loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 539 پنجشنبه 1395/04/03 نظرات (0)

شب تاریخی ولز و عملکرد ضعیف انگلستان

ولز با پیروزی سه بر صفر مقابل روسیه با ۶ امتیاز به عنوان تیم اول گروه B و بالاتر از انگلستان به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ صعود کرد.

انگلستان با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد و اسلواکی نیز با ۴ امتیاز بخت بالایی دارد تا به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم راهی مرحله بعد شود. روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ نیز با یک امتیاز از جام ملت‌های اروپا حذف شد.

ولز حتی با تساوی مقابل روسیه هم می‌توانست بخت صعود داشته باشد اما مردان کریس کولمن ترجیح دادند سرنوشتشان دست خودشان باشد و در یکی از بهترین شب‌های تاریخ فوتبال ولز، روسیه را به سختی شکست دادند.

گرث بیل، گران‌ قیمت‌ترین بازیکن، جهان نه تنها ستاره این بازی که ستاره ولز از آغاز مسابقات یورو ۲۰۱۶ است که در بازی با روسیه تاریخ‌ ساز شد. بیل که گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف کرد هم در حال حاضر آقای گل یورو ۲۰۱۶ است و هم بهترین گلزن تاریخ ولز در رقابت‌های مهم.

او در هر بازی به طور متوسط ۴ شوت داخل چارچوب داشته که بیشتر از هر بازیکنی در یورو از سال ۱۹۸۰ تا کنون است. او همچنین با ۱۲ شوت داخل چارچوبش بالاتر از هر بازیکن دیگر ۱۹ تیم حاضر در این رقابت‌ها قرار می‌گیرد.

ولز در نیمه اول بازی با روسیه ۹ شوت داخل چارچوب داشت، بیشتر از هر تیم دیگری در یورو ۲۰۱۶ تا کنون و فقط دو تا کمتر از فرانسه در مجموع سه بازی‌اش در این تورنمنت.

ولز که این اولین حضورش در یک تورنمنت مهم در ۵۸ سال اخیر است، تا همین جا هم نشان داده به هیچ عنوان قصد ندارد در یورو توریست باشد و به نظر می‌رسد ۲۰ هزار هوادار این تیم فعلا در فرانسه ماندنی هستند. این تیم باید منتظر نتیجه سایر تیم‌ها باشد تا حریفش در بازی روز شنبه در پارک دو‌ پرنس پاریس را بشناسد.

تغییرات هاجسون جواب نداد!

روی هاجسون که برای صدرنشینی به پیروزی مقابل اسلواکی نیاز داشت، تیمش را با ۶ تغییر (از جمله کاپیتان وین رونی) نسبت به بازی قبل به زمین فرستاد، اما در پایان تنها چیزی که نصیبش شد تساوی بدون گل بود؛ نتیجه‌ای که شاید در آینده برای انگلیس بسیار گران تمام شود.

در حالی که انگلستان که در بازی با ولز اوج گرفته بود و هنوز هم تکلیف صدرنشین این گروه مشخص نشده بود، روی هاجسون در تصمیمی عجیب رونی، کایل واکر، دنی رز، دله الی، رحیم استرلینگ و هری کین را روی نیمکت نشاند.

او جیمی واردی و دنیل استوریج را که در بازی قبلی گل زده بودند را به همراه ناتانیل کلاین، رایان برتراند، جک ویلشر و جردن هندرسون به زمین فرستاد.

شاید بتوان ضعیف‌ترین بازیکن انگلستان را جک ویلشر نامید، او که به همراه جردن هندرسون به زمین آمده بود تا خط میانی "سه شیر" را با طروات‌تر کند، کاملا ناکام بود.

عملکرد ویلشر در لیگ برتر محدود به ۱۴۱ دقیقه حضور در سه بازی آخر فصل آرسنال بود. این نمی‌تواند یک بازیکن را برای حضور در تورنمنتی مهم آماده کند و نمایش ویلشر نیز این قضیه را ثابت کرد و او در دقیقه ۵۵ بازی جایش را به رونی داد.

انگلستان حالا باید به نیس در جنوب فرانسه سفر کند تا دوشنبه آینده با تیم دوم گروه F (یکی از چهار تیم مجارستان، پرتغال، ایسلند و اتریش) بازی کند.

اما این تمام ماجرا نیست، انگلیس با دوم شدن در گروه به سمتی از جدول مسابقات رفت که تیم‌های فرانسه، آلمان و ایتالیا حضور دارند. فرصتی که با پیروزی مقابل ولز در دستان انگلستان قرار گرفته بود با تساوی برابر اسلواکی از چنگ این تیم پرید تا شبی نه چندان خوب برای انگلستان و روی هاجسون رقم بخورد.

هرچند که هاجسون پس از بازی گفت از هیچ تیمی نمی‌ترسد: "اگر ما برنده می‌شدیم، مردم می‌گفتند جای خالی آن‌ها (بازیکنانی که بیرون بودند) احساس نشد و حالا که نبردیم می‌گویند ترکیب تیم اشتباه چیده شد. من به این حرف‌ها عادت دارم.

دوم شدن در گروه ناامید کننده است اما ما به جمع ۱۶ تیم پایانی رسیدیم و چه کسی می‌تواند بگوید که تیم باید با حریف قوی‌تری بازی کند؟ کسی نمی‌داند. با توجه به نمایشی که ما داریم من از هیچکس نمی‌ترسم."

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری