loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 1013 پنجشنبه 1395/06/11 نظرات (0)

آیا راز مثلث برمودا حل شده است؟

مثلث برمودا منطقه‌ای در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی است که گفته می‌شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده یا از بین رفته‌اند. حالا ظاهراً محققان نروژی پاسخی برای این پدیده یافته‌اند.

توضیحات متنوعی در اینترنت وجود دارد که هر کدام سعی دارد وجود مثلث برمودا را توجیه کند. با این حال، اخیراً حفره‌های غول پیکری در کف دریای بارنتز کشف شده که سر و صدای زیادی در اینترنت به پا کرده‌اند. ظاهراً حضور این حفره‌ها با ناپدید شدن مرموز کشتی‌ها، هواپیما و مردم روی مثلث برمودا ارتباط دارد.

منشأ حفره‌های زیر آب دریا

طبق گفته محققانی از دانشگاه آرکتیک نروژ، این حفره‌های عظیم زیر دریا، ۳۲۸۰ فوت قطر و ۱۳۱ فوت عمق دارند. ظاهراً این حفره‌ها، نتیجه‌ تشکیل متان در سواحل نروژ هستند. سواحل کشور نروژ از نظر گاز طبیعی کشور ثروتمندی محسوب می‌شود.

طبق گفته دانشمندان، این گاز متان احتمالاً از ذخایر نفت و گاز طبیعی به زیر سطح دریا نفوذ و این حفره‌ها را ایجاد کرده که در نهایت منفجر شده‌اند. این منطقه از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا در اقیانوس اطلس شمالی تا سواحل فلوریدا و پورتوریکو گسترش یافته است.

برخی از ویژگی‌های این حفره‌ها احتمالاً در اثر انفجار ناگهانی گاز متان ایجاد شده است. این گاز متان از ذخایر عمیق نفت نشت کرده و در سنگ‌های آب‌های کم عمق دوره تریاسه که به ۲۰۶ تا ۲۴۸ میلیون سال پیش تعلق دارند، انباشته شده‌ است.

ارتباط بین حفره‌های زیر آب دریا و پدیده مثلث برمودا

طبق گفته دانشمندان، انفجار باعث شکل‌گیری حفره‌های زیر آب شده که احتمالاً باز می‌شوند و کشتی‌های در حال عبور از دریای بارنتز را در معرض خطر قرار می‌دهند. با این حال، طبق گفته یک دانشمند روسی، مثلث برمودا در اثر واکنش‌های هیدرات‌های گازی ایجاد شده است.

این واکنش‌ها به طور فعال در حال تجزیه یخ متان به گاز هستند. این رویه باعث ایجاد میزان زیادی گاز می‌شود. در نتیجه، اقیانوس گرم شده و کشتی‌ها در آبی که حاوی مقدار زیادی گاز است، غرق می‌شوند.

اسرار مثلث برمودا

صبر کنید! به نظر می‌رسد نظریه حفره‌های زیر آب نیز رد شده‌ است

در ادامه نکاتی آورده شده که فرضیه فوق‌الذکر را نفی می‌کند:

  1. محققان هنوز مطمئن نیستند پس از انفجار، چه مقدار انرژی در حفره‌ها آزاد می‌گردد و اینکه آیا این انفجارها به اندازه‌ای پر‌انرژی هستند که کشتی‌ها را غرق کنند.
  2. طبق گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA)، هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد تعداد دفعات ناپدید شدن در منطقه مثلث برمودا نسبت به مناطق بزرگ دیگر اقیانوس اطلس شمالی که محل تردد کشتی‌ها و هواپیماها است، بیشتر است.
  3. پس از انتشار تحقیق نروژی‌ها، یکی از محققان نروژی به نام کارین اندرسون توضیح داد که هیچ گونه ارتباطی بین کشف حفره‌ها و مثلث برمودا پیدا نکرده‌اند.
  4. مثلث برمودا از سواحل شرقی فلوریدا دور است و هنوز مشخص نیست چرا بین این تحقیق و مثلث برمودا ارتباط داده شده است.

این که آیا این کشف رمز و راز مثلث برمودا را به درستی کشف کرده یا خیر، به زودی مشخص می‌شود؛ اما فعلاً مثلث برمودا به گیج و سردرگم کردن دانشمندان و مردم ادامه خواهد داد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری