loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1084 دوشنبه 1393/11/27 نظرات (3)

دولت جدید بیش از یک سال و نیم است آغاز به کار کرده است. یکی از موضوعات مهمی که از‌‌ همان ابتدا ذهن‌ها را به طرف خود متوجه کرده بود نوع شعار‌ها و اقداماتی بود که دولت جدید سر داده و در صدد اجرای آن‌ها بود. شعارهایی که از‌‌ همان ابتدا انتقادات فراوانی را در پی داشت. یکی از برنامه‌های دولت فعلی توافق با غرب در مسئله هسته‌ای و کم کردن فشارهای اقتصادی بر مردم در داخل کشور بود.

از مبانی اساسی صحبت‌ها و شعار‌ها در می‌گذریم اما نکته قابل تامل این است که دولت فعلی بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای را از‌‌ همان ابتدای شروع به کار خود متوقف کرده است و در این میان کسی به این اتفاقات چندان که باید و شاید نپرداخته و موضوع از مردم پنهان مانده است.

از طرفی شکی نیست که رهبر انقلاب اعتقاد راسخی به نقادی و فضای باز سیاسی دارند؛ لیکن به هر شکل ممکن، دولت فعلی از بیان هر گونه انتقاد و صحبتی در این زمینه جلوگیری کرده و اصطلاحاً چراغ خاموش در حال ادامه مسیر خود است. مسیری که‌ گاه و بیگاه به چالش فکری و مبنایی با دستورات رهبری و آرمان‌های انقلاب هم برخورد کرده است.

رهبر انقلاب در سخنرانی تاریخ ۱۹ بهمن ماه 1393 خود در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی در هوشمندی مظلومانه‌ای توافقات انجام شده و اجرا شده در بخش هسته‌ای را با وضوح و شفافیت کامل بیان کردند و احساس می‌شود مدرکی مستند‌تر برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای موجود نباشد.

مورد برجسته در سخنان رهبری دفاع ایشان از دولت با وجود تمام اشتباهات انجام شده است. ایشان انجام این مسائل را به دیده نیت خیر می‌دانند. و چند بار اشاره داشته‌اند که این کار‌ها به اقتضاء زمان بوده است.

و اما نکته مهم دیگری که ممکن است در آینده محل مناقشه باشد اشاره چند باره رهبر به توقف در زمان فعلی و موقتی بودن آن است. یعنی ایشان به شکلی غیر مستقیم می‌فرمایند این فعالیت‌ها باید از سر گرفته شوند و تجربه آزمودن غربی‌ها تجربه‌ای شکست خورده و ساده انگارانه است.

جا دارد مانند سال ۸۸ رهبر انقلاب مجدداً ندای این عمار سر دهند.

سخنان رهبر انقلاب در مورد توقف فعالیت‌های هسته‌ای:

1_ طرف ایرانی، برخی از کارهایی که می‌توانست او را به توافق نزدیک کند انجام داده است. کارهای متعدّدی را انجام داده:

2_ گسترش و توسعهٔ ماشین‌های غنی‌سازی را متوقّف کرده، خب این را لازم دانستند که یک برهه‌ای متوقّف کنند؛

3_ تولید اورانیوم بیست درصد را - که یک کار بسیار بزرگی است رسیدن به دانش و فنّاوری بیست درصد، کار بسیار بزرگی بود؛ این را کسانی که اهل فنّند می‌دانند که رسیدن از پنج درصد به بیست درصد، اهمّیتش خیلی بیشتر است از رسیدن از بیست درصد به بالا؛ این کار بزرگ را جوانان ما و فنّاوران متعهّد ما انجام دادند - متوقّف کردند، اقتضای مذاکره این بود که متوقّف بکنند؛

4_ کارخانهٔ اراک را که یکی از کارهای بسیار بزرگ و مهمّ فنّاوری و یک هنر بزرگ فنّاوری است، فعلاً متوقّف کرده‌اند؛

5_ فردو را که یکی از بر‌ترین ابتکارهایی است که نیروهای ما و عناصر داخلی ما آن را برای امنیت دستگاه‌های سانتریفیوژ ما توانستند تأمین بکنند و تضمین بکنند، فعلاً متوقّف کرده‌اند.

این همه کارهای بزرگ انجام داده‌اند طرف ایرانی؛ بنابراین منطقی عمل کرده است، طبق منطق مذاکره عمل کرده است؛ طرف مقابل زیاده‌خواهی می‌کند، پررویی می‌کند، باج‌خواهی می‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط کسری در تاریخ 1393/11/28 و 11:38 دقیقه ارسال شده است

گور پدر رهبرچلاق
پاسخ : پدر و مادر شما باید به خاطر تربیت چنین فرزند مؤدبی به خود ببالند. احسنت به این همه ادب و تربیت.

برای من بارها و بارها اثبات شده که اوّل و آخر منطق و استدلال شما، چیزی جز فحاشی و هتاکی نیست.

این نظر توسط محب الرضا در تاریخ 1393/11/27 و 10:56 دقیقه ارسال شده است

عجب تیکه ای رهبری انداخت بهشون دمشون گرم
پاسخ : واقعاً سکان‌دار خوبی داریم...

این نظر توسط حمزه در تاریخ 1393/11/27 و 9:26 دقیقه ارسال شده است

با سلام و عرض ادب
کار شما خوب و خیر هست ولی کاش لینک منبع رو هم ذکر می کردید؛ اخلاق حرفه ای و همچنین شرعی و عرفی این هست که زمانی که ما نوشته ای رو نقل قول می کنیم آدرس اصلی اون رو هم ذکر کنیم.
ممنونم
حمزه
پاسخ : علیکم السلام!
حق با شماست. برای همین هم در اغلب پُست‌های سایت فهادان، منبع ذکر شده امّا راجع به همین مورد، کوتاهی شده من عذرخواهی می‌کنم.
دلیلش هم اینه که منبع اصلی را پیدا نکردم.
اگر میتونید کمک کنید تا درج بشه.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری