loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 3691 جمعه 1395/06/12 نظرات (0)

درمان طبیعی برای خشکی و ترک‌خوردگی پوست دست، آرنج و پا

افراد زیادی با مشکل خشکی پوست در ناحیه اطراف آرنج، دست‌ها و پاها مواجه هستند. در ادامه مجموعه‌ای از روش‌های طبیعی برای درمان پوست‌های خشک و ترک‌خورده را برای شما فراهم کرده‌ایم.

مرهم خانگی:

  • یک فنجان کره کاکائو
  • یک فنجان کره شی
  • ۲ / ۱ فنجان روغن جوجوبا
  • ۴ / ۱ فنجان موم

تمام مواد ذکر شده را داخل یک ظرف پیرکس گود بریزید تا بتوانید آن‌ها را به راحتی هم بزنید. سپس سر ظرف را با فویل آلومینیومی بپوشانید؛ اما زیاد محکم نبندید تا بخار و رطوبت داخل به راحتی خارج شود.

ظرف را به مدت ۲ ساعت در فر با حرارت ۸۲ درجه سلسیوس بگذارید تا همه مواد ذوب شوند. سپس ظرف را دربیاورید و مواد درون آن را هم بزنید و داخل یک شیشه مربا بریزید. زمانی که مواد سرد شد، در شیشه را ببندید و در موارد نیاز روی نواحی خشک و ترک‌خورده پوست بمالید.

اگر پوست شما به کرم‌های تجاری حساس است، می‌توانید از این مواد برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید:

روغن بچه

روغن‌زیتون

وازلین

نحوه رفع پوست ضخیم آرنج

تکه‌های زمخت و تیره پوست در اطراف آرنج که بر اثر تکیه دادن زیاد ایجاد می‌شود، باید به طور منظم مرطوب شوند. در ادامه چند درمان ساده برای حل این مشکل ارائه شده است. قبل از به‌کارگیری این روش‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

شکر:

۴ / ۱ فنجان شکر خام (قهوه‌ای)

۸ / ۱ فنجان روغن‌زیتون

این دو ماده را با هم مخلوط کرده و روی قسمت‌های خشک و ترک‌خورده پوست خود بمالید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید.

لیمو و نمک:

نصف یک لیمو را آب گرفته و مقداری نمک به آن اضافه کنید و بر روی آرنج خود بمالید. سپس آرنج خود را روی نصفه دیگر لیمو تکیه دهید و پس از ۱۰ دقیقه آرنج دیگر را بگذارید. این روش را روزانه انجام دهید تا تمام پوست‌های زمخت از بین بروند.

لیمو:

مقداری آب لیموی تازه را با جوش‌شیرین مخلوط کنید تا ماده خمیری شکلی به دست آید. خمیر را به آرامی بر روی نقاط آسیب‌دیده پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آرنج خود را بشویید و به آن مرطوب‌کننده یا وازلین بمالید.

لایه‌برداری با آب:

آرنج دست خود را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب گرم بگذارید و بعد روی آن وازلین بمالید. استفاده از وازلین بعد از یک حمام گرم نیز همین اثر را خواهد داشت.

روشی برای رفع ترک پاشنه پاها

در فصل تابستان پوشیدن صندل یا کفش‌های باز رایج است تا پاهای ما به جای اینکه در جوراب اسیر شوند، بتوانند در هوای گرم راحت‌تر تنفس کنند؛ اما در برخی موارد این امر می‌تواند منجر به خشک شدن و ترک خوردن پاها مخصوصاً در اطراف پاشنه شود.

در ادامه به تشریح یک درمان خانگی برای رفع این مشکل می‌پردازیم:

  • پاهایتان را به مدت ۱۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید.
  • سپس با یک حوله پاها را خشک کنید و یک سنگ‌پا را به آرامی روی پاها بکشید.
  • بعد مقداری کرم مرطوب‌کننده یا وازلین روی پاشنه پاها بمالید.
  • سپس برای محافظت از لایه مرطوب‌کننده، جوراب بپوشید تا این مرطوب‌کننده بتواند راحت‌تر جذب پاها شود. صبح هنگام دوش گرفتن پای خود را بشویید.
  • این روش را هر شب انجام دهید تا مشکل به کلی برطرف شود.
  • اگر پس از چند هفته هیچ بهبودی در مشکل خود مشاهده نکردید، ممکن است مشکل خشکی پوست نباشد و ترک‌ها ناشی از قارچ باشند. در این صورت مقداری سرکه سیب روی منطقه آسیب‌دیده بمالید و نیم ساعت صبر کنید. سپس پای خود را بشویید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری