loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 858 دوشنبه 1395/09/29 نظرات (0)

تفاوت بین اضطراب و استرس چیست؟

استرس و اضطراب؛ دو کلمه متفاوت هستند که اغلب توسط برخی افراد به جای یک کلمه به کار می‌روند. در صورتی که این دو شرایط تعاریف متفاوتی دارند.

کسانی که با اضطراب زندگی می‌کنند از اینکه به آن‌ها به طور مداوم گفته شود که ریلکس باشند و نگران چیزی نباشند، ناراحت می‌شوند. در بسیاری از مواقع، افراد به اشتباه چیزی که ما تجربه می‌کنیم را استرس در نظر می‌گیرند و سعی دارند به ما اطمینان دهد که همه‌چیز حل خواهد شد.

هر فردی استرس و اضطراب را تجربه کرده است. تفاوت بین این دو این است که استرس پاسخ به یک تهدید در یک وضعیت است و اضطراب یک واکنش به استرس است.

اشتباه گرفتن این دو موضوع می‌تواند باعث آسیب‌هایی به فرد شود و شخص مبتلا به اضطراب را ناامید کند.

اضطراب

فردی که با اضطراب زندگی می‌کند، اغلب تجربه ترسی را دارد که بر تمام احساساتش غلبه می‌کند. زمانی که این ترس فراگیر شود، شخص نگرانی و دلهره را تجربه می‌کند. بسیاری از مردم اضطراب را به عنوان یک احساس دلهره یا ترس توصیف می‌کنند که تقریباً همیشه یک احساس اتفاق ناگوار قریب‌الوقوع را نیز به دنبال دارد. چیزی که ناامیدکننده است این است که اغلب منبع این تشویش مشخص نیست.

افراد مضطرب تمایل به نگرانی زیاد دارند، اما مطمئن نیستند که چه چیزی آن‌ها را نگران کرده است. آن‌ها می‌ترسند؛ اما نمی‌توانند درک کنند که ترسشان از کجا نشئت گرفته است.

استرس

استرس توسط یک عامل استرس‌زا ایجاد می‌شود. استرس می‌آید و می‌رود و می‌تواند به دلیل وضعیت یا تفکری به وجود آید که باعث می‌شود فرد احساس سرخوردگی، خشم، عصبانیت یا حتی اضطراب کند.

طبق گفته یک روانشناس، تفاوت کلیدی بین اضطراب و استرس، حس درماندگی است. هنگام استرس شما می‌توانید با منابع استرس‌زا مقابله کنید و بر آن‌ها چیره شوید. با بالا زدن آستین خود و مقابله با استرس می‌توانید کمتر احساس درماندگی کنید.

تشخیص اضطراب از استرس

بهترین راه برای درک این موضوع که اضطراب و استرس یک چیز نیستند، آگاهی و مهربانی است. مهم است که درک کنیم اضطراب ناشی از ترس است؛ در حالی که استرس از منابع خارجی نشئت می‌گیرد.

به عبارت ساده‌تر، اضطراب از یک منبع داخلی و استرس از یک عامل خارجی نشئت می‌گیرد. به همین دلیل افرادی که دچار اضطراب هستند، نمی‌توانند به راحتی از آن بیرون بیایند؛ زیرا که اضطراب در درون ما زندگی می‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری