loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 763 شنبه 1395/03/29 نظرات (0)

۱۰ درمان خانگی برای عفونت مثانه

عفونت مثانه بیماری شایعی است که معمولاً در میان زنان شایع‌تر است. این بیماری به دلیل عدم تخلیه کامل ادرار و رشد و تکثیر میکروب‌ها در داخل مثانه به وجود می‌آید.

اگر عفونت مثانه به سرعت درمان نشود، ممکن است با درگیر کردن نقاط دیگر بدن مانند کلیه، شما‌ را به پرداخت هزینه‌های درمانی بیشتر وادار کند. با این حال شما می‌توانید با استفاده از چند روش درمانی‌ خانگی ساده و بسیار کم هزینه از شر این بیماری خلاص شوید.

۱. برگ تربچه

عفونت مثانه را می‌توان با کمک عصاره برگ تربچه درمان کرد. بدین منظور آب برگ‌های تربچه را گرفته و روزی ۲ مرتبه، به مدت ۳ هفته از این نوشیدنی بنوشید.

۲. آب گرم

استفاده از آب گرم و نشستن و قرار دادن لگن در آن هم می‌تواند در درمان و بهبود عفونت مثانه مؤثر باشد.

۳. اسفناج

تلفیق عصاره‌ اسفناج تازه با آب نارگیل برای درمان عفونت مثانه بسیار مفید است. این محلول به دلیل اسید نیتریک و پتاسیم موجود در اسفناج به عنوان یک ماده‌ ادرار‌آور عمل می‌کند.

۴. کمپرس آب سرد

استفاده از کمپرس آب سرد بر روی شکم می‌تواند به درمان گرفتگی‌های ناحیه لگن ناشی از عفونت مثانه کمک کند.

۵. سرکه سیب

با نوشیدن مخلوط سرکه سیب، عسل و آب می‌توانید عفونت مثانه را از بین ببرید. توجه داشته باشید قبل از مصرف باید این محلول را خوب هم بزنید و روزی ۲ مرتبه آن را بنوشید.

۶. سیر

سیر یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن عفونت مثانه است. برای این کار مقداری سیر را رنده کرده و از صافی عبور دهید. عصاره به دست آمده را به مقداری آب گرم اضافه کرده و ۲ تا ۳ مرتبه در روز، قبل از غذا از آن بنوشید.

۷. روغن چوب صندل

هیچ روشی بهتر از روغن چوب صندل برای رهایی از عفونت مثانه وجود ندارد. مصرف ۲ تا ۳ قطره روغن صندل در روز‌های ابتدایی ابتلا به این بیماری می‌تواند شما را از درد و ناراحتی ناشی از عفونت نجات دهد.

۸. لیمو

چند قطره آب‌ لیمو را به مقداری آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس روزی ۲ مرتبه صبح و شب از آن مصرف کنید. استفاده از این محلول نه تنها باعث بهبود عفونت مثانه می‌شود، بلکه درد و سوزش ناشی از این بیماری را نیز بهبود می‌بخشد.

۹. روغن زیتون

چند قطره روغن زیتون و عصاره سیر را با یکدیگر مخلوط کرده و به آن مقداری آب گرم اضافه کنید. روزانه قبل از غذا ۲ تا ۳ مرتبه از این محلول بنوشید.

۱۰. میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات جزو مواد غذایی کم هزینه و مقرون به صرفه‌ای هستند که می‌توانند به درمان عفونت مثانه کمک کنند. به همین جهت، برای رهایی از این بیماری به رژیم غذایی خود میوه و سبزیجاتی مانند مارچوبه را اضافه کنید. همچنین اگر سیگار و مشروبات الکلی مصرف می‌کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر استفاده از آن‌ها را کنار بگذارید؛ زیرا نیکوتین موجود در تنباکو برای مثانه و سایر ارگان‌های بدن بسیار مضر است.

منبع خبر: Find Home Remedy

مترجم: سرکار خانم پریا اقدامی _ سایت فوت و فن

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری