loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 1210 یکشنبه 1394/03/17 نظرات (13)

همه افراد به هنگام اتفاقات ناگوار از گریه کردن استفاده می‌کنند. حال این اشک هایی که بر روی گونه جاری می گردد و چشم ها را پف دار می کنند، چگونه می تواند دارای خاصیت باشد؟

هر فرد قادر به ریختن 10 اونس اشک و 30 گالن در سال را دارد. این اشک ها می توانند اساسی، اشک رفلکسی و یا روانی و احساسی باشند. اگرچه اشک های حاصل از احساسات حجم بالایی از استرس را دارند، اما باعث آسودگی عنبیه و انتقال این احساس به دیگران را دارد.

به گفته شارون مارتین روان درمانگر در کالیفرنیا، افراد از گریه کردن در عموم دچار خجالت می شوند، اما باید بدانند که اشک ریختن باعث از بین رفتن احساسات منفی می شود.

1) دفع سموم

گریه علاوه بر اینکه ذهن و احساس افراد را پاک می کند قادر به پاکسازی سموم نیز می باشد. اشک هایی که توسط استرس تولید می شوند به بدن کمک می کنند تا از مواد شیمیایی افزایش دهنده کورتیزول خلاص شوند. گفتنی است که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در گریه های احساسی حاوی پرولاکتین پروتئین و هورمون آدرنوکوتیکو هستند که در د را کاهش می دهد.

2) بهبود بینایی

اشک هایی که توسط غدد اشکی تولید می شوند باعث باز شدن دید می گردند. زمانی که غشای چشم دچار کم آبی می شود از کیفیت بینایی کاسته خواهد شد، لذا اشک باعث شستشوی سطح چشم شده و مانع از دست دادن آب غشای آن می گردد.

3) بهبود خلق

اشک قادر است بهتر از هر گونه داروی ضد افسردگی خلق و خو را بهبود بخشد. طبق مطالعات به عمل آمده گریه کردن باعث تسکین روح و خلق افراد می شود. افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی و خلقی ممکن است کمتر اثرات مثبت گریه را تجربه کنند.

4) تسکین استرس

یک گریه خوب می تواند احساس آسودگی را به فرد انتقال دهد، حتی اگر شرایط بد همچنان باقی مانده باشد. نکته قابل توجه این است که گریه هورمون های استرس و سموم را از بدن رها کرده و باعث کاهش تنش می گردد. مارتین روان درمانگر معتقد است که گریه یک جایگزین سالم و مناسب برای مشت زدن به دیوار به شمار می رود و مانع از مشکلاتی می شود که سلامت جسم را تهدید می کند. لذا اشک ریختن یک راه امن و موثر برای مقابله با استرس است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمدرضاشمس در تاریخ 1394/04/08 و 8:30 دقیقه ارسال شده است

سلام. گریه کردن در مردها باعث غرور طرف میشه ولی از یه لحاظ گریه کردن باعث میشه طرف بفض خودش را خالی کندوبه غم های خودش تسکین دهدکه باعث ارومی فرد میشود.

این نظر توسط بهزادزیدی فر9311455037از دانشگاه بنیان در تاریخ 1394/04/06 و 11:34 دقیقه ارسال شده است

سلام به نظر بند اشک هم برای چشم و هم برای سموم چشم و سبک شدن ادم در موقع دلتنگی بسیار مفید است

این نظر توسط محسن دادخواه عسکرانی در تاریخ 1394/04/03 و 14:25 دقیقه ارسال شده است

سلام خیلی حوب

این نظر توسط masoud zarean در تاریخ 1394/04/02 و 14:19 دقیقه ارسال شده است

سلام.من واقعا تسکین استرس رادرمورد گریه کردن درک کردم واثرش رادیدم.
مسعود زارعان 930038360لنجان

این نظر توسط اکبر سلیمیان در تاریخ 1394/03/29 و 12:30 دقیقه ارسال شده است

5-نزدیکی به خدا
6-از بین رفتن قساوت قلب
7-بی تمایلی به مادیات دنیا
..........
گریه در هر سنی معنی خاص خودش را داره در کودکی-نوجوانی-جوانی-میانسالی-پیری

این نظر توسط alireza khadem khorasani در تاریخ 1394/03/28 و 23:53 دقیقه ارسال شده است

فوق العاده بود
عليرضا خادم خراساني ٩١٠٤٠٦٧٨٤

این نظر توسط reza riyahi در تاریخ 1394/03/28 و 23:17 دقیقه ارسال شده است

من به شخصه با گریه کردن خودم را خالی مکنم ولی بعد از ریختن اشک می توانم احساس کنم دیدم بهتر شده و چشمم پاک شده (رضا ریاحی)900153038

این نظر توسط kouroshh در تاریخ 1394/03/28 و 23:08 دقیقه ارسال شده است

واقعا گريه آدمو سبك ميكنه. آرامش فوق العاده اي به آدم ميده
كورش صمدي ٩٠٠١٥٧٥٤٦

این نظر توسط علی اکبر صادقی921980890 در تاریخ 1394/03/28 و 20:23 دقیقه ارسال شده است

گریه مانند ادرار و تعریق باعث حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن میشود

گریه یک مکانیسم رایگان، طبیعی و قدرتمند برای کنار آمدن با درد، استرس و اندوه میباشد.

هورمونهایی که پس از استرس در بدن انباشته میشوند به حد سطح سمی رسیده و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و دیگر فرآیندهای بیولوژیکی میشوند. اشک های احساسی به عنوان دریچه اطمینان برای قلب عمل میکنند.

۸ترکیباتی که حین استرس در بدن تجمع می یابد با اشک خارج میگردند. همین امر باعث کاهش استرس میگردد. این مواد شامل آندورفین (lucine-enkephaline)، که در کنترل درد موثر است، پرولاکتین که در تنظیم تولید شیر نقش دارد، و آدرنوکورتیکوتروپین (ACTH) که یک نشانگر مهم استرس است، میباشند. سرکوب گریه و اشک باعث افزایش استرس میگردد.

نه تنها گریه باعث ارتقای سطح سلامتی فرد میشود بلکه در افزایش حس تعلق در گروه نیز تاثیر گذاربوده و موجب افزایش حضور و دخالت دیگران در تامین رفاه فرد میشود. اشک ها یک روش موثر در ایجاد ارتباط بوده و در برانگیختن حس همدردی و دلسوزی سریعتر ازهر ابزار دیگری عمل میکنند. گریه بطور موثری بازگو کننده آنست که شما در مورد یک دلمشغولی خاص صادق و بی ریا بوده و در کنار آمدن با آن مشکل مضطرب میباشید.

گریه عملی طبیعی، سالم و شفا بخش است. بنظر بنده مقاله جالب و مفیدی بود

این نظر توسط عرفان کورنک بهشتی 910190861 در تاریخ 1394/03/28 و 19:18 دقیقه ارسال شده است

گریه بسیار ارام بخش و تسکین دهنده ی روح انسان است.... گریه ادمو اروم میکنه.... گریه تو تنهایی فوق الادست


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری