loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1050 جمعه 1395/01/13 نظرات (0)

حکایت تشرّف آیت الله سید شهاب الدین مرعشی
به همراه نقل دستورات حضرت به ایشان

در زیارت عسکریین علیهم السّلام و در جاده اطراف حرم سیّد محمد، راه را گم کردم و در اثر تشنگی و گرسنگی زیاد و وزش باد، در قلب الاسد از زندگی مأیوس شدم، غش کرده به حالت صرع و بیهوشی روی زمین افتادم.

ناگهان چشم باز کرده، دیدم سرم در دامن شخص بزرگواریست، پس به من آب خوش‌گواری داد که مثلش را از شیرینی و گوارایی در مدت عمر نچشیده بودم. بعد از سیراب کردنم سفره‌اش را باز کرد و در میان سفره دو یا سه عدد نان بود خوردم.

سپس این شخص که به شکل عرب بود فرمود: «سید در این نهر برو و بدن را شستشو نما».

گفتم: «برادر، اینجا نهری نیست، نزدیک بود از تشنگی بمیرم شما مرا نجات دادید» آن مرد عرب فرمود: «این آب گواراست». با گفته او نگاه کردم دیدم نهر آب با صفاییست. تعجب کردم و با خود گفتم: « این نهر نزدیک من بود و من نزدیک بود از تشنگی بمیرم!» به هر حال فرمود: «ای سید اراده کجا داری؟» گفتم:«حرم مطهر سید محمد علیه‌السلام»

فرمود: «این حرم سید محمد است!» نگاه کردم دیدم در زیر بقعه سید محمد قرار داریم و حال آنکه من در «جادسیه» (قادسیه) گم شده بودم و مسافت زیادی بین آنجا و بقعه سید محمد است.

باری: از فوائد آنچنانی که از مذاکره با آن آقا در این فرصت نصیبم شد اینها است:

تأکید و سفارش بر تلاوت قرآن شریف، و انکار شدید بر کسی که قائل به تحریف قرآن است حتی نفرین فرمود بر افرادی که احادیث تحریف را قرار داده‌اند.

و نیز، تأکید بر نهادن عقیقی که اسماء مقدسه چهارده معصوم علیهم‌السلام بر آن نقش بسته و نوشته شده، زیر زبان میّت.

و نیز سفارش فرمودند بر احترام پدر و مادر، زنده باشند یا مرده، و تأکید بر زیارت بقاع مشرّفۀ ائمۀ علیهم‌السّلام و اولاد آن‌ها و تعظیم و تکریمشان.

و سفارش فرمود: بر احترام ذریۀ سادات و به من فرمود: «قدر خودت را به خاطر انتسابت به اهل بیت علیهم‌السّلام بدان و شکر این نعمت را، که موجب سعادت و افتخار زیاد است، به جای آور».

و سفارش فرمود بر خواندن قرآن و نماز شب و فرمود: «ای سیّد! تأسف بر اهل علمی که عقیده‌شان به ما است و لیکن این اعمال را ادامه نمی دهند!»

و سفارش فرمود: بر تسبیح حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بر زیارت سیّدالشّهدا علیه‌السّلام، از دور و نزدیک و زیارت اولاد ائمه علیهم‌السّلام و صالحین و علما و تأکید بر حفظ شقشقیّۀ امیرالمومنین علی علیه‌السّلام و خطبۀ علیا مخدرۀ زینب کبری در مجلس یزید لعنة الله علیه و دیگر سفارشات و فوائد.

به ذهنم خطور نکرد این که این آقا کیست مگر وقتی که از مد نظرم غایب شد.

  • منبع: کتاب قبسات در شرح زندگی مرحوم آیت الله العظمی نجفی مرعشی(ره)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری