتر بفروشید؟ فروشندگان زشت استخدام کنید!!

ما عمومأ حرفهای یک بازیگر زیبا را که از لحظات سخت خود در ارتباطات اجتماعی و مشکلاتی که به سبب ظاهر جذابش دارد ،سخن می گوید، به سخره می گیریم. اما تحقیقات جدید نشان داده است که این شرایط، در صنعت خرده فروشی نیز چندان متفاوت نیست.

گزارشی که در نشریه "تحقیقات مصرف کننده" به چاپ رسیده، بیان می کند که به کارگیری و استخدام کارکنان بسیار جذاب می تواند از نظر اقتصادی ضرررسان باشد چرا که می تواند خریداران را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده و منقلب کند.

حتی هنگامی که فروشنده جذاب و خریدار، دارای جنسیت مشابه باشند، مشتریان ممکن است با مقایسه فروشندگان با خودشان دچار حس بی کفایتی و خوب نبودن بکنند. و تمایلی به تعامل با این افراد جذاب نداشته باشند. این امر باعث می شود که به هیچ عنوان درباره توضیحات فروشنده توجهی نکنند.

تحقیقی دیگر در سال 2009 نشان داد که خرید از فروشندگان زیبا به نوعی احساس شرمساری را به خریداران منتقل می کند و نشان داد که احتمال خرید زنان بین 19 تا 26 ساله، در کالاهای عمومی نظیر لوازم آرایشی و لوازم تلفن همراه، از فروشندگانی که جذاب تر از آنها بودند، پایین می آید. امان از حسادت.

این یافته ها در مقابل نتایجی قرار می گیرد که ادعا می کردند "هرچه زیباتر ، بهتر". شرکت های زیادی به مدت سالها این شعار را در فرآیند استخدام خود لحاظ می کردند. شاید به صورت کاملا غیرتصادفی باشد که این سازمان ها و فروشگاه ها از لحاظ مالی در طی چند سال گذشته با افت مواجه شده اند.

از نظر ژنتیکی زیبا بودن به این معنی نیست که شما می توانید فروش و درآمد زیباتری هم داشته باشید. از این به بعد همه ما ، افراد معمولی، وقتی درباره برشکست شدن فروشگاهی شنیدیم که سالها از پرسنل زیبا و خوش چهره در مجموعه خود استفاده می کرد، می توانم با نیشخند و گونه ای ترحم آمیز به آنها نگاه کنیم.

منبع: مشاوره مدیریت بهسا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری