loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
س. فرزداپور بازدید : 820 یکشنبه 1393/10/14 نظرات (2)

سیر تا پیاز برشته کردن مرغ

اگر روزی روزگاری هوس مرغ برشته کردید و تصمیم گرفتید به جای اینکه به رستوران بروید، خودتان دست به کار شوید، این صفحه به شما کمک می‌کند که کار را خوب جلو ببرید و در ‌‌نهایت یک مرغ برشته خوشمزه را نوش جان کنید.

اگر مرغ شما در فریزر است یک ساعت قبل از اینکه بخواهید طبخ آن را آغاز کنید، مرغ را از فریزر در آورده و اجازه بدهید یخ آن باز شود. مرغ را داخل فر بگذارید طوری که قسمت سینه آن رو به بالا باشد. اگر مرغ را به این ترتیب روی سینی فر بخوابانید زود‌تر پخته می‌شود و در واقع بیشتر برشته می‌شود.

فر را روی ۴۵۰ درجه فار‌‌نهایت گرم کنید. مرغ را با کمی نمک و فلفل و البته ادویه‌هایی که دوست دارید مزه دار کنید. دقت کنید که همه قسمت‌های مرغ به طور برابر طعم دار شوند چون در غیر اینصورت ممکن است بعد از طبخ برخی قسمت‌ها بی‌مزه باشند.

دو لیوان آب گوشت یا اگر آب گوشت در دسترستان نیست آب معمولی را داخل سینی فر بریزید. مرغ را داخل سینی فر بگذارید و بعد درجه فر را تا ۳۵۰ درجه فار‌‌نهایت کم کنید. می‌توانید همانطور که در تصاویر می‌بینید مرغ را لای فویل بپیچید. البته در ‌‌نهایت باز هم بهتر است بعد از پیچیدن مرغ لای فویل باز هم سینه مرغ رو به بالا باشد.

برای هر نیم کیلو مرغ باید ۳۰ دقیقه به زمان طبخ مرغ در فر اضافه کنید. بنابراین قبل از اینکه طبخ مرغ را آغاز کنید از وزن قطعی آن مطلع شوید تا دقیقا بدانید چه زمانی باید برای پخت مرغ در فر در نظر بگیرید.

هر ۴۵ دقیقه یکبار مرغ را از داخل فر خارج کنید و در فر را ببندید تا حرارت خارج نشود. با یک قاشق آرام آرام روی سطح فویل بزنید تا موادی که به فویل چسبیده دوباره به سطح مرغ برگردد. سپس دوباره مرغ را داخل فر بگذارید.
دمای فر را مرتب چک کنید. حرارت باید به میزان کافی در همه قسمت‌های مرغ پخش تا همه قسمت‌ها کاملا پخته شود. در واقع باید به هر قسمت مثل سینه مرغ و هر کدام از ران‌ها ۱۶۰ درجه فار‌‌نهایت حرارت برسد.

بعد از اینکه زمان پخت کامل شد، مرغ را از داخل فر خارج کنید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه بدهید مرغ پخته شما استراحت کند تا همه موادی که مرغ را با آن مزه دار کرده‌اید حسابی به خورد آن برود.

می‌توانید مرغ را هر طور که مایل هستید خرد کنید. این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد اما در عین حال می‌توانید آن را درسته هم سرو کنید. انتخاب با خودتان است.


  • منبع: برترین‌ها
  • لایک، فراموش نشود!
  • ویرایش مجدّد: پورتال فهادان
  • لینک کوتاه این مطلب: http://goo.gl/UqJJaT

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حسین طهماسبی در تاریخ 1393/10/15 و 15:48 دقیقه ارسال شده است

خیلی متشکرم واقعا عالی بووووووووووود.

این نظر توسط سید مرتضی در تاریخ 1393/10/14 و 15:24 دقیقه ارسال شده است

دهانمونا آب انداختین
پاسخ : شام خدمتتون باشیم.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری