loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 963 دوشنبه 1394/01/10 نظرات (10)

هدف از تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام

هدف خداوند متعال از مکلّف نمودن حضرت مهدی علیه السلام به تشکیل حکومت جهانی چیست؟ اینکه امام واسطه فیض و قطبِ عالَم امکان است ارتباطی با تشکیل جامعه جهانی ندارد حتّی تبیین و ابلاغ احکام الهی نیز متوقّف بر تشکیل حکومت جهانی نمی‌باشد پس چه لزومی دارد امام، حاکم تمام زمین شود و حکومتی به این گستردگی در سراسر گیتی به راه اندازد؟

رسیدن به حیات طیّبه

جواب این سؤال در آیه 24 سوره انفال نهفته است خداوند در این آیه می فرماید:

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَجيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْييكُمْ.. ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید دستورات خداوند متعال و فرستاده او را زمانی که شما را به انجام کاری یا ترک چیزی امر می نمایند استجابت کنید چرا که در سایه اطاعت از اوامر و نواهی پروردگار است که شما به حیات انسانی دست می یابید.

خداوند متعال ما را انسان خلق کرده است امّا تا تلاش نکنیم به انسانیّت نمی رسیم زیرا انسان خلق شدن تا به انسانیّت رسیدن متفاوت است جالب اینکه اگر انسانی نتوانست در طول حیات خویش، خود را به جایگاه انسانیّت برساند نه تنها از این فضیلت محروم شده بلکه از انسان بودن به جایگاه چهارپایان و دام اُفت کرده است.

خداوند متعال در دو آیه 179 اعراف[1] و 44 سوره فرقان چنین انسان هایی را از دام نیز پست تر می داند زیرا بر خلاف انسان ها، به دام استعداد به انسانیّت رسید عطا نشده است.

مانع تراشی ابرقدرتان ستمگر بر سرِ راهِ آدم شدن

‏ارتباط این آیه با بحث ما اینگونه روشن می شود که حرکت جامعه انسانی به سمت انسانیّت، مخالف اراده ابرقدرتان مادّی مسلّط بر جهان است آن ها تا زمانی می توانند مردم و دارایی های آن ها را چپاول کنند که مردم، دین نداشته باشند امّا از آن جا که دین، باعث رشد فکری انسان ها می گردد و آن ها را از زندان نفس آزاد می گرداند، راه چپاول و استثمار ملّت بسته می شود. لذا مادیّون مسلّط بر دنیا، به هر شکل ممکن برای حفظ آقایی و سروری خود و اینکه بتوانند مردم را بدوشند موانع متعدّد و رنگارنگی را بر سرِ مسیر رسیدن انسا ها به انسانیّت قرار می دهند و با این موانع، اراده ها را در رسیدن به آن جایگاه تضعیف می نمایند.

مثال هایی از مانع تراشی های مادیّون

انسانی که در این عصر، قصد رسیدن به انسانیّت داشته باشد راهی دشوار در پیش دارد فضای جامعه با پوشش نامناسب خانم ها و آقایان مسموم گشته است محیط های علمی و خصوصاً دانشگاهی برای جوانِ طالب علم، طعمه شده است فضاهای تحقیقاتی و اینترنتی به سیاه چال های ظلمانی تبدیل شده است از طرف دیگر شبکه های رسانه ای و ماهواره ای دائماً بر طبل کُفر و بی دینی می کوبند. آن قدر سنّت ها به بدعت ها آغشته گشته که به کلی سنّت ها تعطیل شده است. ناکارآمدی سیستم حکومتی و اجرایی، باعث رواج رشوه و زورگیری شده است از طرف دیگر اقتصاد بیمار باعث شیوع نزول و نزول خواری شده و عدّه زیادی به خاطر فقر و تنگی معیشت از توجه به نیازهای عالی معنوی غافل مانده اند و هزاران مشکلات و موانع دیگر که تنها با مدیریّت جامعه جهانی توسط شخصی معصوم از خطا و اشتباه همچنین متصل به علم نامتناهی پروردگار است که می توان با حذف زمینه های گناه و فراهم نمودن بستر انسانیّت، راه وصول به آن را سهل نمود.

زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام و حکومت جهانی ایشان را در نظر بگیرید زمینه های اجتماعی گناه در حکومت ایشان به طور کلّی مسدود می گردد می ماند زمینه ها و انگیزه های فردی گناه که آن هم با ارتقاء فکر و اندیشه تا حدّ زیادی مهار می شود.

هدف ما از این نوشتار

قصد ما از بیان این مطالب توجیه گناه در عصر غیبت نیست بلکه سعی کردیم با تبیین این مطلب، شوق خوانندگان محترم را به دولت حضرت امام مهدی علیه السلام دو چندان کنیم زیرا که یکی از اسباب ظهور ایشان، اشتیاق و خواست عمومی می باشد و قطعاً پرداختن به این مطالب اشتیاق عمومی را اقزایش خواهد داد.

مسعود رضانژاد فهادان _ 3 بهمن 1391


[1] أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَل.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد در تاریخ 1395/04/07 و 19:22 دقیقه ارسال شده است

سلام وب خوبی داری ولی فراموش نکن هدف حد نداره میتونی خیلی بهتر از این باشه و امیدوارم بتونی به اوج برسی.
فدای شما
محمد

این نظر توسط پارسیان نور در تاریخ 1395/02/11 و 9:59 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخير سايت شما را ديدم بسيار مطالب زيبا و پرمحتوايي داشت از مطالعه سايت شما بسيار لذت بردم
لطفا به ما هم سر بزنيد و در صورت تمايل به تبادل لينک به ما اطلاع دهيد
با تشکر

این نظر توسط محمدرضا در تاریخ 1394/12/25 و 16:27 دقیقه ارسال شده است



با سلام، تبریک میگم سایت بسیار زیبا و جذابی دارید، اگر دوست دارید بازدید سایت خوبتون رو کاملا رایگان افزایش بدید، سیستم تبادل لینک اتوماتیک را از دست ندید.
ثبت لینک رایگان در سایت دارای رنک 5 گوگل و بیش از 4000 بازدید
جهت ثبت لینک خودتون برای افزایش بازدید و افزایش رنک گوگل خودتون به آدرس زیر مراجعه کنید
http://army-well-being.net/links

این نظر توسط محمدحسین حیدری زفره در تاریخ 1394/03/28 و 20:13 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت استاد گرامی
حکومت امام زمان ایجاد عدل و عدالت خواهی می شود و جهان را از ظلم و ستم نجات می دهد و امتی شایسته چنین امتی را داشته باشند دارای حکومت دینی هستند

این نظر توسط saeed maleki در تاریخ 1394/03/02 و 11:59 دقیقه ارسال شده است

با سلام.
با اینکه فراماسون هامیدانند حضرت مهدی ظهور میکند سعی در برقراری نظم نوین جهانی هستند.هدف انها تجزیه کشورهای اسلامی.که تا بحال موفق بودند.در حالی که کشور عراق و سوریه درحال تجزیه شدن هستند.....
سعید مالکی 900165369

این نظر توسط علی مصاحبی در تاریخ 1394/03/01 و 19:40 دقیقه ارسال شده است

با سلام و خسته نباشید به اتاد گرامی
همین که انسان بتواند معنای واقعی حکومت اسلامی و مهدوی را بفهمد بسیار خوبه
و اگر همه کمک کنند اقا امام زمان رو انشاء الله استکبار جهانی رو از بین خواهیم برد
ان شاءالله با رسیدن به حیات طیبه و از بین بردن موانع ظهور حکومتی جهانی رو پی ریزی خواهیم کرد

علی مصاحبی دانشجوی درس تفسیر موضوعی دانشگاه بنیان 13 الی 15 یکشنبه ها

این نظر توسط سلمان بهرامی 910180751 در تاریخ 1394/02/21 و 11:28 دقیقه ارسال شده است

هدف از تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی این است که ما شرایط ظهور آن حضرت را فراهم نماییم و توجیه گناه در عصر غیبت نیست زیرا باعث رسیدن به حیات طیبه میشود یعنی انسان به انسانیت برسد و با چشم پوشی از گناه برای ظهور حضرت شور و اشتیاق داشته باشد که این باعث مانع تراشی ابرقدرتان ستمگر بر سر راه آدم میشود زیرا میخواهند او را چپاول کنند و نمیخواهند او به رشد فکری و انسانیت برسد.
السلام علیک یا اباصالح المهدی ادرکنی

این نظر توسط یاور بیستار در تاریخ 1394/02/20 و 19:19 دقیقه ارسال شده است

جهانی شدن در عین حال که خدمات مثبت و مفیدی برای جوامع انسانی دارد; اما آلودگی های سیاسی و اخلاقی، گسترش تروریسم و سوء استفاده از آن، فزونی قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری های مالی، مشکلات زیست محیطی، گسترش بیماری های جمعی، سوء استفاده های جنسی، فروش کودکان و زنان و . . . نیز جنبه جهانی پیدا کرده است . این مسائل و مشکلات، به علت باز شدن مرز کشورها بر روی یکدیگر، گسترش مبادلات بین المللی و . . . به مشکلات و جرایم فرامرزی و جهانی تبدیل شده است; یعنی، با گسترش «جهانی شدن » ، این مشکلات نیز فراگیر و گسترده می شود .
در حالی که در حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)، مجال و امکانی برای بروز این گونه مشکلات نخواهد بود . افراد فاسد و تباهگر از بین خواهند رفت و افراد صالح، جانشین آنان بر روی زمین خواهند شد . زمینه های فکری و اعتقادی مردم تغییر خواهد یافت و رذایل اخلاقی و آلودگی های جنسی، ریشه کن خواهد شد . مردم به نحو شایسته و به اندازه نیاز از طبیعت بهره خواهند برد و امنیت روانی بر جامعه حاکم خواهد شد .

این نظر توسط فاطمی در تاریخ 1393/08/04 و 14:13 دقیقه ارسال شده است

سلام
لطفا سايت يوزرنيم و پسورد نود32 را به آدرس http://bestnod.rozblog.com/ لينک دهيد. سپس در بخش نظرات به ما اطلاع دهيد تا مانيز شما را لينک کنيم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری