loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 741 یکشنبه 1394/09/15 نظرات (0)

مردم چه می‌گویند؟

می‌خواستم به دنیا بیایم؛ در زایشگاه عمومی، پدربزرگم به مادرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی. مادرم گفت: چرا؟...

  • گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

می‌خواستم به مدرسه بروم، مدرسهٔ سر کوچهٔ مان. مادرم گفت: فقط مدرسهٔ غیر انتفاعی! پدرم گفت: چرا؟...

  • مادرم گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

به رشتهٔ انسانی علاقه داشتم. پدرم گفت: فقط ریاضی! گفتم: چرا؟...

  • گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

با دختری روستایی می‌خواستم ازدواج کنم. خواهرم گفت: مگر من بمیرم. گفتم: چرا؟...

  • گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

می‌خواستم پول مراسم عروسی را سرمایهٔ زندگی‌ام کنم. پدر و مادرم گفتند: مگر از روی نعش ما رد شوی. گفتم: چرا؟...

  • گفتند: مردم چه می‌گویند؟!...

می‌خواستم به اندازهٔ جیبم خانه‌ای در پایین‌شهر کرایه کنم. مادرم گفت: وای بر من. گفتم: چرا؟...

  • گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

نخستین مهمانی پس از عروسی‌مان بود. می‌خواستم ساده باشد و خودمانی. همسرم گفت: شکست، به همین زودی؟!...گفتم: چرا؟...

  • گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

می‌خواستم یک ماشین مدل پایین بخرم، در اندازه توانایی‌ام تا عصای دستم باشد. زنم گفت: خدا مرگم دهد. گفتم: چرا؟...

  • گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

بچه‌ام می‌خواست به دنیا بیاید، در زایشگاه عمومی. پدرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی. گفتم: چرا؟...

  • گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

بچه‌ام می‌خواست به مدرسه برود، رشتهٔ تحصیلی‌اش را برگزیند، ازدواج کند... می‌خواستم بمیرم. بر سر قبرم بحث شد. پسرم گفت: پایین قبرستان. زنم جیغ کشید. دخترم گفت: چه شده؟...

  • گفت: مردم چه می‌گویند؟!...

مُردم. برادرم برای مراسم ترحیمم مسجد ساده ای در نظر گرفت. خواهرم اشک ریخت و گفت:

  • مردم چه می‌گویند؟!...

از طرف قبرستان سنگ قبر ساده ای بر سر مزارم گذاشتند؛ اما برادرم گفت:

  • مردم چه می‌گویند؟!...

خودش سنگ قبری برایم سفارش داد که عکسم را رویش حک کردند. حالا من در اینجا در حفره ای تنگ خانه کرده‌ام و تمام سرمایه‌ام برای ادامهٔ زندگی جمله ای بیش نیست: مردم چه می‌گویند؟!... مردمی که عمری نگران حرفهایشان بودم، لحظه ای نگران من نیستند.

لینک دانلود فایل صوتی و اسلاید این مطلب به دو زبان انگلیسی و فارسی

 فایل صوتی  اسلاید نمایشی
 

  • نویسنده: حجة الإسلام محسن عباسی ولدی
  • لایک، فراموش نشود!
  • ویرایش مجدّد: پورتال فهادان
  • لینک کوتاه این مطلب: http://goo.gl/wbQbLQ

برای آگاهی از آخرین مطالب و پیوستن به کانال تلگرامی «پورتال فهادان» اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط فرمهر در تاریخ 1394/09/16 و 9:38 دقیقه ارسال شده است

دختــــره بینـــی عمل میکنه تا به چشـــم بیاد

پسره باشگاه بدنسازی میره تا جلب توجه کنه !

امـــا …
خدا وکیلی چند بار شعور مون رو عمل کردیم تا رو فرم بیاد ؟ http://megalink.ir/

این نظر توسط مینو در تاریخ 1394/09/16 و 9:32 دقیقه ارسال شده است

کجایی نیستی؟! http://megalink.ir/


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری