loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 1005 جمعه 1395/05/29 نظرات (0)

آیا نوشیدنی‌های داغ سرطان‌زا هستند؟

بسیاری از افراد عادت دارند نوشیدنی‌هایی مانند چای را داغ می‌نوشند. با این حال فکر می‌کنید این عادت چه تأثیری بر روی احتمال بروز سرطان دارد؟

طبق یک تحقیق جدید که توسط سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته، احتمال ابتلا به سرطان در افرادی که نوشیدنی‌ را بسیار گرم می‌نوشند، افزایش می‌یابد. طبق گزارش آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، نوشیدنی‌های بسیار گرم به عنوان یکی از عوامل سرطان زا برای انسان طبقه‌بندی شده‌اند.

طبق مقاله محققان آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، نوشیدن نوشیدنی‌های با درجه حرارت ۶۵ درجه سانتی‌گراد یا بالاتر می‌توانند باعث ایجاد سرطان مری شوند.

چه چیزی در نوشیدنی‌های داغ باعث ایجاد سرطان می‌شود؟

در ایالات متحده آمریکا نوشیدنی‌های داغ معمولاً در دمای بین ۶۰ تا ۷۱ درجه سانتی‌گراد سرو می‌شوند. بنابراین بهتر است صبر کنید تا قهوه یا چای شما اندکی سرد شود، سپس آن را بنوشید.

بر اساس یک گزارش، قهوه، چای یا نوشیدنی‌های دیگر در دمای بالا می‌توانند باعث سوختن مری شوند که همین امر می‌تواند زمینه ایجاد سرطان را فراهم کند.

آدریانا سالمون، متخصص تغذیه بالینی در دانشگاه تگزاس گفت: چنین سوختگی‌هایی از نوشیدنی‌های داغ می‌تواند به سلول‌های مری آسیب وارد کند. ارتباط بین نوشیدنی داغ و سرطان تا حد زیادی مشابه ارتباط بین مصرف الکل و سرطان مری است که یکی از رایج‌ترین سرطان‌ها در سراسر جهان است. الکل نیز با آسیب رساندن به گلو یا سلول‌های مری احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. طبق گفته وی، مواد غذایی که بسیار داغ هستند نیز می‌توانند باعث آسیب به سلول‌های مری شوند.

زمانی که یک مایع داغ وارد مری می‌شود، به سلول‌های آنجا آسیب وارد می‌کند و باعث ایجاد بافت جدید می‌شود که ممکن است تکثیر سلولی را ترویج دهد. زمانی که این اتفاق می‌افتد، برخی از سلول‌ها جهش می‌یابند و سریع‌تر رشد می‌کنند. این فرآیند می‌تواند منجر به تشکیل تومور شود.

مسلماً برای درک اینکه چگونه آسیب حرارتی مری منجر به ایجاد سرطان می‌شود، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

طبق توصیه محققان، برای مراقبت از مری خود نوشیدنی‌های بسیار داغ ننوشید و بهتر است اجازه دهید تا اندکی سرد شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری