loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 561 سه شنبه 1394/02/01 نظرات (1)

مرحوم شیخ عباس قمی به نقل از قطب راوندی نقل می کند که:

عبدالرحمان اصفهانی (که بر کیش اهل سنّت بود)، برای شکایت از ظلمی که به او شده بود، از اصفهان راهی پایتخت حکومت عباسی شد.

عبدالرحمان اصفهانی می‌گوید: من وارد بغداد شدم و در مقابل دربار متوکل عباسی ایستاده و منتظر بودم که نوبت به من برسد تا بر او وارد شوم.

در همین حال، مقربان دربار او گفتند: متوکل بسیار خشمگین و غضبناک است!

پس من بر خود ترسیدم که نکند مرا نیز به سبب خشمش عقاب کند لذا نه راه پیش داشتم و نه راه پس!!؟

علت خشم و ناراحتی او را سؤال کردم؛ گفتند: او بر امام شیعیان؛ - حضرت علی بن محمد علیه‌السلام غضب کرده است.

چیزی نگذشته بود که ناگهان جوانی دلربا و بسیار دل‌انگیز در آنجا حاضر شد.

درباریان گفتند: او علی بن محمد النقی علیه‌السلام است.

تا او را دیدم ناخداگاه محبت او در دلم جای گرفت و بدون این که سخنی بر زبان جاری کنم در دل خود، برایش دعا کردم که: خدایا! او را از شر متوکل عباسی حفظ کن!

ناباورانه تا حضرت در مقابل من قرار گرفتند فرمودند:

خدا دعایت را مستجاب کند و مال و ثروت فراوان و فرزندان صالح بسیار و عمر طولانی به تو عطا کند!

لذا تا ایشان در مقابل متوکل قرار گرفت به ناگاه و برخلاف تصوّر، متوکل شروع به لبخند زدن نمود و او را تکریم نموده و با احترام بازگرداند.

عبدالرحمان می‌گوید:

پس از بازگشت به اصفهان، دیری نپایید که خداوند به برکت دعای امام هادی علیه السلام به من اموال و ثروت فراوانی عطا فرمود و صاحب خانه فراخ و بزرگی شدم که در اصفهان مثل و مانندی نداشت و به برکت دعا حضرت، صاحب فرزندان صالح و نیکو شدم و اکنون که این ماجرا را نقل می کنم 70 سال عمر کرده‌ام.

پس عبدالرحمان اصفهانی به مکتب حضرت مشرف شده و شیعه شد.

و قال مولانا صاحب الزمان عليه السلام فی توقیعه الشریفه:

اَکثرُوا الدّعُاءَ بِتَعجِیلِ الفَرَجِ، فإنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم:

حضرت فرمودند:

برای تعجیل در امر فرج بسیار دعا کنید زیرا همین دعا موجب گشایش مشکلات [معنوی و مادی] شماست.

منبع: كمال الدين؛ شیخ صدوق؛ 485/2

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط میلاد بابائی دارگانی در تاریخ 1394/02/02 و 0:56 دقیقه ارسال شده است

سلام!
شهادت امام هادی علیه السلام را به شما تسلیت عرض میکنم.
پست زیبا ومفیدی بود ،ممنون از زحماتتان.
پاسخ : علیکم السلام!
نکات این مقاله:
1_ ائمه علیهم السلام حتی به ما فی الضمیر ما نیز آگاهی دارند.
2_ دعا برای امام عصر ارواحنا فداه، سبب می‌شود امام علیه‌السلام برای ما دعا کنند. (و چقدر زیبا و دل‌پذیره اینکه من بدانم و یقین کنم وقتی من برای امامم در قنوت نماز، دعا می‌کنم ایشان نیز برای من در قنوت نمازشان قطعاً دعا خواهند کرد.)
سه دعایی که راجع به حضرت توصیه شده:
1_ دعا برای توفیق شناخت خودشون (اینکه به حضرت، معرفت قلبی پیدا کنیم):
اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ‏؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ‏؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی‏.

2_ دعا برای سلامتیشون:
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.

3_ دعا برای تعجیل در أمر فرج آن حضرت:
اللَّهُمَّ (إلهی) عَظُمَ الْبَلَاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدِ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلًا قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَايَ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَايَ يَا مَوْلَانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْأَمَانَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين‏.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری