loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 872 پنجشنبه 1395/04/10 نظرات (0)

یک نوشیدنی خوش‌طعم و سالم جایگزین نوشیدنی‌های گازدار

در طول تاریخ انسان همواره به‌ دنبال راهی برای داشتن بدنی سالم و پوستی شاداب بوده است. تحقیقات نشان داده‌اند بهره‌مندی از یک رژیم غذایی خوب و متعادل می‌تواند تفاوت زیادی در بدن ایجاد کند. این یکی از هزاران دلیلی است که شما را از خوردن نوشیدنی‌های گازدار منع کرده و به سمت یافتن گزینه‌های سالم‌تری که به راحتی در داخل خانه قابل تهیه باشند، سوق می‌دهد.

یکی از این نوشیدنی‌های سالم، آب هویج به همراه زنجبیل تازه است. این نوشیدنی علاوه‌ بر بالا ‌بردن میزان مصرف میوه و سبزیجات مورد نیاز بدن شما، حاوی مواد مغذی فراوانی از جمله ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ است.

بنابراین بهترین استفاده‌ای که می‌توانید از مخلوط کن و آب‌میوه‌گیری‌تان داشته باشید، تهیه این نوشیدنی سالم و تازه است.

مواد لازم:

  • هویج : ۴ تا ۵ عدد
  • ریشه زنجبیل: تکه‌ای به طول ۱.۵ سانتی‌متر
  • لیمو: نصف یک لیمو
  • دارچین آسیاب شده (اختیاری)
  • نمک دریایی (اختیاری)

طرز تهیه:

  1. ابتدا پوست هویج‌ها را بکنید. سپس زیر شیر آب شسته و خشکشان کنید.
  2. پوست ریشه زنجبیل را کنده و به طور کامل بشویید.
  3. هویج‌ها را در آب‌میوه‌گیری انداخته و آبشان را بگیرید.
  4. یک تکه ریشه زنجبیل را در آب‌میوه‌گیری بیندازید.
  5. آب میوه را داخل لیوان بریزید.
  6. آب نصف لیمو را داخل لیوان بریزید.
  7. اگر دوست دارید برای معطر شدن نوشیدنیتان، کمی نمک دریایی و دارچین به آن اضافه کنید.
  8.  روزی یک بار از این نوشیدنی بنوشید.

حتماً این سؤال در ذهنتان به وجود آمده که چرا باید آب ریشه زنجبیل و هویج تازه بنوشید؟

در ادامه مطلب مهم‌ترین دلایل این کار را برایتان خواهیم گفت:

  1. افزایش ایمنی

ویتامین آ و سی موجود در هویج به تولید سلول‌های ایمنی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین آی موجود در‌ هویج، ساخت گلبول‌های سفید خون را بهبود بخشیده و روند بهبودی بیماری را هموار می‌سازد.

زنجبیل به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی خود به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. همچنین با بهبود گردش خون و رساندن اکسیژن بیشتر به بافت‌های بدن به دفع سموم بدن کمک می‌کند؛ زیرا افزایش سموم بدن می‌تواند به تضعیف سیستم ایمنی بدن بیانجامد.

  1. بهبود سلامت پوست

در آب هویج و زنجبیل مواد مغذی مختلفی وجود دارد که به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می‌کند.
ویتامین آ و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف موجود در هویج به حفظ رطوبت پوست و بهبود آثار آکنه، کک و مک، لکه و ناهمواری‌های پوستی کمک می‌کند.

مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زنجبیل باعث شده که این ماده غذایی به یکی از بهترین گزینه‌ها برای روشن‌ و شفاف شدن پوست تبدیل شود.

  1. کاهش خطر ابتلا به سرطان

این نوشیدنی به دلیل داشتن خواص ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد تکثیر و ضدجابه‌جایی، برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان تخمدان، روده بزرگ، ریه، سینه، پوست، پروستات و پانکراس و همچنین بهبود علائم این بیماری بسیار مفید است.

  1. افزایش سلامت قلب و عروق

هویج و زنجبیل به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان و پاک‌سازی کننده می‌توانند تأثیرات مثبتی بر ‌روی سلامت قلب و عروق داشته باشند.

ترکیبات آنتی‌اکسیدانی (بتاکاروتن، آلفا‌کاروتن و لوتئین) موجود در هویج می‌تواند به کاهش کلسترول خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی و گرفتگی عروق کمک کند. همچنین پتاسیم موجود در هویج خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

زنجبیل نیز با کم کردن کلسترول خون از بالا رفتن فشار و همچنین لخته شدن خون در عروق قلب جلوگیری می‌کند. به همین دلیل مصرف آن برای قلب بسیار مفید است.

  1. کنترل دیابت

زنجبیل با کاهش قند خون و همچنین افزایش سطح انسولین و دیگر هورمون‌های کمک کننده به درمان دیابت به کاهش عوارض مرتبط با این بیماری و قند خون کنترل نشده کمک می‌کند.

کاروتنوئید موجود در هویج به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کرده و دیگر ویتامین‌های موجود در آن با محافظت از چشم‌ها، خطر آسیب به رگ‌های خونی چشم ناشی از دیابت طولانی مدت را کاهش می‌دهد.

  1. کمک به سلامت دستگاه گوارش

آب هویج تازه با تحت تأثیر قرار دادن غشای مخاطی معده و روده بزرگ به درمان یبوست و مشکلات گوارشی و روده بزرگ کمک می‌کند.

زنجبیل با تحریک معده به راحت‌تر شدن تخلیه آن کمک کرده و از تهوع، درد، التهاب و سوزش سر دل جلوگیری می‌کند. همچنین ماهیت ضد نفخ زنجبیل می‌تواند با شل کردن عضلات معده به کاهش درد و گاز و نفخ کمک کند.

  • منبع خبر : Top10 Home Remedies
  • مترجم: سرکر خانم پریا اقدامی _ سایت فوت و فن
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری