loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1593 یکشنبه 1393/10/07 نظرات (18)

«مردی ۲۹ ساله و متأهل هستم که ۲ سال است ازدواج کرده‌ام. آیا برقراری رابطه زناشویی به دفعات زیاد برای من و همسرم ضرر دارد؟»

پاسخ: قبل از پاسخگویی به پرسش بالا باید سوال کنم که اصولاً منظورتان از کلمه «زیاد» چیست؟ برای برقراری روابط زناشویی در روز یا هفته، عدد و رقم خاصی ذکر نشده است. عده‌ای سوال می‌کنند که مثلاً در دهه چهارم زندگی چند بار روابط زناشویی در هفته لازم است در حالیکه به هیچ‌ وجه در مورد دفعات برقراری رابطه طبیعی در سنین مختلف عدد و رقم وجود ندارد و رابطه زناشویی مانند بیماری قند یا دیابت نیست که مثلاً بگوییم اگر قند خون بالا‌تر از ۱۰۰ میلی‌گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر خون باشد، غیر طبیعی است.

از آن طرف، میل جنسی زیاد را نباید با بیش‌فعالی جنسی که روان‌شناسان و روان‌پزشکان آن را «اختلال رفتاری» محسوب می‌کنند، اشتباه گرفت. بیش‌فعالی جنسی عبارت از تمایل و احساس نیاز مرضی به برقراری رابطه زناشویی است، به‌ طوریکه فرد مبتلا مثلا با ۲۰-۱۵ بار برقراری رابطه در روز هم ارضاء نمی‌شود اما در شرایطی ممکن‌ است مردی در روز، ۳ بار رابطه زناشویی داشته باشد ولی این حالت بیماری به‌ شمار نرود.

به‌ علاوه، دفعات روابط زناشویی به نیازهای طرفین بستگی دارد و ممکن است یک زوج ۳۰ ساله با ۲ بار برقراری رابطه در هفته نیاز‌هایشان برطرف شود ولی زوج ۳۰ ساله دیگر با ماهی یکبار رابطه نیاز‌هایشان برطرف شود.

بر خلاف تصور عام، رابطه زناشویی (به غیر از حالت افراطی آن) هیچ‌گونه، اثر سوئی بر بدن ندارد و این باور که هر بار رابطه زناشویی باعث مصرف هزاران کالری انرژی و از بین رفتن مقادیر زیادی ویتامین و موادمعدنی از بدن می‌شود، کاملاً نادرست است.

60 درصد حجم منی، ترشحات پروستات و حدود ۴۰ درصد بقیه ترشحات کیسه منی است که فاقد هر نوع ویتامین، کلسیم و... است.

به همین دلیل در مواردی که میل جنسی زیاد است (و مرضی هم نیست) با توجه به تجربه‌های به دست آمده باید به ۲ نکته مهم توجه داشته باشید؛ معمولاً علاقه یا نیاز جنسی زوج‌ها کاملاً با هم منطبق نیست و در مواردی که این نداشتن تطابق اندک است، طرفین با تعدیل در میل جنسی به حالت تعادل می‌رسند و زن و شوهر بدون مشکل در کنار هم زندگی و نیازهای جنسی همدیگر را بر طرف می‌کنند ولی مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این نداشتن تطابق زیاد باشد.

مثلاً مرد یا زنی تمایل داشته باشد ۳-۲ بار در روز رابطه برقرار کند ولی همسرش حتی تمایل به برقراری یکبار رابطه در ماه هم نداشته باشد. در این موارد، مشکلات، پیچیده می‌شود و حتی کار به جدایی می‌کشد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از ازدواج از میزان نیازهای جنسی همدیگر برآوردی دقیق داشته باشید.

نکته مهم دیگر، منجر شدن میل جنسی زیاد به اختلال در کار روزانه و روزمره زندگی است. مثلا اخیراً زوجی به کلینیک مراجعه کرده بودند که رابطه زناشویی کاملاً طبیعی داشتند و نیازهای آن‌ها نیز تطابق خیلی زیادی با همدیگر داشت و زندگی مشترک ایده‌آلی داشتند ولی خانم به‌ شدت مضطرب و ناراحت بود و می‌گفت در برقراری رابطه زناشویی هیچ مشکلی ندارد و میل جنسی‌اش به‌‌ همان اندازه شوهرش است ولی کار به جایی رسیده که می‌خواهد تقاضای طلاق بدهد چرا که ۷ سال است ازدواج کرده‌اند و در این مدت تقریباً از ۷ روز هفته حتماً ۵ روز شوهرش او را برای برقراری رابطه زناشویی ساعت ۳، ۴ یا ۵ صبح بیدار می‌کند.

علاوه بر این، حتی در بیشتر زمان‌هایی هم که خسته هستند، شوهرش اجازه ۱۵ دقیقه استراحت هم به وی نمی‌دهد و درخواست فوری و فوتی برای برقراری رابطه دارد. اینگونه مسائل به‌ تدریج باعث تنفر فرد از رابطه زناشویی می‌شود و حتی ممکن است مثل این زوج، باعث ‌شود همسر از فرط استیصال تقاضای جدایی کند.

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری، استاد دانشگاه

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط مهرداد سرتیپ زاده در تاریخ 1394/04/01 و 0:30 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام
متن و نظرات دیگر دوستان موافق و مخالف این پست رو خوندم ولی به نظر بنده حقیر ، بسیار آموزنده و کاربردی در زندگی حال و آینده برای همه انسانها (چه جوان و چه مسن ) هستش این مقاله
شاید یه دور خوندن این مطلب تلنگری باشه واسه کنترل روابط و باعث بشه یه زندگی مشترک که در حال از بین رفتنه ، درست بشه و با کنترل نیاز ها یا احساسات ، طرف مقابل رو به زندگی برگردونه.
در ضمن ممکنه یه نفر خجالت بکشه این جور مسایل رو با کسی در میون بزاره ، پس اینگونه مقالات بسیار مفید هستش و به جوونا و متاهلین کمک زیادی میکنه ، حتی مجردها هم برای زندگی آیندشون میتونن تصمیمات مهمی در اینباره بگیرن و برنامه ریزی کنن،،،،
بازم ممنون از اینکه این مقاله مفید رو گذاشتین

این نظر توسط اشکان بابادی910190663 در تاریخ 1394/03/27 و 11:43 دقیقه ارسال شده است

مطلب خوبی بود ممنون

این نظر توسط صادق معنوی در تاریخ 1394/02/27 و 12:21 دقیقه ارسال شده است

سلام
باید به اون دوستمون بگم (لبیک) یه سری به آمار طلاق بزن ببین چند درصد از این آمار به خاطر ندونستن و کم یا افراط در مشکلات جنسی طرفینه.
استاد عالی بود فیض بردیم

این نظر توسط عبدالحمید محمدی نجف آبادی در تاریخ 1394/02/14 و 15:32 دقیقه ارسال شده است

جالب بود
به نظر من این جور اطلاع رسانی ها تو فضاهای مجازی بسیار مفیده ، البته اگر معتبر و علمی باشه. چون اکثر افراد دارای مشکلات زیادی تو این زمینه هستند که به خاطر حجب و حیا ، دنبال پرسیدن و رفع مشکل نیستند یا خیلی مواقع نمی دونند که رفتاری که دارند یک اشکال و یا اختلاله و به راحتی قابل حل هست

این نظر توسط علیرضا عشوری در تاریخ 1394/01/29 و 6:05 دقیقه ارسال شده است

عالی بود آقای رضا نژاد.مطالب بیشتری بزارید در این باب که به درد همه میخوره

این نظر توسط سعید در تاریخ 1393/12/22 و 15:21 دقیقه ارسال شده است

عالی بود
باز هم بزارید من یکی ک استفاده کردم
پاسخ : سلام علیکم!
خدا را شکر.

این نظر توسط سجاد یوسفی سوره در تاریخ 1393/10/07 و 11:57 دقیقه ارسال شده است

میگم جناب لبیک شما عادت داری همه چی رو با هم قاطی کنی؟
پاسخ : خودشون باید جواب بدند.

این نظر توسط لبیک در تاریخ 1393/10/07 و 11:52 دقیقه ارسال شده است

مومن خودشو در معرض اتهام قرار نمیده. مگه میشه منم جنده خونه بزنم و بگم من فرزند فلان آیت الله هستم و انتظار داشته باشم با ادب و احترام تشویق هم بشم؟ خیر
حداقل در جامعه اسلامی محاله. مگر جامعه ای مثل ترکیه یا کشورهای غربی که گام‌های مخرب و ضد اسلامی تشویق میشه.
زیاد تو پوستین روشنفکری و باز بودن نرید. ما همون اخلاق و سنت اسلامی رو پی می گیریم نه فرهنگ بی حیا و بی پروای غربی رو که بچه ها از هفت هشت سالگی با بسیاری از مفاهیم جنسی آشنا هستن.
____
شما خودت قاضی. موضوعات سایتت رو ببین، همه چی داره. از مقاومت داره تا چطور همسرمان را فلان کنیم! به این نوع سایتها میگن سایت زرد. البته اگه قهوه ای نشه!
پاسخ : برا کسی که دم از اخلاق میزنه استفاده از الفاظی که در کامنت پیشین استفاده شده مناسب نیست.
دوست من دوران هفت تیر کشی گذشته...
در هر صورت خدا حفظتون کنه.

این نظر توسط سبحان در تاریخ 1393/10/07 و 11:41 دقیقه ارسال شده است

مطلب علمی و خوبی بود
نمیدونم این موضع گیری ها برای چیه!
پاسخ : کاش حداقل مؤدب، مخالفت می‌کردند.

این نظر توسط بهلول ملقب به عمار در تاریخ 1393/10/07 و 10:47 دقیقه ارسال شده است

سلام و با عرض صبح بخیر به همه دوستان:
اگه مجرد ها قرار بود اینها را بخوانند، سایت های بد تری هم هست...
آره ولی تصویرش مناسب نیست،قبول دارم.
شما فرمودین جای خصوصی، در جای خصوصی مثلا کجا؟؟ مگه آمار همه متاهل های سایت رو میشه در آورد؟؟
پاسخ : تشکر از درج دیدگاهتون...


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری