loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1429 سه شنبه 1395/05/26 نظرات (0)

تنبل‌ها بخوانند!

آیا تاکنون به دلیل تنبلی سرزنش شده‌اید؟ اگر این طور است، حالا یک پاسخ خوب و علمی برای افرادی که شما را تنبل می‌دانند، دارید. در ادامه با ما همراه باشید.

طبق تحقیقات جدیدی که در نشریه Health Psychology منتشر شده، افراد باهوش نسبت به سایر افراد فعالیت جسمی کمتری دارند و بیشتر وقت خود را با تنبلی می‌گذرانند.

نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که آی‌کیوی بالاتری دارند، نسبت به سایر افراد حوصله بیشتری دارند. به همین دلیل این افراد بیشتر وقت خود را به جای فعالیت جسمی صرف فکر کردن می‌کنند. در حالی که افراد فعال، کمتر تمایل به تنبلی دارند؛ زیرا می‌خواهند با فعالیت فیزیکی ذهن خود را تحریک کنند یا می‌خواهند کمتر فکر کنند، برای اینکه حوصله آن‌ها به سرعت سر می‌رود.

محققان دانشگاه فلوریدا برای گروهی از دانشجویان یک آزمون ۳۰ ساله به نام «نیاز به شناخت» برگزار کرد تا ۳۰ نفر از افرادی را که بیشتر تمایل به فکر کردن دارند و ۳۰ نفر از افرادی را که ترجیح می‌دهند از هرگونه کار فکری خودداری کنند، شناسایی کند.

این آزمون کلاسیک از دانشجویان خواست تا بگویند تا چه اندازه با جمله‌هایی از قبیل «من واقعاً از کاری که شامل راه‌حل‌های جدید برای مشکلات است، لذت می‌برم» و «من تا جایی که بتوانم فکر می‌کنم» موافق هستند.

پس از این که ۳۰ نفر متفکر و ۳۰ نفر غیرمتفکر انتخاب شدند، یک شتاب‌سنج به آن‌ها داده شد تا به مدت ۷ روز بر روی مچ دست خود ببندند و میزان فعالیت فیزیکی خود را در طول هفته بسنجند.

نتایج نشان داد که گروه «متفکران» در طول هفته نسبت به گروه «غیر متفکران» فعالیت کمتری داشتند. با این حال نتایج آخر هفته نشان داد که تفاوت زیادی در میزان فعالیت دو گروه وجود ندارد. چیزی که محققان قادر به توضیح آن نبودند.

با این حال سرپرست این تحقیق، تاد مک‌الروی، توضیح داد که یکی از معایب تنبلی، حتی اگر باهوش باشید، این است که منجر به یک شیوه زندگی بی‌حرکت می‌شود که اثرات منفی زیادی به همراه خواهد داشت. طبق گفته وی، به منظور بهبود سلامتی، هر فردی باید سعی کند تا شیوه زندگی فعال‌تری را دنبال کند.

تنبلی تنها شاخص ضریب هوشی بالا نیست. طبق تحقیقات دیگر، افراد باهوش از دشنام بیشتر استفاده می‌کنند، شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند و معمولاً نامرتب هستند.

  • پریا اقدامی _ سایت فوت و فن
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری