loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 691 پنجشنبه 1395/03/27 نظرات (0)

7 روش طبیعی برای درمان کم خونی

کم‌خونی بیماری مضری نیست و اثرات مخربی بر روی بدن ندارد؛ اما اگر بدن انسان مدت زیادی کم خون باشد، باعث بروز مشکلات جدی می‌شود. با این حال، خبر خوب این است که برای درمان کم خونی به مکمل‌های گران قیمت نیاز ندارید.

کم خونی می‌تواند نشانه‌ای از برخی بیماری‌های جدی باشد. بنابراین بهتر است در وهله اول به پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود دچار کم خونی‌های همولیتیک، داسی گویچه یا سیدروبلاستیک نیستید. این نوع کم خونی‌ها می‌توانند اثرات مخربی بر روی بدن داشته باشند و تنها از طریق روش‌های پزشکی مناسب قابل درمان هستند. کم خونی تنها در صورتی رخ می‌دهد که شما دچار کمبود آهن، ویتامین ب ۱۲ و اسید فولیک باشید. بنابراین بدن شما برای درمان کم خونی به مواد غذایی خون‌ساز نیاز خواهد داشت.

در ادامه به روش‌هایی طبیعی برای درمان کم خونی اشاره شده است.

۱- آب سیب و ریشه چغندر

سیب سرشار از آهن و ویتامین‌ است. از سوی دیگر ریشه چغندر نیز غنی از اسید فولیک، فیبر و پتاسیم است. شما می‌توانید با مخلوط این دو میوه شانس خود را برای مبارزه با کم خونی دو برابر کنید. آب سیب را با آب ریشه چغندر و عسل مخلوط کرده و ۲ بار در روز مصرف کنید.

۲- دانه کنجد

دانه کنجد یکی از مواد غذایی است که برای درمان کم خونی بسیار مفید است، به ویژه دانه کنجد سیاه که منبعی غنی از آهن است. یک قاشق چای‌خوری کنجد و عسل را در آب بریزید و به مدت ۲ ساعت صبر کنید تا کنجد‌ها کاملاً خیس بخورند. شما می‌توانید از این مخلوط خمیری شکل ۲ بار در روز مصرف کنید.

۳- شیره چغندر

شیره چغندر یک درمان سنتی برای مبارزه با کم‌ خونی است. شیره چغندر نه تنها حاوی میزان زیادی آهن و اسید فولیک است، بلکه سرشار از ویتامین‌های گروه ب نیز هست. شیره چغندر می‌تواند به تولید سلول‌های قرمز خون سرعت ببخشد. ۲ قاشق غذاخوری شیره چغندر و سرکه سیب را در یک فنجان آب ریخته و به خوبی آن‌ها را ترکیب کنید. یک بار در روز از این مخلوط میل کنید.

۴- اسفناج

مصرف روزانه تنها نصف فنجان اسفناج چیزی است که برای درمان کم‌خونی به آن احتیاج دارید. این سبزی با برگ‌های سبز تیره حاوی مقدار زیادی ویتامین‌های ای، ب ۹، آ، سی، آهن، فیبر، کلسیم و بتاکاروتن است. بنابراین اسفناج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نصف فنجان اسفناج را در یک فنجان آب بجوشانید و چاشنی موردعلاقه خود را به آن اضافه کنید تا یک سوپ خوشمزه به دست آید. این سوپ را ۲ بار در روز میل کنید. همچنین می‌توانید یک لیوان آب اسفناج درست کرده، ۲ قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید و هر روز میل کنید. این نوشیدنی را حداقل به مدت ۴۰ روز بنوشید.

۵- گوجه فرنگی

خوردن مواد غذایی که تنها دارای آهن هستند، برای درمان کم خونی کافی نیست؛ زیرا بدن نمی‌تواند تمام آهن مواد غذایی را جذب کند. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی و لیوکپن است که باعث می‌شود بدن آهن بیشتری را جذب کند. برای درمان کم خونی روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی میل نمایید. همچنین می‌توانید برای جذب بهتر آهن، گوجه فرنگی را همراه با وعده غذایی خود میل کنید.

۶- انار

انار را می‌توان به دلیل خواص مفید بیش از حدش به عنوان یک سوپر میوه نام برد. انار دارای پروتئین، کربوهیدرات، چربی، فیبر، قند و از همه مهم‌تر آهن و کلسیم است. هر روز صبح قبل از صرف صبحانه، یک انار (حدود ۲۰۰ گرم) را بردارید، آب آن را بگیرید و میل کنید.

۷- خرما

خرما یک درمان عالی برای مشکل کم‌خونی است؛ زیرا غنی از آهن، منیزیم، مس، منگنز و کلسیم است. مس موجود در خرما باعث افزایش تولید سلول‌های قرمز در بدن می‌‌شود. چند خرمای خشک را به مدت یک شب تا صبح در آب بریزید و هر روز صبح قبل از صرف صبحانه، ۲ یا ۳ خرما‌ بخورید.

  • منبع خبر : Find Home Remedy
  • مترجم: خانم پریا اقدامی _ سایت فوت و فن
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری