loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
سر دبیر بازدید : 651 یکشنبه 1395/06/14 نظرات (0)

آموزش ماساژ درمانی با سنگ گرم

ماساژ با سنگ‌های گرم عضله‌ها را آرام می‌کند، دردهای عضلانی را کاهش می‌دهد و استرس را از بین می‌برد. با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می‌توان در خانه از این ماساژ بهره برد.

اگر بودجه کافی برای بهره‌مند شدن از یک ماساژ حرفه‌ای را ندارید یا دوست دارید خودتان این کار را امتحان کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از شروع، سنگ‌هایی صاف و مسطح جمع‌آوری کنید (سنگ‌های رودخانه مناسب‌تر هستند) یا می‌توانید تعدادی سنگ مرمر (سیاه رنگ چرا که در بیشتر مراکز ارائه‌دهنده ماساژ از این رنگ استفاده می‌شود) خریداری کنید. این سنگ‌ها سنگ‌های آتش‌فشانی هستند و گرما را بهتر در خود حفظ می‌کنند. رنگ آن‌ها معمولاً خاکستری است و هنگامی که خیس هستند به رنگ سیاه در‌می‌آیند. بهتر است اندازه سنگ‌ها بین ۵ الی ۱۰ سانتی‌متر باشد.

  • سنگ‌ها را با آب و صابون خوب بشویید.
  • برای آماده‌سازی سنگ‌ها، آن‌ها را در قابلمه‌ای پر از آب قرار داده و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس سنگ‌ها را به کمک انبر یا قاشق از قابلمه خارج کرده و بر روی حوله تمیزی قرار دهید. به آرامی با حوله خشکشان کنید. همچنین می‌توانید برای گرم کردن سنگ‌ها، آن‌ها را به مدت ۴۰ دقیقه در بخارپز با درجه حرارت پایین قرار دهید.
  • بهتر است قبل از شروع درمان دوش بگیرید.
  • زمانی که سنگ‌ها به اندازه کافی خنک شدند، به طوری که توانستید آن‌ها را در دست بگیرید؛ اما هنوز گرم باشند، یکی از آن‌ها را برای امتحان پشت زانو و یا بر روی گردن قرار دهید و به مدت یک دقیقه نگه دارید. اگر دمای سنگ برایتان قابل تحمل بود و پوستتان را نسوزاند، می‌توانید شروع کنید؛ اما اگر احساس کردید دمای سنگ زیاد است و پوستتان را اذیت می‌کند، سریعاً آن را بردارید و بعد از گذشت یک یا ۲ دقیقه دیگر، دوباره امتحان کنید. در ابتدا می‌توانید بدن را با یک ملافه نازک کتانی بپوشانید تا از پوستتان محافظت شود.
  • همواره توصیه می‌شود که قبل از آغاز ماساژ، از روغن یا مرطوب‌کننده بدن استفاده شود.

سنگ‌ها را در چه قسمت‌هایی از بدن قرار دهیم؟

– بر روی هر نقطه‌ای از بدن که احساس درد دارید، یک یا چند سنگ قرار دهید. سنگ را در مرکز نقطه درد بگذارید.

– تعدادی سنگ به صورت متقابل در دو طرف ستون فقرات بچینید. همچنین می‌توانید یک ردیف سنگ روی ستون فقرات قرار دهید.

– روی کتف‌ها و در فاصله بین آن‌ها تعدادی سنگ قرار دهید، این کار به رهایی از تنش‌ها و استرس کمک زیادی می‌کند.

– انحنای کمر

– پشت زانو‌ها

– پشت گردن

– در مرکز پیشانی

– کف دست‌ها و بین انگشتان

– پا‌ها: اگر کسی نیست که در گذاشتن سنگ‌ها به شما کمک کند، سنگ‌های بزرگ‌تری را انتخاب کنید تا زمانی که روی شکم دراز می‌کشید، کف پاهایتان بتوانند روی آن‌ها استراحت کنند. یک حوله را لوله کنید تا استراحتگاهی برای پاهایتان باشد، سنگ‌ها را بر روی حوله قرار دهید و پاها را روی آن‌ها بگذارید. همچنین می‌توانید سنگ‌هایی روی دو طرف پاها (زیر و روی پا) قرار دهید. چند سنگ کوچک هم بین انگشتان بگذارید.

– ساق پا: این کار باعث نرم شدن ماهیچه‌های سفت و گرفته می‌شود. به آرامی ماهیچه‌ها را با حرکات بالا به پایین به کمک سنگ‌ها ماساژ دهید.

چه مدت سنگ‌ها را روی بدن نگه داریم؟

برای برداشتن سنگ‌ها عجله نداشته باشید. آن‌ها را به مدت چند دقیقه یا تا زمانی که هنوز گرما دارند، روی بدن نگه دارید.

اگر کسی برای کمک به شما هست، از او بخواهید به آرامی سنگ‌ها را روی سرتاسر بدنتان حرکت دهد. استفاده از روغن باعث می‌شود سنگ‌ها روی بدن راحت‌تر حرکت کنند. این حرکت برای اشخاصی که ماساژ عمقی برایشان دردناک است، بسیار مفید است.

مرحله اختیاری

تعدادی سنگ را در کاسه‌ای پر از آب سرد قرار دهید. بعد از چند دقیقه آن‌ها را از کاسه خارج و خشک کنید. ماساژ را با قرار دادن سنگ‌های سرد در نقاطی که سنگ‌های گرم را قرار داده بودید، تمام کنید.

یک ترفند

برای دستیابی به نتیجه بهتر، دوش گرفتن یا حمام کردن درست قبل از شروع درمان، به ریلکس شدن و رهاسازی عضلات کمک می‌کند.

اگر سنگ‌ها به سرعت حرارت خود را از دست دادند، برای دفعه‌های بعدی آن‌ها را به مدت بیشتری بجوشانید یا تعدادی از آن‌ها را در بخارپز نگه دارید و در صورت نیاز جایگزین سنگ‌های سرد شده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری