loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 676 یکشنبه 1395/04/27 نظرات (0)

۴ درمان موثر برای رفع پف زیر چشم

پف زیر چشم به تورم بافت اطراف چشم یا جمع شدن مایعات در اطراف آن گفته می‌شود که باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند روی صورت می‌گردد. با ما همراه باشید تا با چند روش ساده برای رفع این مشکل آشنا شوید.

از جمله عواملی که باعث جمع شدن مایعات در اطراف چشم می‌شود، می‌توان به بیماری، کمبود خواب، خواب بیش از حد، رژیم غذایی، آلرژی و مواردی همچون پیری، اضافه وزن و ژنتیک اشاره کرد. شناسایی علت اصلی به وجود آمدن این عارضه و درمان آن بسیار مفیدتر از پنهان کردنش با لوازم آرایشی و ... است. در ادامه این مطلب چند راه حل برای رفع پف چشم معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. کاهش مصرف سدیم
به دلیل عدم تعادل میان آب و نمک موجود در خون، آب به خارج از سلول‌ها کشیده شده و در داخل بافت‌ها جمع می‌شود. جمع شدن آب در داخل سلول‌ها ممکن است بر ‌روی چشم‌ها اثر گذاشته و باعث پر شدن بافت اطراف آن‌ها و ایجاد پف و تورم شود. به همین دلیل حتی اگر دچار مشکلاتی مانند بیماری‌های کلیوی نیستید، بهتر است مصرف نمک را کاهش دهید؛ زیرا نمک کمتر برابر است با پف کمتر.
اگر نگران طعم غذا هستید، وحشت نکنید. تحقیقات نشان داده‌اند ذائقه شما پس از مدتی به کم نمکی عادت خواهد کرد. اگر بعد از یک ماه یا بیشتر پس از تغییر میزان نمک مصرفی، مقدار نمک مصرفی فعلی را با میزان نمکی که قبلاً استفاده می‌کردید، مقایسه کنید، متعجب خواهید شد.

۲. دمنوش کیسه‌ای بابونه
بابونه عموماً برای بهبود پف، تورم و التهاب چشم به هنگام بروز حساسیت بسیار مفید است. با قرار دادن مستقیم بابونه بر روی چشمانتان خارش، تورم و خستگی آن‌ها را از بین ببرید. شما برای استفاده از دمنوش بابونه دو گزینه دارید؛ کیسه‌هایی خالی تهیه کرده و آن‌ها را با گیاهان دارویی دلخواهتان مانند بابونه پر کنید. بدین طریق می‌دانید که چه چیزی را بر روی پوستتان قرار می‌دهید و از سلامت آن اطمینان خواهید داشت. راه دوم این است که دمنوش کیسه‌ای بابونه را به صورت آماده خریداری کنید. مطمئن شوید گیاهان دارویی دیگری را به آن اضافه نکرده باشند.

نحوه استفاده:

آب را بجوشانید، ۲ عدد دمنوش کیسه‌ای بابونه را درون آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. سپس چای کیسه‌ای را از آب خارج کرده، اندکی فشارش دهید تا آب اضافی آن خارج شود. کمی صبر کنید تا خنک شوند. حالا باید دراز کشیده و کیسه‌های چای را بر روی چشمانتان قرار دهید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه ۲ بار در روز و به مدت ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید.

۳. کمپرس سرد

سرد شدن رگ‌های خونی، جریان نفوذ مایعات به داخل بافت سلول‌ها و در نتیجه پف کردن آن را آهسته می‌کند. به همین دلیل یک کمپرس سرد می‌تواند به ‌طور موقت ظاهر پف را کاهش دهد. برای این کار کافی است مقداری یخ را در یک پاکت بریزید یا یک کمپرس درست کنید که می‌تواند به دو صورت سرد و گرم استفاده می‌شود.
برای این کار به لوازم زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک کیسه پلاستیک قابل قفل شدن
  • شربت ذرت
  • رنگ خوراکی (اختیاری)

طرز استفاده:

این کار بسیار راحت است. کیسه را با شربت ذرت پر کرده و در صورت تمایل کمی رنگ به آن اضافه کنید. حالا کیسه را در فریزر قرار داده و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. قند بالای موجود در شربت مانع از انجماد آن می‌شود؛ اما کیسه تقریباً به دمای انجماد نزدیک می‌شود. به همین دلیل قبل از استفاده کیسه را بین ۵ تا ۱۰ دقیقه بیرون بگذارید تا اندکی نرم شود.

اگر صبح‌ها، وقت کافی برای استفاده از کمپرس را ندارید، برای از بین بردن پف چشم‌هایتان صورتتان را در زیر آب سرد قرار دهید.

۴. بالاتر قرار دادن سر از تنه به هنگام خواب

اگر دوست دارید زمانی که بیدار می‌شوید، با حلقه‌های پف‌کرده زیر چشم‌ مواجه نشوید، سعی کنید زمان رفتن به رختخواب روی شکم نخوابید. بالاتر قرار دادن سرتان نسبت به بدن یا خوابیدن روی کمر می‌تواند با بهبود گردش خون در بدن حجم خون جمع شده در جمجمه را کاهش داده و از ایجاد پف زیر چشم جلوگیری کند. همچنین این کار خر و پف شبانه را نیز کاهش می‌دهد.

برای این کار شما به لوازم زیر نیاز دارید:

  • یک بالش اضافه یا یک بلوک چوبی برای قرار دادن زیر پایه‌های تختتان

یک بالش اضافه زیر سرتان قرار دهید تا سرتان کمی بالاتر از بدنتان قرار بگیرد. اگر نگران گرفتگی عضلات گردنتان بعد از بیدار شدن هستید، یک بلوک کوچک چوبی زیر پایه‌های بالایی تختتان قرار دهید تا اندکی بالا برود. مواظب باشید که بلوک‌ها محکم در زیر پایه‌ها قرار بگیرند؛ زیرا حس خوبی نیست که نیمه شب از خواب بیدار شوید و ببینید یک سمت تختتان بالاست و سمت دیگر آن پایین.

  • منبع خبر : everydayroots
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری