loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 645 چهارشنبه 1395/04/23 نظرات (0)

درمانی طبیعی برای تسکین میگرن

اگر مستعد ابتلا به میگرن هستید، احتمالاً به دنبال روشی راحت و طبیعی برای درمان میگرن می‌گردید. با ما همراه باشید تا روشی طبیعی برای درمان سر دردهای میگرنی به شما معرفی کنیم.

بابونه گاوی از دیر باز تاکنون به عنوان درمانی سریع و راحت برای سردرد مورد استفاده قرار گرفته است. خواص دارویی بابونه گاوی می‌تواند اثرات میگرن شما را درمان ‌کند.

بابونه گاوی درمانی خانگی است که از آن به صورت طبی برای پیشگیری و درمان علائم میگرن استفاده می‌کنند. بابونه گاوی با اثر‌گذاری بر روی سروتینین بدن، اثرات سردرد و میگرن را از بین می‌برد. سروتینین ماده‌ای شیمیایی است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود؛ اما غیرعادی شدن میزان آن در خون باعث به ‌وجود آمدن سر درد‌های میگرنی خواهد شد.

طبق تحقیقات بیمارستان دانشگاه ناتینگهام انگلستان، ذرات فعالی به نام پارتنولید در بابونه گاوی وجود دارد که مانع تجمع پلاکت‌ها در جریان خون شده و مانع انتشار سروتینین اضافی می‌شود.

روش استفاده از بابونه گاوی برای پیشگیری از میگرن

اگر می‌خواهید از طریق یک روش طبیعی و با استفاده از بابونه گاوی از ابتلا به میگرن جلوگیری کنید، باید به دنبال محصولی باشید که حاوی مقدار استاندارد پارتنولید باشد. با دقت از دستورات نوشته شده در پشت بسته‌بندی محصول پیروی کنید. کپسول‌های دارویی بابونه گاوی را در محل خشک و خنک نگه دارید.

هشدار: اگر به خانواده‌ گل مینا حساسیت دارید، ممکن است بدنتان نسبت به داروهایی که حاوی بابونه گاوی هستند، حساسیت نشان بدهد.

افرادی که از بابونه گاوی برای مدت طولانی استفاده و سپس مصرف آن را قطع می‌کنند، ممکن است مشکلاتی نظیر بی‌خوابی، سردرد، درد مفاصل، عصبی بودن و سفتی عضلات را تجربه کنند.

تحقیقات و مطالعات جدید بر روی بابونه گاوی

در سال ۱۹۸۵ خواص دارویی بابونه گاوی در کانون توجه قرار داده شد. محققان از مبتلایان به میگرن یک کلینیک میگرن در لندن که در حال مصرف داروی حاوی بابونه گاوی بودند، خواستند مصرف این دارو را قطع کنند. سپس تعدادی از آن‌ها دوباره مصرف این دارو را شروع کردند؛ در حالی که به عده‌ای دیگر دارونما داده شد. افرادی که دارونما استفاده می‌کردند، سردردهای میگرنی و درد‌های شدید‌تری را نسبت به گروهی که از داروی بابونه گاوی استفاده کرده بودند، تجربه کردند.

بابونه گاوی به مبارزه با بیماری فیبروز کیسه‌ای کمک می‌کند!

فیبروز کیسه‌ای نام یک بیماری ارثی و کشنده است که با ترشح نوعی مخاط چسبنده و غلیظ در نواحی اصلی بدن مانند ریه‌ها و دستگاه گوارش و ... باعث ایجاد مشکل و اختلال در بدن می‌شود.

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۷ بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که پارتنولید موجود در بابونه گاوی که به عنوان یک عامل ضد التهاب نیز شناخته می‌شود، می‌تواند با مهار یک ماده شیمیایی التهابی به نام اینترلوکین-۸ التهاب بیش از حدی را که موجب تخریب ریه و مرگ افراد مبتلا به فیبروز کیسه‌ای می‌شود، به طور چشمگیری کاهش داده و کنترل ‌کند. احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور این گیاه به عنوان یک منبع امن و دارویی مؤثر برای درمان این بیماری کشنده و حاد شناخته شود.

لطفاً پیش از ترک، نظر فراموش نشود!

  • منبع خبر : besthealthmag
  • مترجم: سرکار خانم پریا اقدامی
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری