loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 680 شنبه 1395/03/22 نظرات (0)

غیر قابل تحمل‌ترین دردهای دنیا

بیماری و مریضی خود به یک طرف، اما درد یک بیماری نیز به طرف دیگر، اما در این میان برخی از مریضیها دردهای بیشتری دارند و بیمار تا زمان بهبود درد زیادی را تحمل میکند.

در ادامه ما غیر قابل تحمل‌ترین دردهای دنیا از نظر پزشکان را برای شما آوردهایم:

1- درد بعد از جراحی

به گفته مدیر سابق انجمن داروهای ضد درد آمریکا، نیمی از افرادی که جراحی قفسه سینه را تجربه میکنند، با دردهای طولانی و شدیدی مواجه میشوند. وی در این خصوص میگوید: بیمارستانها باید بستری را فراهم کنند تا بیماران با دردهای شدید مواجه نشوند. دردهای شدید باعث بروز مشکلات جدی در بیماران خواهد شد.

2- سنگ کلیه

این تودههای شناخته شده به سرعت در انتهای شکم و نواحی کشاله ران ایجاد درد میکنند. در اغلب موارد دکترها داروهای ضد درد تجویز کرده و نوشیدن مقدار فراوانی از آب را به بیمار توصیه میکنند. در صورت خروج سنگ کلیه از بدن از طریق ادرار، درد بیمار بلافاصله التیام مییابد.

3- دردهای مزمن در قسمتهای پایین کمر

به گفته یکی از اساتید دانشگاه استنفورد، این عارضه بسیار شایع و دردناک است. وی میگوید: اغلب افراد در مدت کوتاهی از این بیماری بهبود مییابند، اما مابقی آنان مجبورند این درد شدید را برای مدت طولانی تحمل کنند. گفته میشود اضطراب و شدت درد اولیه در ماندگاری این بیماری دخیل است.

4- دردهای جانبی عصبی

این عارضه برای افراد مبتلا به دیابت کاملاً شناخته شده است. آسیب وارده به اعصاب انگشتان پا و دست باعث بروز این دردها میشود. یکی از متخصصان مرکز پزشکی در این خصوص میگوید: اغلب به بنده گفته میشود که درد مرتبط با این عارضه شبیه راه رفتن بر روی تیغ است. استفاده از دارو و انجام ورزشهای سبک برای به جریان در آوردن خون به این بیماران توصیه میشود.

5- درد سرطان

از میان دردناکترین بیماریهای سرطانی میتوان به سرطان لوزالمعده، سرطان گوشت (بافت همبند) و. تومور مغز اشاره کرد. برای التیام درد در این موارد، استفاده از داروها و استروئیدها توصیه میشود.

6- بیماریهای عصبی که بعد از درمان شینگلز مجدداً ظاهر میشوند!

شینگلز نوعی از آبله مرغان است که ۱۰ درصد افراد مبتلا را دچار دردهای شدیدی میکند. بعد از درمان آبله مرغان، ویروس آن ممکن است در عده ای از بیماران باقی بماند. محل تجمع این ویروسها مغز و نخاع است.

7- درد عصب سه شاخه

بیماریهای عفونی و سرطانها ممکن است باعث ایجاد دردهای شدیدی در عصب سه قلو شوند. این عصب خاص حسهای مختلف را از صورت به مغز انتقال میدهد. به گفته یک متخصص در علوم پزشکی، مبتلایان به این درد احساس میکنند صورتشان در حال سوختن است. درد ناشی از آن که بیشتر در سمت راست صورت رخ میدهد، بسیار شدید بوده و در فواصل زمانی چند دقیقه ای تکرار میشود. گفتنی است از داروهای خاصی برای تسکین درد این افراد استفاده میشود.

8- آماس مثانه بینابینی

تورم مثانه باعث ایجاد چنین دردهای وحشتناکی میشود. در موارد حاد، مبتلایان دچار تکرر ادرار به میزان ۶۰ مرتبه در طول روز میشوند. استفاده از داروهای ضد تورمی و تحریک اعصاب در تسکین درد این بیماران چاره ساز است.

9- سندرم درد منطقه‌ای پیچیده

در این عارضه بدین صورت است که دردهای طاقت فرسایی در دستها و پاهای فرد در اثر ضربه یا صدمات نه چندان جدی (مثل پیچ خوردگی قوزک پا یا شکستگی دست) حس میشوند. هنوز دلیل اصلی این بیماری که بیشتر در میان زنان شیوع یافته، به طور قطعی مشخص نیست.

10- سردردهای خوشه ای

این بیماری از میگرن بسیار حادتر است. حملات سردردهای خوشه ای به طور ناگهانی رخ داده و معمولاً در محدوده یکی از چشمها یا یک طرف صورت درد شدیدی را ایجاد میکند. شاید دلیل انتخاب این بیماری در جایگاه نخست فهرست شدیدترین دردهای جهان آن بوده است که حملات سردرد به مدت یک هفته یا یک ماه درد شدیدی را به بیمار وارد میکند. عده ای آن را سردرد خودکشی نیز نامیدهاند، چرا که عقیده بر آن است افراد مبتلا به این عارضه برای رهایی از دردهای دوره ای آن به خودکشی فکر میکنند.

دلیل اصلی بیماری کماکان نامعلوم است و برای تسکین درد افراد مبتلا که اغلب آقایان هستند، داروهای استروئیدی و بندار شبکه کلسیم پیشنهاد میشود.

  • منبع: های دکتر
  • گردآوری: فهیمه شجاعی
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری