loading...
مجله اینترنتی فهادان
بازار فهادان
آخرین ارسال های انجمن
Pariya بازدید : 698 یکشنبه 1395/10/05 نظرات (0)

۱۰ روش ساده برای افزایش رشد موها

موی انسان به طور متوسط در هر ماه حدود ۴ سانتی‌متر رشد می‌کند. سلامت عمومی، رفاه و عوامل ژنتیکی فاکتور‌هایی هستند که بر رشد مو تأثیر می‌گذارند. در ادامه به ۱۰ روش برای افزایش رشد موها اشاره می‌کنیم.

۱- خوردن غذاهای سالم

داشتن یک رژیم غذایی غنی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی، شرطی ضروری برای رشد موهای سالم است. سعی کنید غذاهای غنی از ویتامین‌های آ، ب، سی و ای، آهن، روی، مس، منیزیم و سلنیوم را مصرف کنید. همچنین ویتامین ب کمپلکس به طور ویژه، باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود.

بنابراین، به منظور تغذیه بهتر مو و پوست سر خود، مواد غذایی مانند شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، غلات سبوس‌دار، ماهی آزاد، اسفناج، کلم برکلی، فلفل دلمه‌ای، کلم، جعفری، گریپ‌فروت، آووکادو، نان قهوه‌ای و جو را وارد رژیم غذایی خود کنید. علاوه بر این، نوشیدن آب سبزی‌ها و میوه‌های تازه مانند آب‌پرتقال، گریپ‌فروت، هویج، چغندر و آب کاهو نیز به رشد موها بسیار کمک می‌کند.

۲- روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از ویتامین ای و اسید‌های چرب ضروری به ویژه اسید‌های چرب امگا ۹ است که باعث رشد طبیعی مو می‌شود.

  • مقداری روغن کرچک را با همان مقدار روغن نارگیل، زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید و بر پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. سپس ۳۰ تا ۴۵ دقیقه منتظر بمانید. بعد موهای خود را با شامپو بشویید.

۳- ماساژ سر

ماساژ سر باعث ترویج جریان خون در پوست سر می‌شود و فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند.

  • مقداری روغن (ترجیحاً گرم) یا مقداری نرم‌کننده به موهای خود بزنید.
  • به آرامی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه با انگشتان، پوست سر خود را به صورت دورانی ماساژ دهید.
  • سپس موهای خود را بشویید.

۴- موهای خود را وارونه نگه‌دارید

یکی از محبوب‌ترین ترفند‌ها برای رشد سریع‌تر مو، پایین آوردن سر و وارونه کردن موها است. این روش باعث بهبود گردش خون در سر و افزایش سرعت رشد موها می‌شود. این کار را روزانه به مدت ۲ تا ۴ دقیقه انجام دهید.


۵- دوری از استرس

استرس یکی از عوامل مهم ریزش مو است. متخصصان معتقدند استرس می‌تواند چرخه رشد طبیعی مو را مختل و باعث ریزش مو شود؛ بنابراین اگر به دنبال رشد سریع موهای خود هستید سعی کنید که استرس را در زندگی خود به حداقل برسانید.

۶- ماسک تخم‌مرغ

به دلیل وجود پروتئین زیاد و همچنین آهن، گوگرد، فسفر، روی و سلنیوم در تخم‌مرغ، این ماده غذایی برای رشد موها بسیار مفید است. شما می‌توانید از یک ماسک تخم‌مرغ حداقل یک بار در ماه استفاده کنید.

  • زرده ۲ عدد تخم‌مرغ و ۲ قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را با هم مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سر خود را با آب سرد بشویید.

۷- گیاهان دارویی

گیاهانی مانند رزماری، گل نپتون، گزنه، ریش باباآدم، گیاه دم‌اسبی و مریم‌گلی باعث ترویج رشد مو می‌شوند. به ویژه رزماری برای رشد مو بسیار مؤثر است؛ زیرا باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود.

  • یکی از گیاهان مذکور در بالا را برداشته و به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب داغ بگذارید. سپس از آن برای شستشوی نهایی پس از شستن موهای خود با شامپو استفاده کنید. این محلول علاوه بر افزایش سرعت رشد مو باعث تقویت، نرم شدن و حالت دهندگی مو نیز می‌شود.

۸- استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی

علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی مناسب، می‌‌توانید از مکمل‌هایی مانند اسیدفولیک، بیوتین، کتانجک، روغن ماهی، روغن بذر کتان، روغن گل پامچال، جینسنگ و جینکو بیلوبا برای افزایش رشد موهای خود استفاده کنید.

۹- آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا باعث تسریع رشد مو می‌شود و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. همچنین شوره سر را کاهش می‌دهد و درخشندگی طبیعی را به موهای شما برمی‌گرداند.

  • مقداری ژل آلوئه‌ورا را با کمی آب‌لیمو مخلوط کنید و پس از شامپو زدن، این مخلوط را بر روی سر خود بریزید. پس از ۲ الی ۳ دقیقه ماساژ، سر خود را بشویید. این کار را ۱ یا ۲ بار در هفته انجام دهید.

۱۰- مشکلات پزشکی

اگر فردی دچار مشکلات اساسی مانند اختلالات تیروئیدی، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌های مزمن یا عفونت شدید باشد، تلاشش برای رشد سریع مو بی‌فایده خواهد بود.

همچنین برخی داروها مانند قرص‌های جلوگیری از بارداری، بتا بلاکرها، استروئیدهای آنابولیک، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضد تشنج و غیره نیز ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل نازک شدن و ریزش مو شود. در نتیجه قبل از به‌کارگیری روش‌های مذکور، مطمئن شوید که مشکل خاصی از نظر سلامتی ندارید.

برگرفته از: top10homeremedies
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری