loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 2727 یکشنبه 1394/07/05 نظرات (14)

 پیشنهاد رابطه جنسی و سردرگمی دختر

دکتر علی سلطانی مجد: تا به حال چندین مقاله درباره روابط دختر و پسر (روابط دوستی بین دو جنس مخالف) ارائه شده، اما متأسفانه به علت حجم بالای ایمیل‌های دریافتی از سوی دختران و پسرانی که در این‌گونه دچار مشکل شده‌اند لازم دانستم تا مقاله‌ای جدید در این مورد آماده و در سایت درج کنم.

جرقه‌های دوستی‌:

یک نگاه، یک پروژه دانشجوئی، محل کار، دانشگاه، مسیر رفتن به مدرسه، اتوبوس مترو، تاکسی، اینترنت، خرید و فروش، اس‌ام اس اشتباه، خیابان، کوچه و... به هر حال در زمان و مکانی یا بر حسب اتفاق جرقه آشنایی زده می‌شود و به نوعی آغاز رابطه دوستی بین دو جنس مخالف.

مسلماً اوّل هر رابطه‌ای خوب است و ارتباطات زیاد. با گذر زمان و به میان آمدن احساسات رنگ رابطه تغییر می‌کند چون دو طرف هدف مشخصی از رابطه دوستی ندارند عموماً حجم بالای احساسات را در‌‌ همان ابتدای رابطه بکار می‌گیرند تا کم‌کم احساسات فی‌مابین دو طرف باعث وابستگی شود برخی‌ها این وابستگی احساسی را با دوست داشتن و عاشق شدن اشتباه می‌گیرند همچنان رابطه را ادامه داده تا این وابستگی جای خود را به عادت کردن داده؛ حرف‌های تکراری و...

رابطه بر مبنای شناخت بیشتر برای ازدواج

آقا پسری با دختر خانمی قرار می‌گذارند تا برای ازدواج همدیگر را بیشتر بشناسند، یکی از ترفندهایی که معمولاً پسر‌ها برای دستیابی به یک دختر بکار می‌گیرند بازگو کردن جملات زیر است:

دوست دختر قبلی من بهم خیانت کرد، با من صادق نبود، تو با بقیه دختر‌ها فرق داری، تو دختر پاکی هستی و من به خاطر پاکی تو رو انتخاب کردم.

اگر از این پسر، بپرسی چرا شما را دوست دارد جواب‌های زیر را خواهید شنید:

دوست داشتن که دلیل نمی‌خواد، نمی‌دونم چرا اینقدر دوست دارم، چون تو با بقیه دخترا فرق داری و...

مدتی کم از رابطه به اصطلاح شناخت برای ازدواج می‌گذرد ادعای دوست داشتن دو طرف به میان می‌آید و پسر از دختر درخواست رابطه جنسی دارد.

دلایلی که به میان می‌آورند عبارتند از:

  • تو اگر من رو واقعاً دوست داری باید این رابطه رو با من داشته باشی.
  • تو منو درک نمی‌کنی من پسرم بهم فشار میاد.
  • اگر منو درک می‌کردی نیاز‌هایم هم برات مهم بود.
  • من و تو متعلّق به هم هستیم.
  • حتماً که نباید اسممون تو شناسنامه هم باشه که بتونیم رابطه جنسی پیدا کنیم.
  • قبل از ازدواج باید با هم رابطه جنسی داشته باشیم که بفهمیم می‌تونیم پاسخگوی نیازهای جنسی هم باشیم یا نه.
  • تو حتماً منو دوست ندرای که پیشنهاد رابطه جنسیم رو رد می‌کنی.

این شرایطی است که متأسفانه دیر یا زود اکثر دختران در روابط دوستی با آن مواجه می‌شوند من قصد دارم تا با ارائه مطالب ذیل در این زمینه راهنمای این دسته از دختران باشم.

اولاً: یک پسر چرا شما را برای ازدواج انتخاب کرده: مسلماً اکثر پسر‌ها فردی را برای ازدواج انتخاب می‌کنند که طبق گفته خودشان دختر پاکی باشد این موضوع را بار‌ها به دختر بازگو می‌کنند که تو با بقیه دخترا فرق داری تو دختر پاکی هستی حال سؤال اینجاست به نظر شما آیا اگر پسری به پاکی شما ایمان داشته باشد به خود اجازه می‌دهد تا بواسطه لحظاتی لذت این پاکی زیر پا گذاشته شود؟

دوم: پسر‌ها عموماً در پیشنهادات رابطه جنسی خود به دختر‌ها می‌گویند: اگر من رو دوست داری باید به نیازم پاسخ دهی و اگر این کار را نکنی یعنی من رو دوست نداری. سؤال اینجاست چرا یک دختر باید با زیر پا گذاشتن عفاف و پاکی خود، دوست داشتن خود را به اثبات برساند؟ چرا یک پسر با خویشتن‌داری و جلوگیری از شهوت و هوس خود دوست داشتن خود را نشان ندهد؟ مگر نه اینکه ادعای دوست داشتن دارد و آیا به این فکر کرده‌اید که چطور می‌شود به یک پسر که قادر نیست جلوی نفس خو د را بگیرد برای زندگی تکیه کرد؟

مهم‌ترین فاکتور:

  • بیش از ۹۰ درصد از روابطی که در آن رابطه جنسی بوجود می‌آید ازدواج صورت نمی‌گیرد.
  • بیش از ۹۵ درصد از پسران، هرگز راضی نمی‌شوند با کسی که رابطه جنسی به صورت کامل داشته‌اند ازدواج کنند.

این خاصیت مردان است این در وجود اکثر مردان قرار داده شده است. گرایش‌های احساسی پسران پس از رابطه جنسی جای خود را به گرایش جنسی می‌دهد و فقط بعد از اولین رابطه جنسی رابطه دوستی شما بواسطه انجام رابطه جنسی ادامه می‌یابد. یک پسر جذب دختری می‌شود که دیر‌تر به او راه دهد نه اینکه خود را کامل در اختیار او قرار دهد البته در مورد ازدواج.

و اکثر روابطی (۹۰ درصد) که در آن رابطه جنسی بوجود می‌آید سرانجامی در پی ندارد. این دست هیچ مردی نیست؛ این در ناخودآگاه پسران نهفته است و غالبا آن دسته از روابطی هم که در آن رابطه جنسی بوجود می‌آید و به ازدواج ختم می‌شود به دلایلی همچون (باردار شدن، جلوگیری از آبرو ریزی و...) و حتی اگر چنین هم نباشد در زندگی زناشویی دچار مشکل می‌شوند. شاید شما فکر کنید دوست پسر شما متفاوت باشد مسلما اگر تجربه کنید پی به محتویات این مقاله خواهید برد.

قانونگذاری در روابطی که برای شناخت بیشتر جهت ازدواج می‌باشد:

هیچ اشکالی ندارد برای شناخت بیشتر جهت ازدواج ارتباط سالمی وجود داشته باشد اما باید فراموش نکنیم که این رابطه با رابطه دوستی تفاوت دارد و قوانین خاص خود را دارد اولا مدت زمان باید تعیین شود که حداکثر ۲ ماه می‌باشد چون شناخت کامل هیچوقت حاصل نمی‌شود. با گفتگوی تلفنی زیاد با ارتباط از طریق چت نمی‌توان به شناختهای اولیه دست یافت و متاسفانه احساساتی که بر دو طرف حاکم می‌شود هر دو را از شناخت درست منحرف می‌کند. برای همین به این فکر کنید که پس از این دو ماه ممکن است به این نتیجه برسید که معیارهای یکدیگر را ندارید.

فاکتور مهم:

هر زمان، فکر انتخاب همسر برای ازدواج هستید باید معیار‌هایتان مشخص شده باشد (حتماً مکتوب باشد) و این معیارهای ثابت شده باشد یعنی باید به سنی رسیده باشید که معیارهای شما برای انتخاب همسر تغییر نکند هر چند که ازدواج سن مشخصی ندارد البته این شرایط سنی در همه افراد یکسان نیست چرا که بلوغ فکری و رفتاری فرد نیز در این روند موثر است. قبل از به میان آمدن احساسات طرف مقابل را با معیارهای خود مقایسه کنید.

نکته بعدی شهوت در وجود هر مردی پر رنگ است و در وجود زنان هم وجود دارد اما در مردان غریزه جنسی جلو‌تر از احساسات و در زنان بالعکس است به همین دلیل دختران در صورتی رابطه جنسی برقرار می‌کنند که واقعاً حس کنند از روی دوست داشتن است اما پسران این‌گونه نیستند. از این‌رو غریزه جنسی می‌تواند یکی از دلایل پر رنگ ازدواج مردان باشد که گا‌هاً خود از آن بی‌اطلاعند اما امریست طبیعی.

در رابطه‌ای که برای شناخت است صحبت راجع به مسایل جنسی مناسب نیست، در این زمینه باید در دوران نامزدی صحبت کرد (نامزدی قبل از عقد) نکته مهم اینکه سعی نکنید موقعیت و وجه اجتماعی طرف مقابل شما باعث بشود تا هویت فردی وی را نادیده بگیرید شما در زندگی با هویت فردی آن طرف روبرو هستید نه وجه و موقیعت اجتماعی طرف مقابل (هر انسان دو شخصیت اجتماعی و فردی دارد که متاسفانه در اکثر آدم‌ها تفاوت رفتاری و گفتاری بین این دو هویت زیاد است بعنوان مثال یک استاد دانشگاه، یک دکتر، یک شخصیت بر‌تر اجتماعی دارای وجه اجتماعی مناسبی است شاید رفتارهای مودبانه و با کلاسی در اجتماع از خود نشان دهد اما در منزل یا در حین عصبانیت هویت فردی آن باعث بشود تا الفاظ یا رفتارهای نامناسبی از خود نشان دهد).

مورد بعدی اگر هدف یک پسر ازدواج باشد هر چه زود‌تر خانواده را در جریان می‌گذارد حتی اگر شرایط آن مهیا نبود مسلماً قرار نیست آدم منتظر بماند تا همه شرایط ایده آل برایش فراهم شود چون اگر منتظر این زما ن بماند شاید چند سالی به طول بینجامد و هیچکس انتظار ندارد که از‌‌ همان اول زندگی هر پسر صاحب خانه صاحب اتومبیل دارای مدرک و شغل مناسب و... باشد. ادامه رابطه شناخت باید با اطلاع خانواده‌ها باشند چرا که خانواده نقش مهمی دارد.

نویسنده: دکتر علی سلطانی مجد

  • به کانال ما در تلگرام بپیوندید:

https://telegram.me/fahadan_org

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط امید در تاریخ 1394/04/11 و 17:30 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام و قبولي نماز وروزهاتون .استاد عزيز مطالب شما كاملا صحيح اما متاسفانه در جامعه ما افراد بايد خودشان تجربه كنند كه شايد صحبت هاي ديگران را قبول كنند و گرنه به هيچ عنوان نصيحت گوش كن نيستند ومسئله بعدي اينكه همون صحبت انسان از هرچيزي كه منع بشود بيشتر تمايل به انجام ان كار رادارد

این نظر توسط saeed maleki در تاریخ 1394/03/15 و 1:02 دقیقه ارسال شده است

به نظر بنده ازدواج به موقع بهترین راه برای اینگونه وسوسه ها می باشد و اگر هم شرایط ازدواج فراهم نبود کار و تلاش و ورزش بهترین راه میباشند تا جلوی فکر منحرف گرفته شود.

این نظر توسط محمد کاظمی در تاریخ 1394/02/19 و 21:25 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد به نظر من اگر خانواده مثل یک دوست با فرزند خود برخود کند وحرف انها را با صمیمت گوش دهد که فرزند زیاد نیازی به دوست نداشته باشدو به فرزندان خود با حرف محبت امیز راه وروش را یاد بد هند.

این نظر توسط عبدالحمید محمدی نجف آبادی در تاریخ 1394/02/14 و 15:09 دقیقه ارسال شده است

سلام
مقاله خوبی بود ،اما طوری صحبت کرده که انگار پسرا نماینده ی شیطون روی زمین هستند و دخترا معصوم و مظلوم و بی گناه ، همه تقصیر ها رو گردن پسرا انداخته
از طرفی کاش یکمی هم پسرا رو راهنمایی میکرد که چطوری زمانی که مجرد هستند و دستشون به جایی بند نیست ،غرایض ذاتی خودشون رو کنترل کنند تا بتونند رابطه ی سالمی داشته باشند
پاسخ : سلام علیکم!
رابطه‌ای سالم است که مطابق ضوابط شزعی و قانونی باشد.

این نظر توسط رسول کرمی در تاریخ 1394/02/13 و 17:51 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام خدمت استاد
چرا ما باید کلمه جنس مخالف به کار ببریم
مگه غیر از اینه که دختر و پسر یا مرد و زن دو جنس مکمل همدیگه ان
اگه دو جنس مخالف هم دیگه بودن هیچوقت نیازمند همدیگه نمیشدن
پس چرا یه جوی مهیا نکردیم که این دو جنس مکمل بتونن راحت با هم رابطه داسته باشن
مگه همه این رابطه ها قراره به سکس ختم بشه
پاسخ : سلام علیکم!
اتفاقاً چون مخالفند مکمل یکدیگرند. برای همین هم هست که دو زن یا دو مرد نمی‌تونند مکمل همدیگر باشند.

رابطه‌ای مایه کماله که حلال و ضابطه‌مند باشه.

الان تو جامعه ما این همه دختر و پسر گِلِ هم اویزونند کدوماشون به کمال رسیدند؟؟

این نظر توسط majid hatamian در تاریخ 1394/02/12 و 22:01 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد عزیز
بسیار عالی بود
در صورت امکان مطلبی هم در مورد شیوع ازدواج سفید در یک کشور اسلامی مثل ایران بگذارید.
با سپاس از شما

این نظر توسط saeed hadadian در تاریخ 1394/02/07 و 21:11 دقیقه ارسال شده است

سلام خداقوت
مقاله خوبی بود ولی باید بگم ک این جامعه وشرایط این زمان ک درهر زمان متفاوت هست فرق داره وفعلا دراین شرایطی ک ما زندگی میکنیم زندگیه اکثرا بی هدف و پوچ است و میطلبه این رابطه هارا وتاوقتی ک ما هدف دار زندگی کنیم و ب نظرم تو این رابطه مقصر فقط پسر نیست دخترهم ب خصوص دخترای الان نقش بیشتری دراین رابطه ها دارند
تشکر از شما

این نظر توسط mehdi در تاریخ 1394/02/05 و 13:17 دقیقه ارسال شده است

salam
dar rabete in bahs faghat pesara ro morede bahs ghrar dadid agar khode dokhtar nakhad hich etefaghi nemioftad.
be nazar shoma agar yek sozan sabet bashad nakh be rahati darone sorakh miravad ya sozan motaharek bashad.
ghezavat ba shoma

این نظر توسط علیرضا عشوری در تاریخ 1394/01/29 و 5:25 دقیقه ارسال شده است

سلام استاد خوب و گرامی.واقعا صد در صد باحرفاتون موافقم ولی نمیشه تمام تقصیرها گردن پسرا انداخت.به قول یه نفر اگر کسی حلوا خواست حلوا میدن دستش.در چند درصد از رابطه ها هم دخترا پیشنهاد رابطه جنسی میدن.و در کل این غریضه در تمام انسانها هست و اگر کسی بگه من ندارم دروغ محض و با وجود شرایط خودشو نشون میده.
پاسخ : سلام!
موافقم.

این نظر توسط محمد در تاریخ 1394/01/11 و 2:14 دقیقه ارسال شده است

من متخصص این علم نیستم که نظری بتونم بدم در مورد اینکه چرا رابطه ی زناشویی این طور هست یا نه! البته به زعم شما...
تا اونجایی که من از روانشناسی خبر دارم هیچ نظریه ای تا به حال نتونسته به قطع و یقین تعریفی از انسان و احساسات اش بده و مدعی بشه که تمام وجوه احساس های انسان رو بشناسه، چه برسه به ادیان خیلی قدیمی که غلط بودن خیلی از تئوری هاشون ثابت شده و اثباتش هم اینه که تو هیچ جامعه ی اسلامی و دینی بعد از 1000 ها سال هنوز هم نتونستند عده ای رو تربیت کنند و مشکلات بروز اونها رو برطرف کنند یا حتی کمی کنترل کنند. بلکه برعکس موج فشار های جنسی و خشونت و اعمال ضد انسانی بیداد میکنه.
تمام این تعریفهای کلیشه ی پوسیده که سالهاست به خورد مردم داده میشه حتی نتونسته درصدی از مشکلات اجتماعی رو کم کنه چرا؟ شما لطفا به این دست سئوال ها سعی کنید جواب بدید و راهی عملی پیدا کنید. نه تکرار و تکرار تئوری های هزار بار سنجیده شده!


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری