loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 593 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (1)

 

إلقاء احساس کار آمد بودن و چگونگی آن

 

این یک نکته بسیار مهم روحی و روانی است که آحاد کارکنان خصوصاً مسئولین سازمان احساس کنند وجودشان برای تشکیلات کارساز است.

 

این احساس عموماً برای مسئولین رده یک و دو و هم برای مدیر وجود دارد. امّا کاربرد این توصیه، بیشتر در مورد عناصر و آحاد جزء در اعماق سازمان است که اصولاً به تناسب وسعت و گستردگی یک سازمان نظامی یا غیر نظامی چه بسا هیچ وقت اسم یا حتی چهره آن‌ها هم برای مدیر و فرمانده شناخته شده نباشد.


اگر مدیر موفق شود به طرق مختلف، با قاطبه‌‌‌یِ سازمان، ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها بفهماند که بود و نبود و کار کردن و نکردن آن‌ها به مفهوم بود و نبود و موفق یا عدم موفقیت سازمان است خود این موضوع، موجب تحرّک بسیار زیاد و فعالیّت تلاشگرانه بخش عظیمی از سازمان می‌شود.


انجام این کار بیشتر در بازدیدها، جلسات عمومی و اطلاع‌رسانی ماهرانه به زیرمجموعه میسّر است. مثلاً در یک بازدید، کارهای هر چند کوچک و یا ابتکاری فرد یا افراد معمولی آشکارا و در جمع، مورد تمجید و تشویق قرار گیرد و به اهمیّت این کار موفق و نقش آن در کل سازمان به وضوع اشاره شود. در این صورت شما به تک‌تک افراد می‌توانید بیاورانید که اداره‌کننده اصلی سازمان هستند.


تک‌تک افراد تحت امر شما باید از برخورد و ارتباط با شما این‌طور برداشت کنند که مسئولیت و کار آن‌ها یک نقش مهم و کارساز برای سازمان دارد و وجودش بیهوده نیست.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط hamidghorbani در تاریخ 1394/04/04 و 14:50 دقیقه ارسال شده است

همه چيز برمبناي احساس ميباشداگردريك سازمان نظامي ياغيرپرسنل براي سازمان كاركنندامااحساس كنندكارشان غيرمفيداست همانگونه خواهدشدولي اگركوچكترين كارراانجام دادواحساس كردكارش مفيدبوده هماگونه ميشودوجودش براي سازمان مفيداست.وكلازندگي انسان برمبناي احساس آن شكل ميگيرد.
نام حميدقرباني
شماره دانشجويي9211455108


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری